Οι “ζηλωτές” της Χαλκιδικής και το μήνυμα του Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμου
22/11/2020Αρκετοί ήταν εκείνοι, στους κόλπους της Εκκλησίας, που αντιμετώπισαν, εξαρχής, με δυσπιστία και άρνηση την επιδημία του κορωνοϊου. Αυτό, ωστόσο, που συνέβη σε εκκλησία της Χαλκιδικής δεν έχει προηγούμενο και μάλιστα την ώρα που στην Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, ο κορωνοϊός κυριολεκτικά θερίζει ζωές.
Στην εκκλησία χωριού της ορεινής Χαλκιδικής έγινε ο “κακός χαμός” το πρωί της Κυριακής, όταν αστυνομικοί ειδοποιήθηκαν για την τέλεση λειτουργίας παρουσία πιστών και πήγαν στο σημείο για να ελέγξουν. Οι αστυνομικοί εντόπισαν μέσα στον Ναό, εκτός από τον ιερέα, δύο πιστούς και προχώρησαν αμέσως, όπως ήταν υποχρεωμένοι από τον Νόμο να κάνουν, στην επιβολή προστίμου των 300 ευρώ στους δύο πολίτες και 1.500 ευρώ στον ιερέα.
Το επεισόδιο της Χαλκιδικής
Σύμφωνα με το voria.gr, μόλις επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, ο γιος του ιερέα μαζί με έναν από τους δύο πιστούς επιτέθηκαν λεκτικά και σωματικά στους δύο αστυνομικούς, τραυματίζοντάς τους ελαφρά. Από τους διαπληκτισμούς τραυματίστηκε ελαφρά και ένας από τους δύο πιστούς. Σημειώνεται ότι η τέλεση λειτουργιών επιτρέπεται, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, μόνο με την παρουσία ιερέων και του αναγκαίου προσωπικού, χωρίς πιστούς.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, είναι ότι το γεγονός συνέβη την ώρα που τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση, ο Ελληνικός Στρατός στήνει νοσοκομείο εκστρατείας στο πάρκινγκ του 401 και οι ειδικοί συνιστούν στους πολίτες, ειδικά της Βόρειας Ελλάδας, να περιορίσουν όχι μόνο τις συναθροίσεις, αλλά και τις μετακινήσεις τους στις απολύτως απαραίτητες.
Το γεγονός συμβαίνει επίσης την ώρα που ο προκαθήμενος της εκκλησίας της Ελλάδας, αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός». Η κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος παραμένει για τέταρτη ημέρα στο νοσοκομείο, είναι απόλυτα ελεγχόμενη και ο κ. Ιερώνυμος συνεχίζει να είναι απύρετος, λαμβάνοντας την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή.
Στο ίδιο νοσοκομείο, σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, εξακολουθεί να νοσηλεύεται ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, η υγεία του οποίου, σύμφωνα με τους γιατρούς, έχει εμφανίσει βελτίωση. και τις επόμενες ημέρες -αν δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο- θα βγει από τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Οι γιατροί φαίνεται μάλιστα ότι εκτιμούν, πως αν δεν υπάρξει κάποια απρόοπτη επιπλοκή τις επόμενες ημέρες ο κ. Αναστάσιος θα βγει από την ΜΕΘ.
Το μήνυμα του Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμου
Την ώρα πάντως που συνέβαινε το επεισόδιο σε εκκλησία της Χαλκιδικής, ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος χτυπούσε δυνατά την καμπάνα του κινδύνου, προτρέποντας τους πολίτες, και κυρίως τους πιστούς, να τηρούν αυστηρά τα μέτρα προστασίας και κοινωνικής απόστασης.
«…Πιστέψαμε ότι είμαστε υπεράνθρωποι, κρύψαμε την προσβολή μας από τον ιό και οδηγηθήκαμε στον τάφο, αντί να ομολογήσουμε το λάθος μας και να σαλπίσουμε το ορθό. Δεν είναι ταπεινωτικό να παραδεχθείς ότι ως άνθρωπος κι εσύ πάσχεις. Αλαζονικό είναι να το κρύψεις, μόνο και μόνο για να μη διαψευστεί δημόσια ο εγωισμός σου. Όταν επικρέμεται θάνατος, τότε, καλά ειπώθηκε, “μαγκιές” δεν επιτρέπονται. Οι ευλαβείς εγωισμοί… σκοτώνουν!» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως τονίζει επίσης την ανάγκη «όλοι μας να εισέλθουμε κάποτε στο Ναό του Θεού». Διευκρινίζει, ωστόσο, ότι: «δεν εννοώ να ανοίξουν τα οικοδομήματα των ναών για να εισέλθουμε, που πολύ καλά έκανε η κυβέρνηση και τα έκλεισε, αφού ο λαός μας έδειξε και γενικά συνεχίζει να δείχνει (ίσως από κόπωση) ελλιπή ευθύνη πάνω στο θέμα. Εννοώ ότι και πριν την πανδημία, πριν τη λήψη των απαγορευτικών μέτρων, οι χριστιανοί δεν ερχόμασταν στους ναούς, ακόμα κι όταν εκκλησιαζόμασταν, κληρικοί και λαϊκοί, κάθε Κυριακή, ίσως και κάθε μέρα…
Πιστέψαμε ότι συν-κυβερνούμε το κράτος μας, οι θρησκευόμενοι χριστιανοί, ακόμα και πολλοί κληρικοί μας, όπως αποδείχτηκε ότι πολύ καλύτερα το κυβερνούν οι πολιτικοί, επειδή εμείς δεν μπορούμε να κατευθύνουμε τελικά ούτε το ποίμνιό μας. Η ευσεβιστική αλλοφροσύνη μετέτρεψε τα λογικά πρόβατα σε απρόβλεπτα ερίφια που θέλησαν να υποκαταστήσουν τους ποιμένες. Ενώ ο ίδιος ο Θεός μας διδάσκει να υπακούμε ακόμα και στην κοσμική εξουσία (που στο κάτω-κάτω στις μέρες μας είναι από το λαό μας δημοκρατικά εκλεγμένη), πολλοί χριστιανοί μας κίνησαν επανάσταση ενάντια στην Εκκλησία τους, που δεν ξέρω αν φέρει ανάσταση, πάντως μέχρι τώρα σπέρνει θανάτους. Πιστέψαμε ότι εμάς, λόγω της πίστεώς μας, υποχρεούται ο Θεός να μας σώσει (τους άλλους όχι), και κάναμε επίδειξη αυτής της πίστεώς μας. Όμως αυτή η πίστη μας αποδείχθηκε λίγη, φτωχή, μικρή πίστη που όχι μόνο βουνά δεν μπορεί να μετακινήσει, αλλά ούτε καν τον απειροελάχιστο ιό…».
Χωρίς να φείδεται κριτικής για τους πολέμιους των μέτρων εντός της Εκκλησίας κάνει λόγο για διχασμό των χριστιανών, που διακρίθηκαν «σε ευσεβείς: τάχα, όσοι ανεύθυνα αδιαφορούσαν για τον ιό και πίστευαν αφελώς ότι είναι άτρωτοι και σε ασεβείς: συνήθως έτσι λένε τους Επισκόπους και όσους συγκατανεύσαμε στα μέτρα και καλέσαμε σε υπακοή στην Εκκλησία και σε τάξη. Και όσοι βιάστηκαν να πατάξουν τους ποιμένες, κηδεύουν σήμερα τα πρόβατα αλλότριας ποίμνης… Δεν κατάλαβαν πως όταν διακυβεύεται η υγεία και η ζωή, τότε ακόμα και ο θερμότερος πιστός, γίνεται εχθρός μας…».
Ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος καλεί τέλος, τους «τάχα ευσεβείς, που δεν πίστεψαν ότι υπάρχει κορονοϊός, λες και μπορεί να πέσει τρίχα από τα μαλλιά τους, αν δεν το θέλει ο Θεός» να σοβαρευτούν. Καλεί όμως και όσους «κρυμμένοι τώρα στα λαγούμια τους», όπως υπογραμμίζει, «ετοιμάζονται να δικαιολογήσουν τα εγκληματικά τους κηρύγματα, που άρδευαν αλλοφροσύνη από την εωσφορική τους έπαρση, που τελικά σκότωσε συνανθρώπους τους» να ηρεμήσουν.