Η Hellenic Train βρήκε την λύση για τον σιδηρόδρομο: Βάζει λουκέτο στα μισά εκδοτήρια!
05/02/2025Η Hellenic Train πάει να κάνει οικονομίες με… 90 μισθούς σε εκδοτήρια εισιτηρίων σε ισάριθμες περιοχές της χώρας, μεταθέτοντας την ευθύνη στους συνοδούς της αμαξοστοιχίας που μέσα σε όλα, θα πρέπει πλέον να γίνουν και εισπράκτορες. Μάλιστα η εταιρεία επικαλείται ότι το κάνει «για νέα στρατηγική προς πιο φιλική έκδοση εισιτηρίων», τουτέστιν από το διαδίκτυο!
Λουκέτο σχεδόν στα μισά εκδοτήρια εισιτήριων που λειτουργούσαν με υπάλληλο σε σιδηροδρομικούς σταθμούς κατά μήκος του δικτύου βάζει η Hellenic Train. Συγκεκριμένα, έως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται σταματήσουν να λειτουργούν 34 εκδοτήρια σε ισάριθμους σταθμούς σε όλη τη χώρα, ενώ ανοικτά θα παραμείνουν περί τα 38 εκδοτήρια, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε σταθμούς του Προαστιακού της Αθήνας, δηλαδή αποκλειστικά στην πρωτεύουσα!
Αναλυτικά από την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου και σταδιακά έως τις 31 Μαρτίου θα κλείσουν τα εκδοτήρια σε Κινέτα, Ραψάνη, Κάτω Αχαΐα, Άγιος Ανδρέας, Νέα Πέραμο, Αγίους Θεοδώρους, Άγιο Στέφανο, Αυλώνα, Οινόη, Νέους Πόρους, Λεπτοκαρυά, Ξάνθη, Σκύδρα, Νάουσα, Ροδόπολη, Αλεξάνδρεια, Λιμάνι Αλεξανδρούπολης, Λιτόχωρο, Αμύνταιο, Ορεστιάδα, Δράμα, Έδεσσα, Σέρρες, Φλώρινα, Βέροια, Κιλκίς, Άδενδρο, Κομοτηνή, Στυλίδα, Τιθορέα, Ρίο, Αίγιο, Παλαιοφάρσαλο και Λαμία.
Η Hellenic Train επικαλείται «στρατηγική προώθησης εναλλακτικών και πιο φιλικών επιλογών κράτησης εισιτηρίων», θεωρώντας προφανώς πιο φιλικό το διαδίκτυο και τις ιστοσελίδες. Αναφέρει ότι πλέον οι επιβάτες που μένουν ή θέλουν να μετακινηθούν από τις ανωτέρω περιοχές, θα μπορούν να βγάζουν εισιτήριο σε άλλα εκδοτήρια (!), μέσω της εφαρμογής της Hellenic Train στο διαδίκτυο, μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών 14511 και εντός του συρμού από το προσωπικό της Hellenic Train.
Η απόφαση αφορά 90 οικογένειες, αφού μένουν χωρίς δουλειά 90 εργαζόμενοι, αλλά και την ασφάλεια των επιβατών, με την έννοια ότι οι συνοδοί πλέον θα γίνουν εκδότες εισιτηρίων. Ορισμένοι εκ των εργαζομένων έλαβαν ήδη την ειδοποίηση της λήξης της σύμβασής τους, η οποία μάλιστα συμπίπτει με τη δεύτερη μαύρη επέτειο από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Έως σήμερα έχουν κλείσει τα εκδοτήρια σε Κινέτα, Ραψάνη και Αγιο Ανδρέας, στα οποία απασχολούνταν συνολικά 9 άτομα και σε λίγες μέρες, στις 17 Φεβρουαρίου, έχει προγραμματιστεί να κλείσουν τα εκδοτήρια στην Νέα Πέραμο, στους Αγίους Θεοδώρους, στον Άγιο Στέφανο, στην Αυλώνα και στην Οινόη, όπου μέχρι στιγμής απασχολούνται 13 άτομα.
Αντιδράσεις για την απόφαση της Hellenic Train
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Βασίλης Ζαβογιάννης δήλωσε: «Αυτομάτως μετατρέπονται σε εισπράκτορες οι συνοδοί των αμαξοστοιχιών, που η δουλειά τους ήταν μέχρι τώρα η ασφάλεια των επιβατών. Μέχρι τώρα έβγαζαν εισιτήριο σπανίως, σε επιβάτες που δεν είχαν. Τώρα όμως; Και τι θα γίνει με τους ΑμεΑ για την επιβίβαση των οποίων φρόντιζαν οι εκδότες εισιτηρίων στους αντίστοιχους σταθμούς; Και υπάρχει ασφαλώς το πρόβλημα 90 ανθρώπων που ζουν στην περιφέρεια, σε μικρά χωριά, και μένουν άνεργοι».
Η Επιτροπή αγώνα Μηχανοστασίου Hellenic Train Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει «ντροπή και πάνω από όλα προκλητικό να γίνονται απολύσεις προσωπικού την ίδια ημέρα που πριν 2 χρόνια έγινε το έγκλημα στα Τέμπη». Από τον ΣΥΡΙΖΑ το κλείσιμο των εκδοτηρίων «δίνει εικόνα παρακμής χωρίς τέλος στον σιδηρόδρομο». Σε σχετική δήλωση του τομεάρχη Μεταφορών Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου αναφέρεται ότι πολλά εκδοτήρια βρίσκονταν σε σταθμούς που δεν λειτουργούσαν
Στον Έβρο διαμαρτύρονται ότι με την συγκεκριμένη απόφαση οι ηλικιωμένοι ειδικά θα έχουν πρόβλημα αφού δεν έχουν την δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης, όμως παράλληλα όπως γράφει το evros-news.gr «διαφαίνεται, η σιδηροδρομική “αναβάθμιση” του Έβρου που με τυμπανοκρουσίες ανακοίνωσε η Κυβέρνηση, καθώς “υλοποιείται” με ακόμα μεγαλύτερη μείωση του προσωπικού. Κι ύστερα κάποιοι περιμένουν να ανοίξουν οι κλειστοί εδώ και χρόνια σιδηροδρομικοί σταθμοί σε Διδυμότειχο, Σουφλί και άλλα σημεία του νομού Έβρου»
Και στη Λαμία διαμαρτύρεται ο κόσμος, όπως γράφει το lamiareport.gr. «Θέλουν να υποκαταστήσουν και τα πρακτορεία που ακόμη και σήμερα εξυπηρετούν πολύ κόσμο κυρίως μεγαλύτερων ηλικιών. Ειδικά στη Λαμία που έχει και μεγαλύτερη κίνηση, πολύς κόσμος κατά καιρούς έχει παραπονεθεί ότι θα ήθελε περισσότερες ώρες να λειτουργεί ο σταθμός πόσο μάλλον να μην κλείσει. Μάλιστα με την κοινοποίηση της σχετικής ανακοίνωσης, είχαμε και τα πρώτα τηλέφωνα και μηνύματα διαμαρτυρίας!»
Ο κ. Μεικόπουλος ανέφερε επίσης ότι «από την υποχρηματοδότηση δεν γλίτωσαν ούτε και οι μισθοί των εργαζομένων, καθώς για πρώτη φορά μετά από περίπου 40 περίπου χρόνια, οι εργαζόμενοι της Hellenic Train δεν έχουν πληρωθεί τις δευτερεύουσες απολαβές τους, ποσά που αντιστοιχούν στο 50% του μισθού των εργαζόμενων στην παραγωγή». Ο ίδιος καταγγέλλει οτι ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε συνάντηση με την διοίκηση της Hellenic Train για το ζήτημα αυτό και η εταιρεία αρνήθηκε.
H Επιτροπή Aγώνα Μηχανοστασίου Hellenic Train Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τις απολύσεις και καλεί σε συγκέντρωση – παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 7 Φλεβάρη, στις 7 μ.μ. έξω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Απαιτεί να γίνουν μαζικές προσλήψεις σε όλα τα πόστα στον Σιδηρόδρομο, να σταματήσει το αίσχος με τις εργολαβίες και να προσλάβει τους εργαζόμενους στα εκδοτήρια που έχουν ήδη εμπειρία, σε όλους τους σταθμούς. Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, «οι εργαζόμενοι αυτοί βοηθούσαν και σε τυχόν προβλήματα υγείας ανθρώπων που ετοιμάζονταν να ταξιδέψουν, έψαχναν ακόμα και για απωλεσθέντα, έβρισκαν συχνά ταξί σε όσους δυσκολεύονταν, Έλληνες και τουρίστες, αλλά και έσωσαν ζωές που θέλησαν να δώσουν τέλος στη ζωή τους και ξάπλωναν στις γραμμές».
Πολλά τα ερωτήματα…
Ανακύπτουν παράλληλα και πολλά πρακτικά ζητήματα όταν η έκδοση του εισιτηρίου γίνεται εντός του συρμού, αφού δεν θα μπορεί να εκδοθεί τριμηνιαία κάρτα, ή να εκδοθεί εισιτήριο με έκπτωση ή να βγει εισιτήριο μετ’ επιστροφής. Επιπλέον στα τρένα δεν υπάρχουν POS για πληρωμή με κάρτα. Επίσης, τι θα γίνει στις περιοχές με περιορισμένες επιλογές για εναλλακτικές μεταφορές και σε περιοχές που λόγω προβλημάτων στις γραμμές του δικτύου, τμήματα των δρομολογίων πραγματοποιούνται με λεωφορεία; Ποιος θα ενημερώνει τον κόσμο πού βρίσκονται τα λεωφορεία όταν στην πραγματικότητα κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για την αποκατάσταση των δικτύων αυτών;
Ποιος θα ενημερώνει το επιβατικό κοινό όταν προκύπτει “αμηχανία”, όταν γίνονται μονοδρομήσεις ή σε περίπτωση καθυστερήσεων; Σε κλειστό εκδοτήριο πώς θα αποζημιώνονται οι επιβάτες αν χρειαστεί; Τι θα γίνει με τα εισιτήρια “επί πιστώσει” για τις μετακινήσεις των φαντάρων που ακολουθείται ειδική διαδικασία για την έκδοση εισιτηρίου, με την επίδειξη στρατιωτικών εγγράφων από τα οποία πρέπει και το εκδοτήριο να κρατά αντίγραφα ως αποδεικτικά; Σε σταθμούς όπου ο χώρος αναμονής θα είναι κλειδωμένος, πού θα περιμένουν οι επιβάτες όταν οι καιρικές συνθήκες θα είναι δύσκολες; Πού θα πηγαίνουν τουαλέτα όταν αυτή βρίσκεται στον εσωτερικό χώρο του εκδοτηρίου που δε θα λειτουργεί;