ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Και το Facebook… εγένετο Meta

Και το Facebook... εγένετο Meta, Μίνωας Ράπτης

Την απόφαση να αλλάξει την κεντρική ονομασία του ανακοίνωσε το Facebook, που πλέον θα λέγεται Meta. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το νέο όνομα εκπροσωπεί καλύτερα τη δραστηριότητα της. Ανάμεσα σε άλλα προαναγγέλθηκε και η δημιουργία μίας νέας υπηρεσίας υπό την ονομασία metaverse, όπου οι χρήστες θα μπορούν να δουλεύουν, να αλληλοεπιδρούν και να διασκεδάζουν με τη χρήση γυαλιών εικονικής πραγματικότητας.

Η εταιρεία-κολοσσός κάνει ένα βήμα μετάβασης προς μία νέα ψηφιακή εποχή, ενώ παράλληλα υλοποιεί στόχους που είχε θέσει ανεπιτυχώς η Facebook στο παρελθόν, όπως την λειτουργία των εφαρμογών της (WhatsApp, Instagram, Messenger κλπ) μέσα από ένα ενοποιημένο πλαίσιο. Η ανακοίνωση έφερε και τη δημόσια τοποθέτηση του ιδρυτή της Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, που έδωσε το δικό του στίγμα για το νέο κεφάλαιο στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας.

«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες» αναφέρει. «Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική – ένα ενσώματο διαδίκτυο όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε. Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε», συμπλήρωσε.

«Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας. Καθώς το νέο μας εμπορικό σήμα αρχίζει να εμφανίζεται στα προϊόντα μας, ελπίζω ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα γνωρίσουν το εμπορικό σήμα Meta και το μέλλον που αντιπροσωπεύουμε» καταλήγει.

Το αμαρτωλό παρελθόν

Όμως εκτός του τεχνολογικού άλματος της εποχής, σίγουρα ρόλο έπαιξε στην απόφαση για μετονομασία και το “αμαρτωλό” παρελθόν που σέρνει μαζί του το brand name της εταιρείας. Το πρώτο μεγάλο πλήγμα για το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης ήρθε με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica. Δεν ήταν όμως και το τελευταίο. Συγκεκριμένα οι πρόσφατες αποκαλύψεις του πρώην στελέχους του Facebook, Φράνσις Χόγκεν, δημιούργησαν ένα νέο κύμα επικρίσεων για τον κολοσσό.

Η τεχνικός κλήθηκε να καταθέσει στο αμερικανικό Κογκρέσο, αλλά και στη βρετανική Βουλή, με την ίδια να δηλώνει ότι η διοίκηση του ομίλου βάζει συνειδητά τα εταιρικά κέρδη, πάνω από την ασφάλεια των χρηστών και των προσωπικών τους δεδομένων. «Όσο το Facebook λειτουργεί στο σκοτάδι και δεν λογοδοτεί σε κανέναν, θα συνεχίσει να κάνει επιλογές που έρχονται σε αντίθεση με το κοινό καλό» δήλωσε η Χόγκεν σε γραπτή της κατάθεση. Φυσικά, δεν πρόκειται για την πρώτη συνεργάτιδα της εταιρείας ή του Ζάκερμπεργκ, που μετά τη λήξη της συνεργασίας καταφέρεται δημοσίως εναντίον τους.

Τα χαρακτηριστικά της Meta

Η εκτίμηση του ιδρυτή Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι ότι η νέα υπηρεσία metaverse θα προσεγγίσει ένα δισεκατομμύριο χρήστες εντός της επόμενης δεκαετίας. Μαζί με την ανακοίνωση έγινε και η αποκάλυψη του νέου λογότυπου που θα συνοδεύει τη Meta. Το χαρακτηριστικό “like” του Facebook έδωσε τη θέση του σε ένα σύμβολο της αιωνιότητας, διατηρώντας όμως το καθιερωμένο συνδυασμό χρωμάτων μπλε-άσπρο που έκανε το μέσο να ξεχωρίζει.

Παρά τα όσα φημολογούνταν πάντως πριν τη μεγάλη ανακοίνωση, η Meta δεν έρχεται για να αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου τον γίγαντα της επικοινωνίας. Σκοπός των εγκέφαλων πίσω από το επιχειρηματικό –και συνάμα τεχνολογικό– άνοιγμα, είναι να λειτουργήσει σαν “ομπρέλα” των ήδη υπαρχουσών μέσων, αλλά και των νέων προστιθέμενων υπηρεσιών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το brand name της Facebook θα συνεχίσει να υφίσταται, αλλά όχι ως η κύρια επωνυμία του κολοσσού.

Το rebranding στοχεύει λοιπόν να οδηγήσει όχι μόνο στην αποσιώπηση του αμαρτωλού ιστορικού του, που επιφέρει κακή δημοσιότητα αλλά και… κόστος στην εταιρεία, μα και σε μία ταυτοτική επανατοποθέτηση του συνολικού προϊόντος. Άλλωστε, στη δήλωση του ο Ζάκερμπεργκ το ανέφερε ξεκάθαρα: «Σήμερα μας βλέπουν ως εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά στο DNA μας είμαστε εταιρεία που “χτίζει” τεχνολογία για να συνδέσει τον κόσμο».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι