ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πόλεμος Κεραμέως-εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση

Πόλεμος Κεραμέως-εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση

Με αγωγή απαντά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στους εκπαιδευτικούς και ζητεί να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η αποχή που έχουν κηρύξει ειδικά για την αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με τον τρόπο που νομοθέτησε η κυβέρνηση η οποία, μεταξύ άλλων, αναθέτει στους δημάρχους την σύσταση των σχολικών συμβουλίων.

Η «κατεπείγουσα αγωγή» που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στρέφεται κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ). Θα συζητηθεί στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, που θα κρίνει αν είναι παράνομη και καταχρηστική η κινητοποίηση δασκάλων και καθηγητών.

Η αγωγή θα εκδικαστεί σήμερα λόγω του επείγοντος στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων προθεσμιών των σταδίων της αξιολόγησης. Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι η κινητοποίηση είναι παράνομη και καταχρηστική επειδή «εξαγγέλθηκε χωρίς καν την πλήρωση των απαραίτητων προϋποθέσεων προηγούμενου δημόσιου διαλόγου και ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας και στρέφεται κατά της εφαρμογής νόμου του κράτους».

Η υπουργός αναφέρει ότι «οι Ομοσπονδίες τάχθηκαν έναντι κάθε έννοιας αξιολόγησης εξ αρχής, πριν ακόμη την ψήφιση του νόμου 4692/2020 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και του νόμου 4823/2021 για αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Και μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών καλεί τους συναδέλφους τους να τους παραβούν και μάλιστα σε απεργία-αποχή αόριστης διάρκειας, από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με μία βελτιωτική διαδικασία αξιολόγησης, που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

Και η αγωγή συνεχίζει ότι «συνιστά πλέον πάγια πρακτική των οργανώσεων αυτών να κηρύσσουν «απεργία-αποχή» από κάθε νομοθετημένη από το Ελληνικό Κοινοβούλιο διαδικασία που απλά δεν είναι της αρεσκείας τους, όπως π.χ. η μόλις χθεσινή εξαγγελία της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή και από την τηλεκπαίδευση σε περιπτώσεις όπου για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η δια ζώσης εκπαίδευση (π.χ. σε περίπτωση κατάληψης).Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι αποφάσεις αυτές της συνδικαλιστικής ηγεσίας των εκπαιδευτικών δεν εκπροσωπούν το σώμα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειονότητα επιτελούν το λειτούργημά τους με συνέπεια και ειλικρινή επιθυμία διαρκούς βελτίωσης, προς όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί απέχουν από πέρσι την άνοιξη όσον αφορά στην διαδικασία αξιολόγησης και από πλευράς τους κρίνουν ότι η κυβέρνηση μετατρέπει τους διευθυντές σε σχολάρχες και πολιτικοποιεί κάθετα τα σχολεία, υποβαθμίζοντας τους συλλόγους διδασκόντων και γυρνώντας τα σχολεία μισό αιώνα πίσω. Η “αναμόρφωση του θεσμού του Σχολικού Συμβουλίου”  αναθέτει στον δήμαρχο να διορίζει το σχολικό συμβούλιο, ενώ στη δημόσια διαβούλευση προτεινόταν από το υπουργείο την πλειοψηφία στο επταμελές σχολικό συμβούλιο να την έχουν οι εκπαιδευτικοί (ο διευθυντής και τρεις εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, δύο εκπρόσωποι του δήμου και ένας εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων).

Όμως, στο νομοσχέδιο που εισήχθη στη Βουλή, το σχολικό συμβούλιο πλέον διορίζεται από το δήμαρχο και η πλειοψηφία για σημαντικά ζητήματα της εκπαιδευτικής λειτουργίας παύει να ανήκει στους εκπαιδευτικούς. Δάσκαλοι και καθηγητές εκτιμούν ότι το υπουργείο επιχειρεί έμμεσα να θεσμοθετήσει τις προτάσεις της Έκθεσης Πισσαρίδη που προωθούν μεταφορά αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση και φτάνουν μέχρι και στην διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού από τους δήμους.

Η υπουργός είχε κάνει και δηλώσεις σε φιλοκυβερνητικά μέσα ότι «οι αρνητές της αξιολόγησης δεν θα έχουν μισθολογική εξέλιξη και θα προβλέπεται παρακράτηση μισθού έως και ενός μηνός». Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές σε όλη τη χώρα συμμετείχαν σε γενικές συνελεύσεις και  διαδικτυακές ενημερωτικές εκδηλώσεις και στις περισσότερες από αυτές τέθηκαν σε ψηφοφορία και υπερψηφίστηκαν με συντριπτική πλειοψηφία ψηφίσματα που επιβεβαιώνουν τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Εξουσιοδοτούν το ΔΣ της ΟΛΜΕ για την διεύρυνση της απεργίας αποχής και από την ατομική αξιολόγηση όταν εκδοθεί από την κυβέρνηση η αντίστοιχη εφαρμοστική εγκύκλιο για την ατομική αξιολόγηση. Επισης εξουσιοδοτούν το ΔΣ της ΟΛΜΕ «να απαιτήσει μαζί με σωματεία και ομοσπονδίες ιδιωτικού-δημόσιου τομέα την κατάργηση του απεργοκτόνου νόμου Χατζηδάκη και την δια ζωής πραγματοποίηση συνελεύσεων και εκλογών στα σωματεία». Η σχετική απόφαση από το 91% των ΕΛΜΕ (66 υπερψήφισαν και 6 ψήφισαν λευκό). Το υπουργείο Παιδείας πιέζει να εφαρμοστεί ο νόμος που ορίζει ότι όταν οι εκπαιδευτικοί δεν προχωρούν στην αξιολόγηση, να αναλαμβάνει ο διευθυντής και ο σύμβουλος του σχολείου.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι