ΘΕΜΑ

Πάνε Super Bowl με ένα δισ οι ultra συντηρητικοί

Πάνε Super Bowl με ένα δισ οι ultra συντηρητικοί, Νεφέλη Λυγερού

Το Super Bowl είναι δίχως αμφιβολία η μεγαλύτερη αθλητική οργάνωση στις Ηνωμένες Πολιτείες. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο φετινός τελικός του που διεξήχθη στο “State Farm Stadium” της Αριζόνα ξεχώρισε όχι μόνο για την αθλητική επίδοση των δυο ομάδων, αλλά και για το σόου του ημιχρόνου με τη Ριάνα, αλλά και τις διαφημίσεις που κόστισαν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια για λίγα δευτερόλεπτα και περιελάμβαναν και φέτος πλήθος διάσημων. Μία, όμως, από αυτές, όμως, έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις.

Διήρκησε 30 δευτερόλεπτα, κάνοντας λόγο για την συγκλονιστική αγάπη του γιού του Θεού, προτρέποντας τους θεατές να «παραμείνουν στην καρδιά τους παιδιά». «Ο Ιησούς δεν ήθελε να ενεργούμε σαν ενήλικες», εμφανίζεται να γράφει στην οθόνη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαφήμιση κόστισε 7 εκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ άλλων, προκάλεσε και την αντίδραση του δημοκρατικού κόμματος. Συγκεκριμένα, η βουλευτής και εκπρόσωπος της ιδιαίτερα προοδευτικής πτέρυγας του Αλεξάνδρα Οκτάζιο Κορτέζ εξέφρασε τον προβληματισμό της για τις διαφημίσεις αυτές που ανήκουν σε μια ευρύτερη θρησκευτική καμπάνια αξίας ενός δις δολαρίων με τίτλο «he gets us».

Οι εκπρόσωποι της υποστηρίζουν ότι είναι κάτι σαν κίνημα που έχει ως στόχο να ξανά συστήσει στους ανθρώπους τον Ιησού Χριστό, έτσι όπως αυτός απεικονίζεται στη Βίβλο. «Η έρευνά που πραγματοποιήσαμε δείχνει ότι η μόνη έκθεση πολλών ανθρώπων στον Ιησού είναι μέσω πηγών που τον αντικατοπτρίζουν ως ατελή, και πολύ συχνά με τρόπους που δημιουργούν μια παραμορφωμένη ή ελλιπή εικόνα της ριζικής συμπόνιας και αγάπης του για τους άλλους», δήλωσε ο εκπρόσωπος του He Gets Us Τζέισον Βαντεργκραουντ στο τηλεοπτικό δίκτυο Fox News όταν ερωτήθηκε γιατί αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν τη διαφήμιση αυτή και τί ακριβως πρεσβεύουν; «Πιστεύουμε ότι είναι πιο σημαντικό τώρα από ποτέ για τον πραγματικό, αυθεντικό Ιησού να εκπροσωπείται στη δημόσια σφαίρα, ακριβώς όπως αυτός παρουσιάζεται στη Βίβλο».

Ομάδα Ευαγγελιστών

Ο εκπρόσωπος του He gets us επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για μια καμπάνια ενός δις που θα χρησιμοποιήσει κάθε διαθέσιμο Μέσο, όπως την τηλεόραση, τις εφημερίδες, τα σοσιαλ μιντια και άλλες πλατφόρμες, ώστε να επικοινωνήσει το μήνυμα της. Αρνήθηκε, όμως, να δώσει περισσότερες λεπτομερείς ως προς το ποιοι είναι αυτοί που την χρηματοδοτούν. Περιορίστηκε να δηλώσει ότι υπεύθυνο για τη δράση αυτή το μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα Servant, το οποίο δραστηριοποιείται επίσης ως οργανισμός που ονομάζεται Signatry.

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησαν διαφορά έγκριτα Μέσα πίσω από την πολυδάπανη προσπάθεια του he gets us βρίσκεται μία ομάδα γνωστών ευαγγελιστών. Οι ευαγγελιστές αποτελούν την κυρίαρχη σήμερα αμερικάνικη εκδοχή του προτεσταντισμού, παρόλο που εμφανίστηκαν σχετικά πρόσφατα. ιδρύθηκαν το 1906 και εγκαταστάθηκαν σε μια παλιά αποθήκη του Λος Άντζελες.

Σήμερα, αποτελούν τη «δυναμικότερη» εκκλησία σε παγκόσμια κλίμακα, με ρυθμούς ετήσιας αύξησης του ποιμνίου τους που ξεπερνούν το 5% και διεκδικούν 150 εκατομμύρια πιστούς σε όλο τον κόσμο. Αντλούν τα διδάγματα τους από τη Βίβλο και εντείνουν τη προσοχή του σε θέματα ηθικής δίνοντας έμφαση στις οικογενειακές και συντηρητικές αξίες.

Στη δεξιά πτέρυγα

Τα τελευταία χρόνια, έχουν επιχειρήσει μία παρέμβαση όχι μόνο στο δημόσιο διάλογο, αλλά και στις πολιτικές αποφάσεις, κυρίως μέσω του Ρεπουμπικανικου κόμματος. Είναι ένθερμοι υποστηρικτές της δεξιάς πτέρυγας του. Αποτελούν, άλλωστε, το ένα τρίτο της εκλογικής βάσης των Ρεπουμπλικάνων, την πιο μεγάλη και ισχυρή ομάδα. Υποστηριζόουν με θερμή την οπλοκατοχή, την απαγόρευση των αμβλώσεων και ότι άλλο αντιμετωπίζουν ως απειλή της παραδοσιακής πυρηνικής οικογένειας. Ήταν εκείνοι που στήριξαν και την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ.

 

Ένας, μάλιστα, από τους βασικούς χρηματοδότες της καμπάνιας δεν είναι άλλος από τον Ρόμπερτ Μέρτσερ , δισεκατομμυριούχο και συν-διαχειριστή του ισχυρού επενδυτικού ταμείου Renaissance Technologies. Στο παρελθόν, αυτός και η κόρη του Ρεμπέκα χρηματοδότησαν και την εμφάνιση του συνωμοσιολογικού ιστοτόπου Breitbart και την καμπάνια του Ντόναλντ Τραμπ. Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις του Στιβ Μπάνον το 2018 στην Washington Post, «οι Μέρτσερ έθεσαν τις βάσεις της επανάστασης Τραμπ». Δεν είναι ο μόνος. Το «he gets us» απολαμβάνει τη στήριξη πολλών ευαγγελιστών με βαθιές τσέπες.

«Κάτι μου λέει ότι ο Ιησούς *δεν* θα ξόδευε εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στο Super Bowl για να κάνει τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό να φαίνεται καλοπροαίρετος», σχολίασε δημοσιογραφος των New York Times. «Με τα χρήματα που ξόδεψαν οι άνθρωποι του «He Gets Us» για τις υπέρ συντηρητικές τους διαφημίσεις θα μπορούσαν να στεγάσουν μόνιμα 1.563 άτομα που βιώνουν την έλλειψη στέγης», έγραψε και ο Σογιερ Χακετ σύμβουλος της εκστρατείας Progressive Change και επικεφαλής της Επιτροπής Στέγασης και Αστικής Ανάπτυξης στο Twitter. «Είναι η γνωστή ομάδα που πλήρωσε για την καμπάνια υπέρ της κατάργησης των αμβλώσεων», πρόσθεσε. Πράγματι, τα χρήματά τους, τούς επιτρέπουν να χρηματοδοτούν μικρές ομάδες ακτιβιστών και εξειδικευμένες εταιρείες πολιτικής επικοινωνίας, η δράση των οποίων στη συνέχεια πολλαπλασιάζεται μέσω της αγοράς διαφημίσεων στα κοινωνικά δίκτυα για τη διάδοση διαφόρων παρόμοιων μηνυμάτων όπως στην περίπτωση της καμπάνιας he gets us που έφτασε μέχρι το super bowl.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx