ΘΕΜΑ

Ο παραμυθένιος γάμος στο Καστελλόριζο – Ανθεί ο γαμήλιος τουρισμός στην Ελλάδα

Ο παραμυθένιος γάμος στο Καστελλόριζο – Ανθεί ο γαμήλιος τουρισμός στην Ελλάδα, Νεφέλη Λυγερού

Ο γάμος της χρονιάς, με καλεσμένους βαθύπλουτους επιχειρηματίες από Ελλάδα, Αμερική και Αυστραλία, ακόμα και αρχηγούς κρατών, θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο Σάββατο στο ακριτικό Καστελλόριζο: Πρόκειται για τον γάμο του υιού του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Ανδρέα Λιβέρη, Αντώνη και της αγαπημένης του Αμέλια ΜακΚίνον.

Το μικρό νησί εργάζεται πυρετωδώς για να είναι όλα στην εντέλεια! Ο γάμος θα τηρήσει τις απαραίτητες παραδόσεις: Ο γαμπρός θα ντυθεί στο σπίτι της οικογένειας και παραδοσιακοί οργανοπαίχτες θα συνοδεύσουν την νύφη στην εκκλησία. Η οικογένεια έχει ήδη κλείσει τα περισσότερα καταλύματα του νησιού και έχει παραγγείλει πολλά τοπικά εδέσματα. Ο Ανδρέας Λιβέρης κατάγεται από το Καστελλόριζο, καθώς εκεί γεννήθηκε ο παππούς του.

Τα πρώτα κοντέινερ με τον γαμήλιο εξοπλισμό έχουν φτάσει εδώ και μέρες στο νησί, ενώ μέχρι την Παρασκευή θα έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος των αφίξεων, είτε με πολυτελείς θαλαμηγούς, είτε με ιδιωτικά τζετ. Όπως είναι αναμενόμενο, τα μέτρα ασφαλείας θα είναι δρακόντεια. Ενδεικτικό είναι πως μπορεί να παρευρεθεί ακόμα και ο Μπάρακ Ομπάμα, με τον οποίο ο Ανδρέας Λιβέρης έχει άριστες σχέσεις.

Το σίγουρο είναι πως το Καστελλόριζο θα θυμάται για πολύ καιρό αυτόν τον γάμο, όπως και η Σάμος συζητά ακόμα για τον γάμο που είχε οργανώσει πέρσι ένα νεαρό ζευγάρι από το Ισραήλ: Με κόστος που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο δολάρια, η εκδήλωση αποτέλεσε όχι απλά the talk of the town, αλλά και μία γερή δόση οικονομικής ενίσχυσης για πολλές ντόπιες επιχειρήσεις. Το ζευγάρι είχε κλείσει ένα από καλύτερα ξενοδοχεία της Σάμου, αποζημιώνοντας μάλιστα τους υπόλοιπους πελάτες, ώστε να μην υπάρχουν άλλοι, παρά μονάχα οι καλεσμένοι του.

Μέχρι και μία τοπική σχολή χορού συμμετείχε στο χορευτικό σόου του ζευγαριού που θύμισε επαγγελματικό βίντεο κλιπ, με τους μαθητές της να πληρώνονται αδρά για τη συνδρομή τους.  Το πολυήμερο γλέντι με τους εκατοντάδες καλεσμένους περιλάμβανε λουκούλλεια τραπέζια σε πολλά εστιατόρια του νησιού και βέβαια πολυτελή διαμονή. Και ο γαμήλιος τουρισμός του νησιού τους ευγνωμονεί ακόμα!

Ο γαμήλιος τουρισμός

Πρόκειται για ενδεικτικό παράδειγμα ενός φαινομένου που όλο και επεκτείνεται στην Ελλάδα, εξελισσόμενο σε ένα σχετικά νέο δυναμικά ανερχόμενο τουριστικό προϊόν. Ο γαμήλιος τουρισμός έχει φτάσει να παράγει έσοδα ακόμα και άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ. Τα προηγούμενα χρόνια, οι γάμοι τουριστών είχαν σχεδόν ταυτιστεί με την Σαντορίνη και τους Ασιάτες (Κινέζοι, Νοτιοκορεάτες, ζευγάρια από τη Σιγκαπούρη, το Χόνγκ Κονγκ και άλλες χώρες της ανατολικής Ασίας) που έφταναν μαζικά στο δημοφιλές νησί για να τελέσουν τους γάμους τους με θέα την Καλντέρα.

Στον χάρτη του ενδιαφέροντος μπήκε και η Σκιάθος και η Σκόπελος, αν και μέχρι το 2010 εκεί παντρεύονταν μόνο Έλληνες. Αυτό άλλαξε μετά την ταινία “Mamma Mia”, η οποία ενέπνευσε πολλούς Αμερικανούς, Ρώσους και Ευρωπαίους να πραγματοποιήσουν την γαμήλια τελετή τους στον Άι Γιάννη, στο Καστρί, στον Αμάραντο και σε άλλες τοποθεσίες. Με τα χρόνια, η βεντάλια άνοιξε. Πλέον, τουρίστες από όλο τον κόσμο διαλέγουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας διακοπές με γαμήλιο εορτασμό.

Ο γαμήλιος τουρισμός είναι κατηγορία του θεματικού τουρισμού. Οι ειδικές μορφές τουρισμού προσελκύουν επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα, οι οποίοι θέλουν να βιώσουν αυθεντικές εμπειρίες και αλληλεπίδραση με το φυσικό περιβάλλον και τους ντόπιους. Εννοείται ότι ενισχύουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη στα νησιά που συγκεντρώνουν τέτοιους τουρίστες.

Με αναγκαστικό διάλειμμα την περίοδο της πανδημίας, ο γαμήλιος τουρισμός παρουσιάζει ραγδαία αύξηση, με αποτέλεσμα να έχει αναγνωριστεί ως πολύ σημαντικό κομμάτι της τοπικής οικονομίας των νησιών που συγκεντρώνουν σχετική προτίμηση ξένων ζευγαριών. Η ελληνική αγορά είναι διεθνώς από τις πιο ανταγωνιστικές. Η Ελλάδα, λοιπόν, διεκδικεί ένα ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, αφού διαθέτει ειδυλλιακό περιβάλλον, άριστες κλιματικές συνθήκες, παραδοσιακά ξωκλήσια, χώρους δεξιώσεων και ξενοδοχειακές υποδομές. Σ’ αυτά πρέπει να προσθέσεις τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και το μοναδικό ελληνικό μπράντ.

Τα σπάει η γαμήλια αγορά!

Όπως είναι φυσικό, έχουν πληθύνει και οι εταιρείες που διοργανώνουν γάμους στην Ελλάδα, ελληνικές και ξένες. Η περσινή χρονιά έδωσε και μια ανάσα ανακούφισης, μιας και υπήρξε άρση όλων των μέτρων για τον κορονοϊό, που είχαν οδηγήσει σε ακυρώσεις και αναβολές. Η Ελλάδα, πάντως, προσελκύει νύφες και γαμπρούς από κάθε γωνιά του πλανήτη. Οι περισσότεροι επιθυμούν τόσο οι αναμνήσεις, όσο και οι γαμήλιες φωτογραφίες τους να είναι γεμάτες από ελληνικές ομορφιές, από ηλιοβασιλέματα στο Αιγαίο. Για κάποιους άλλους ήταν όνειρο ζωής να επισκεφτούν την χώρα, ένα όνειρο που το πραγματοποιούν μέσω του γάμου τους.

Μία μειονότητα μόνο δηλώνει ότι οικονομικά η Ελλάδα τους συνέφερε, αν υπολογίσει κανείς ότι στο μπάτζετ προστίθεται και το γαμήλιο ταξίδι. Αντί για έναν γάμο με χίλιους καλεσμένους στην πατρίδα τους, επιλέγουν κάτι πιο ιδιαίτερο και οικείο σε μία εξωτική γι’ αυτούς χώρα, όπως η Ελλάδα. Υπάρχει και ένα ποσοστό, το οποίο συνδέεται με την Ελλάδα λόγω καταγωγής. Ομογενείς πρώτης, δεύτερης ή ακόμα και τρίτης γενιάς ψηφίζουν Ελλάδα, όπως έκανε η οικογένεια Λιβέρη.

Η Ελλάδα έχει μπει δυναμικά στο παιχνίδι. Για την ακρίβεια, συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που συνέλεξε το υπουργείο Τουρισμού από τα μεγάλα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Ανταγωνίζεται χώρες όπως οι Μαλβίδες και οι Σεϋχέλλες. Η Σαντορίνη και η Μύκονος βρίσκονται ψηλά στη λίστα, αλλά δεν είναι μόνες.

Ξένα ζευγάρια βρίσκουν ελκυστική την Κω και την Κρήτη, τη Σκιάθο και την Κέρκυρα, την Πάτμο και την Χαλκιδική. Εξειδικευμένα γραφεία προτείνουν και εναλλακτικά νησιά, όπως π.χ. την Αμοργό. Εμφανίζονται, μάλιστα, όλο και πιο ανοιχτοί να ανακαλύψουν και με τη σειρά τους να συστήσουν στους φίλους και συγγενείς ένα ελληνικό νησί που δεν γνώριζαν. Αυτό κάνει ακόμα πιο μαγική την εμπειρία, με αποτέλεσμα να επιλέγουν νησιά όπως η Κύθνος και η Κέα που μέχρι πρότινος ήταν παντελώς άγνωστα.

Ο πρώτος υποβρύχιος γάμος!

Εκτός από πολυτέλεια και γραφικότητα, όμως, η Ελλάδα έχει πλέον να επιδείξει ακόμα και υποβρύχιους γάμους. Μαζί με το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ελλάδας και τα διάφορα καταδυτικά σημεία, τα τελευταία χρόνια η κατάδυση στην Αλόννησο έχει ξεχωρίσει: Πέρσι πραγματοποιήθηκε ο πρώτος υποβρύχιος γάμος που αποτελεί πηγή έμπνευσης για τα πιο περιπετειώδη ζευγάρια.

Μόνο πέρσι πραγματοποιήθηκαν πάνω από πέντε εντυπωσιακοί γάμοι Ινδών σε Κρήτη, Ρόδο και Σαντορίνη. Ένα ζευγάρι κάλυψε τα εισιτήρια, τη διαμονή και όλα τα έξοδα των καλεσμένων τους που ξεπερνούσαν τους 500 για πάνω από τρεις ημέρες. Την Κρήτη και συγκεκριμένα το Ηράκλειο επέλεξε ένας Ινδός μεγιστάνας, συνδυάζοντας την κρητική ομορφιά και το ντόπιο φαγητό με τα έθιμα και τις παραδόσεις της χώρας του. Στη Ρόδο επίσης ενώθηκε ένα ζευγάρι εκατομμυριούχων Ινδών που μένουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το γλέντι ξεπέρασε σε κόστος το ένα  εκατομμύριο ευρώ στην Καλλιθέα της Ρόδου.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Future Market Insights (FMI), η αγορά του γαμήλιου τουρισμού μέχρι το 2031 θα ξεπεράσει τα 290 δισ. δολάρια. Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά σημαντικό ότι η Ελλάδα ξεχωρίζει ως ένας δημοφιλής προορισμός. Πολλά είναι τα ελληνικά νησιά, όπως η Ρόδος, που επενδύουν σ’ αυτό το είδος θεματικού τουρισμού, δημιουργώντας ειδικές πλατφόρμες. Όπως και να έχει, με τη βοήθεια του Διαδικτύου ή ενός ταξιδιωτικού γραφείου, ο γαμήλιος τουρισμός αποδεικνύεται χρυσάφι για την ελληνική οικονομία…

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι