Ιστορίες καθημερινής τρέλας στον ΟΣΕ με προσλήψεις σταθμαρχών
02/03/2023Η λογική των μπαλωμάτων και των αποσπασματικών κινήσεων ζει και βασιλεύει στον ΟΣΕ και κανένας δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι για να λειτουργήσει αποτελεσματικά και με ασφάλεια το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, χρειάζεται πρώτα απ’ όλα εξειδικευμένο, έμπειρο προσωπικό, υπό τις κατάλληλες εργασιακές σχέσεις και συνθήκες.
Το πώς αναλαμβάνουν το κρίσιμο πόστο του σταθμάρχη, με τι εκπαίδευση και προσόντα, είναι κάτι το πολύ σοβαρό. Υπό το βάρος της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών, πολλά θα έπρεπε να αλλάξουν ή να είχαν αλλάξει από καιρό, αφού υπήρχαν προειδοποιήσεις και ηχηρά καμπανάκια ότι θα θρηνήσουμε θύματα αν δεν ληφθούν μέτρα, αν δεν υπάρξει άλλη προσέγγιση και πολιτική για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και την απρόσκοπτη λειτουργία του με επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό.
Η περίπτωση του σταθμάρχη Λάρισας, που ο άνθρωπος ήταν μετακλητός χωρίς μεγάλη εμπειρία και την κατάλληλη εκπαίδευση, είναι ένα πολύ μεγάλο μάθημα για την αξιοποίηση και επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού, πρωτίστως σε θέσεις ευθύνης. Ας μην λησμονούμε όμως πως όσο άπειρος και να ήταν, πως όσο και αν υπήρξε η κακή στιγμή, τα τραίνα στην Ελλάδα του 21ου αιώνα κινούνται χωρίς σηματοδότηση και τηλεματική που θα μπορούσαν να περιορίσουν το ανθρώπινο λάθος και την κακή στιγμή.
Με βάση τα στοιχεία και το οργανόγραμμα του ΟΣΕ για να λειτουργήσει απρόσκοπτα, με ασφάλεια και ομαλά το σιδηροδρομικό δίκτυο, χρειάζονται 2.080 άτομα εξειδικευμένο και εκπαιδευμένο προσωπικό. Όμως αυτή τη στιγμή το σύστημα, με βάση τα στοιχεία, λειτουργεί με 650 άτομα.
Και οι υπόλοιπες ανάγκες πως καλύπτονται; Τα κρίσιμα πόστα που αφορούν τους σταθμάρχες, αυτούς που ρυθμίζουν την κυκλοφορία και διασφαλίζουν την ασφάλεια των συρμών και των ανθρώπων αλήθεια πως καλύπτονται; Μα με μπαλώματα και μόνο με μπαλώματα… με συμβασιούχους ανειδίκευτους, με outsourcing, με εξωτερικούς συνεργάτες. Απίστευτες ιστορίες… Ιστορίες καθημερινής τρέλας, που θα τιτλοφορούσε ο Μπουκόφσκι.
Ιστορίες σιδηροδρομικής τρέλας…
Δείγμα ιστορίας καθημερινής ή σιδηροδρομικής τρέλας, η απόφαση του ΟΣΕ που αναγγέλλει μέσω Διαύγειας ότι προχωρά σε προσλήψεις σταθμαρχών για έξι μήνες. Μάλιστα η αναγγελία για προσλήψεις σταθμαρχών μέσω Διαύγειας έγινε την μέρα της εθνικής τραγωδίας, λίγες μόνο ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Η απόφαση ελήφθη στις 16 Φεβρουαρίου από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ και σύμφωνα με όσα αναφέρονται το ΔΣ ενέκρινε την ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη σε εξωτερικούς συνεργάτες (73) άτομα για χρονικό διάστημα έξι μηνών, οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ιστορίες καθημερινής τρέλας δηλαδή, η ιστορίες σιδηροδρομικής τρέλας. Οι προσλήψεις σταθμαρχών, μίας τόσο κρίσιμης ειδικότητας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, γίνεται με τη μέθοδο του (έμμεσου) outsourcing; Ότι οι προσληφθέντες θα απασχολούνταν μόνο για έξι μήνες, θα ήταν δηλαδή συμβασιούχοι, με ότι αυτό συνεπάγεται για την επισφάλεια των θέσεων εργασίας; ‘Η τέλος ότι οι προσληφθέντες θα απασχολούνταν σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου;
Απίστευτο και το γεγονός πως το εν λόγω έγγραφο, ενώ συντάχθηκε στις 16 Φεβρουαρίου, ανέβηκε στη Διαύγεια την 1η Μαρτίου. Τι ακριβώς ήθελαν να δείξουν; Μήπως ότι ταρακουνήθηκαν από την τραγωδία των Τεμπών και ότι φροντίζουν για την ενίσχυση του οργανισμού με προσωπικό!
Το Δ.Σ του ΟΣΕ προχώρησε στην παραπάνω απόφαση μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού. Δεν αναφέρεται όμως αν η εισήγηση αφορά την πρόσληψη εξωτερικών συνεργατών ή μόνιμου προσωπικού. Δεν αναφέρεται επίσης τίποτα για την εκπαίδευση των σταθμαρχών. Που γίνεται, πως, για πόσο καιρό; Τα ερωτήματα πολλά για τον τρόπο με τον οποίο στελεχώνεται ο ΟΣΕ και δείχνουν να δικαιώνονται οι φόβοι πολλών, ότι τα προβλήματα που καταγράφονται χρόνια τώρα, θα οδηγήσουν σε πολύνεκρα δυστυχήματα.