Πως ετοιμάζονται για την τουριστική περίοδο οι Ευρωπαίοι – Έρευνα της ETC
24/02/2021Καθώς η νέα τουριστική περίοδος πλησιάζει η κατάσταση εξακολουθεί να είναι αβέβαιη στο νέο ταξιδιωτικό τοπίο. Το σίγουρο είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν μετά από μια μακρά περίοδο συνεχόμενων απαγορεύσεων.
Εδώ και ένα χρόνο η ευρωπαϊκή ταξιδιωτική επιτροπή διεξάγει έρευνες σχετικά με τις επιθυμίες των Ευρωπαίων όσον αφορά τα ταξίδια κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε τον Φεβρουάριο του 2021, φαίνεται ξεκάθαρα η πρόθεση για διακοπές αλλά και η ανάγκη για την διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας, στους τουριστικούς προορισμούς. Οι Ευρωπαίοι μετά από τα συνεχιζόμενα lockdowns είναι έτοιμοι να σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι τους με διαφορετικές ανάγκες.
Πρόκειται για την 5η έρευνα αγοράς της ETC που στοχεύει να ερευνήσει τις συναισθηματικές βραχυπρόθεσμες προθέσεις των Ευρωπαίων για εσωτερικά και ευρωπαϊκά ταξίδια. Η έρευνα ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2020 και απευθύνθηκε σε ευρωπαίους πολίτες.
Για δεύτερη συνεχόμενη φορά το 54% των ευρωπαίων δήλωσε ότι σκοπεύει να ταξιδέψει το καλοκαίρι του 2021. Στην προηγούμενη έρευνα το ποσοστό ήταν 52%
- 12% θέλουν να ταξιδέψουν πριν τον Μάρτιο του 2021
- 34% θέλουν να ταξιδέψουν μετά τον Μάιο
- 41% σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
- 35% προτιμούν να σχεδιάσουν διακοπές μέσα στην χώρα τους (staycation)
Ο ελεύθερος χρόνος παραμένει ο πρωταρχικός λόγος για ταξίδια για το 64% όσον αφορά τα βραχυπρόθεσμα σχέδια διακοπών. Με την άνοιξη και το καλοκαίρι να πλησιάζει οι ευρωπαίοι (18%) δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση για τον ήλιο και την θάλασσα στις επόμενες διακοπές τους. Το 14% επιθυμεί να επισκεφτεί αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους. Η Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Ελλάδα εξακολουθούν να βρίσκονται στους 5 πιο δημοφιλής προορισμούς. Οι online κρατήσεις είναι σταθερά πρώτες στην προτίμηση των ερωτηθέντων. Μάλιστα οι κριτικές σε ιστοσελίδες καταλυμάτων αποτελούν σημαντική προϋπόθεση επιλογής. Επίσης, κάνουν αναζητήσεις σε ταξιδιωτικές ιστοσελίδες και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στην ερώτηση ποιο είναι το σημαντικότερο ποιοτικό χαρακτηριστικό για το επόμενο ταξίδι τους, οι ερωτηθέντες απαντούν η ασφάλεια και η υγεία (24%). Όπως και στις προηγούμενες έρευνες το εμβόλιο αποτελεί τον παράγοντα κλειδί για την απόφαση ενός ταξιδιού. Ενώ και ο τρόπος που ένας προορισμός αντιμετώπισε την πανδημία παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή του. Το ένα τρίτο των αναφορών για διακοπές, έγινε στα social media από το ηλικιακό γκρουπ 35-44 ετών. Αυτές οι ηλικίες εξακολουθούν να είναι πιθανότερο να ταξιδέψουν την επόμενη περίοδο.
Σύμφωνα με την έρευνα οι ιθύνοντες των τουριστικών προορισμών θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους τις αλλαγές που έχει επιφέρει η πανδημία στις ανάγκες των ταξιδιωτών. Έτσι προτείνουν αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας, αποτελεσματική διαχείριση των εμβολιασμών και ανάπτυξη συμπράξεων. Ενώ και για τους επαγγελματίες του τουρισμού προτείνει να δώσουν έμφαση στην ασφάλεια και την υγιεινή.
Δείτε την έκθεση εδώ