ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πέθανε ο mr Express Service – Η εταιρεία που άλλαξε την οδική βοήθεια

Πέθανε ο mr Express Service– Η εταιρεία που άλλαξε την οδική βοήθεια

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών ο ιδρυτής και πρόεδρος της Express Service, Γιάννης Ραπτόπουλος, χωρίς μέχρι στιγμής να γίνουν γνωστά τα αίτια θανάτου. Ο Ραπτόπουλος ήταν ο άνθρωπος που έφερε την οδική βοήθεια στην Ελλάδα κατά την δεκαετία του ’80 και που απέκτησε 600.000 πελάτες παραγκωνίζοντας πλήρως την ΕΛΠΑ, μέχρι που οι ασφαλιστικές εταιρείες μπήκαν στο παιχνίδι και η εταιρεία μαράζωσε.

Όμως, όσο η εταιρεία άκμαζε, ο Θεσσαλονικιός που υπήρξε πυγμάχος στα είκοσι του χρόνια, αποδείχθηκε εξαιρετικός επιχειρηματίας. Αυτός υιοθέτησε το τριψήφιο νούμερο κλήσης και αυτός χρησοπλήρωσε κινηματογραφικά αστέρια για την διαφήμιση των υπηρεσιών της Express Service. Αξέχαστη η παρουσία-έκπληξη της Αλίκης Βουγιουκλάκη. O David Hasselhoff γνωστός από την τότε ιδιαίτερα επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά “Ιππότης της Ασφάλτου” με το σούπερ αυτοκίνητό του, το  kit, απευθυνόταν σε στα ελληνικά «ευχαριστώ Expres Service».

Ο Γιάννης Ραπτόπουλος μεγάλωσε στην Άνω Πόλη στη Θεσσαλονίκη και από το 1957 δουλεύει σε συνεργείο αυτοκινήτων. Στη συνέχεια σπούδασε στη σχολή του Ευκλείδη ενώ δούλεψε και ως τεχνίτης στον ΟΑΣΘ. Άνοιξε το δικό του συνεργείο αυτοκινήτων και το 1977 ίδρυσε την Express Service. Από τα πρώτα στάδια ανάπτυξής της ξεχώρισε για την ποιότητα των υπηρεσιών της, ενώ πολύ γρήγορα κατέκτησε την πρώτη θέση, φτάνοντας σε σημείο να απασχολεί πάνω από 1.300 εργαζομένους. Σε ανάρτηση στο facebook της επιχείρησης, οι εργαζόμενοι της Exrpess Service εύχονται “καλό ταξίδι στον ιδρυτή της οδικής βοήθειας στην Ελλάδα”.

Η εταιρεία που άλλαξε την οδική βοήθεια

Το 2012 αρχίζουν οι περιπέτειες με την σύλληψη του για οφειλές προς το δημόσιο και το ΙΚΑ. Αφέθηκε ελεύθερος, όμως τα οικονομικά του ήταν πλέον σε τραγική κατάσταση. Πολλοί σχολίαζαν άκομψα το πολυτελές σπίτι του, όμως ο ίδιος έλεγε και ξανάλεγε ότι το σπίτι το είχε κτίσει ο εργολάβος πατέρας του 30 χρόνια πριν. Του χρέωσαν ακόμη και την προσωπική φιλία του με τον Άκη Τσοχατζόπουλο και την Αλίκη Βουγιουκλάκη, ως αμαρτήματα για τις οφειλές. Πάντως, το 2001 το υπουργείο Ανάπτυξης ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της ασφαλιστικής επιχείρησης και ο Ραπτόπουλος προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο απέρριψε το αίτημα της ακύρωσης. Και ενώ η εταιρεία όδευε προς αναστολή λειτουργίας, στο υπουργείο Ανάπτυξης υπουργοποιείται ο Άκης Τσοχατζόπουλος και τελικά αποφασίζεται η αναστολή της προηγούμενης απόφασης.

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, με τις οποίες ο Ραπτόπουλος ήταν κυριολεκτικά σε πόλεμο, ζητούσαν τότε με επιστολή προς το υπουργείο Ανάπτυξης εναντίον του, την παρέμβαση του υπουργού προκειμένου να παύσει η λειτουργία της επιχείρησης με την αιτιολογία ότι η βορειοελλαδίτικη επιχείρηση λειτουργούσε επί χρόνια με τεράστια ελλείμματα και έθετε σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό. Ο Ραπτόπουλος υποστήριζε ότι είχε πέσει θύμα αθέμιτου ανταγωνισμού και ότι δεν ήταν δυνατόν να σταθεί μια ιδιωτική επιχείρηση σαν την δική, όταν πλέον έμπαιναν δέκα-δέκα οι ασφαλιστικές εταιρείες κολοσσοί στο χώρο.

Ο τζίρος της αγοράς την οδική βοήθεια υπερέβαινε τότε τα 30 δις δραχμές και ο κύριος όγκος των ασφαλισμένων στράφηκε στις ασφαλιστικές εταιρείες, εγκαταλείποντας την Express Service και την ΕΛΠΑ. Το 1996 μπαίνει στον ανταγωνισμό η Εθνική Ασφαλιστική  συνεργαζόμενη με την ισπανική Eurosos Assistance ΑΕ και  Mapfre. Αμέσως μετά ακολουθούν οι εταιρείες Φοίνιξ ΑΕΓΑ της Εμπορικής Τράπεζας συνεργαζόμενη με την Europe Assistance, η Εμπορική ΑΑΕ συνεργαζόμενη με την Gesa και η Ευρωπαϊκή Πίστη ΑΕΓΑ συνεργαζόμενη επίσης με την Eurosos Assistance.

Επίλογος

Ο ιδιοκτήτης της Express Service το 1997 έγινε για σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δισ. δραχμές για την απόκτηση των εφημερίδων “Μακεδονία” και “Θεσσαλονίκη” από το συγκρότημα Βελλίδη. Τις ξαναπούλησε γρήγορα στον ελληνοαμερικανό Τζον Ρήγα. Από το 1996 πάντως στον χώρο της οδικής βοήθειας μπήκαν και άλλες ασφαλιστικές εταιρείες, παρότι δεν διέθεταν δικά τους μηχανήματα (φορτηγά, γερμανούς κλπ.) και με ασφάλιστρα εξαιρετικώς χαμηλά και ως εκ τούτου επωφελή για τους ασφαλισμένους ΙΧήδες.

Σε συνέντευξή του το 2010, έλεγε: «Κάποτε ήμουνα πλούσιος, τώρα δεν είμαι. Η επιχείρηση συνεχίζει να είναι ζημιογόνος. Αφού μου έχουνε πάρει τους πελάτες παράνομα- με αθέμιτο ανταγωνισμό. Αυτές οι ασφαλιστικές μας έχουν ρημάξει από το ’96 και μετά. Η ζημιά που έχω πάθει είναι μεγάλη. Είναι πολλά τα λεφτά και τεράστια η ζημιά. Εγώ όμως τα κέρδισα τα δικαστήρια. Και ακόμα περιμένω να πάρω τα λεφτά μου. Είναι τρελό αυτό το κράτος. Η Ευρωπαϊκή Ένωση το λέει ξεκάθαρα αλλά…

Οι ασφαλιστικές εταιρείες μας οφείλουν από αθέμιτο ανταγωνισμό πάρα πολλά χρήματα. Αν δεν είχα κερδίσει τα δικαστήρια θα την είχα κλείσει την εταιρεία μου. Όλα τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας είναι κατασχεμένα από το ΙΚΑ. Εγώ δεν έχω δικά μου περιουσιακά. Ό,τι υπάρχει στο όνομα της επιχείρησης είναι κατασχεμένο.  Όταν χρωστάει κανείς τόσα εκατομμύρια μόνο πλούσιος δεν είναι».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx