Πως κυβέρνηση και εργολάβοι παρακάμπτουν τους κανονισμούς
02/01/2025Κατά 31% εις επιφάνεια κι 86% εις όγκον, αυξήθησαν οι οικοδομικές άδειες τον περασμένο Σεπτέμβριο έναντι του Ιουλίου. Η μέση επιφάνεια ανά νέα οικοδομή, στην πολύπαθο Αττική, διεμορφώθη στα 1.091 τετραγωνικά μέτρα κι ο όγκος στα 7.000 περίπου κυβικά μέτρα. Η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότης της Αττικής αυξήθη τον Σεπτέμβριο, εις επιφάνειαν μεν κατά 29% σχεδόν στα 200.000 τετραγωνικά μέτρα, εις δέ όγκον εδιπλασιάσθη στα 1,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Από κοινού εργολάβοι και κυβέρνηση συνέπραξαν στην παράκαμψη της επικειμένης αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) της 11ης Σεπτεμβρίου που απαγόρευσε ως αντισυνταγματική την παροχή μπόνους, δηλ. του δώρου, υπό “Νέου” Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ) στα κτίρια.
Δηλαδή δυό μήνες ενωρίτερα, οι κατασκευαστές εγνώριζαν την απόφαση του ΣτΕ με την οποία περιστέλλεται η δομήσιμη επιφάνεια οικοπέδων και υπαρχουσών οικοδομών, εις προστατευόμενες περιοχές της χώρας και έσπευσαν, με την (συν)ανοχή των αρχών, να ζητήσουν άδεια για να κτίσουν μεγαλύτερες οικοδομές αλλά μικρότερα διαμερίσματα στις απάνθρωπες πολυκατοικίες.
Κυβέρνηση και εργολάβοι
Όταν, εν συμφωνία μετά της υποκρινομένης κυβερνήσεως, που εξ άλλης αφορμής παραπονείται ότι οι Αθηναϊκοί δρόμοι είναι πλέον αδιάβατοι απ’ τα αυτοκίνητα και την οδική συμφόρηση, παρέχεται “δώρον” που πληρώνουν οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου Αττικής στους κερδοσκόπους της Γής, τότε ας μεμφόμεθα δια μίαν εισέτι φοράν τα διαπλέκονται συμφέροντα της ψήφου και της ανομίας.
Είναι προφανές ότι με την προσθήκη τουλάχιστον ενός εισέτι ορόφου στις 2όροφες οικοδομές και τη νομιμοποίηση ετέρων παρανομιών (δωμάτων σ’ όλες σχεδόν τις ταράτσες, μπαλκονιών που μεταβάλλονται σε διαμερίσματα, κολυμβητηρίων ολυμπιακών διαστάσων βαπτιζομένων εις …πρασιές κι άλλων “μπόνους”), υπερβάλλονται οι παλαιές μεθοθεύσεις του υφυπουργείου Οικισμού, επί “εθνάρχου” με τα “κατωπερίμενε και πανωγυρίσματα”, απ’ τα οποία κατελήφθη η ωραιότερη πρωτούουσα του κόσμου απ’ αυτοκίνητα ΙΧ και κατέστη σχεδόν αβίωτος για τους αυτόχθονες.
Ένας ακόμη παρανόμως χαρισάμενος όροφος ανά οικοδομή σημαίνει τέσσαρα διαμερίσματα κι αυτά 8 αυτοκίνητα, με τα ηλίθια «Μονά-ζυγά» κυκλοφορούντα ΙΧ. Έτσι, χρειάζεται ο οδήγός ή ο επιβάτης δημοσίας χρήσεως, μιάμιση ώρα για να μετακινηθή από την περίμετρο στο κέντρο της πόλεως. Δηλαδή για 20 χιλιόμετρα ο εργαζόμενος χάνει το 1/3 του διαθεσίμου χρόνου που είναι παγκόσμιο ρεκόρ «Γκίνες». Χάριν του “μπόνους” των εργολάβων, απολείπει χρόνος τεράστιος και χρήμα άφθονο υπό τις συνθήκες κυκλοφοριακού χάους που επικρατούν στην Αττική και Θεσσαλονίκη, χώρια τ’ ατυχήματα.
Καταστρατήγηση του νόμου
Αυτά ακριβώς οδήγησαν τους δικαστές του ΣτΕ να καταργήσουν τον ΝΟΚ που δεν είναι νέος αλλά ο παλαιός με νέα τεχνάσματα , όπως η “καθαρογραφή” της αποφάσεως του ΣτΕ, όπου χρειάζεται δύο …μήνες για να τεθή εν ισχύϊ την εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας που ανάγκασε η κυβέρνηση (ορθώς) το Δημόσιον. Όπου ο νεώτερος νόμος δεν καταργεί τον παλαιόν και αποζημιούνται οι επισπέσαντες παράνοιμοι από τούς νομίμους φορολογουμένους, εάν «αποδεδειγμένως εν αγνοία και καλοπίστως» έσπευσαν κι έκαναν «έναρξη» της παρανομίας! Όπου ο έκνομος νομοθέτης φέρει πρoς ψήφισινν τροπολογία με την οποίαν εγκρίνονται ως νόμιμες οι οικοδομικές άδειες που εκτελούνται μέχρις της δημοσιέυσεως της αποφάσεως του ΣτΕ, τον τρέχοντα μήνα. Όπου ακόμη δεν εγνώσθη δημοσίως η απόφαση του ΣτΕ αλλά τη γνωρίζει ο υπουργός Περιβάλλοντος και λαμβάνει… «διορθωτικά μέτρα» κατά δήλωσιν του.
Ύστερα απ’ όλα αυτά τα τερτίπια μελών της κυβερνήσεως πως να μην απορεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Παρά το ακάματο ενδιαφέρον του για την παριστολή της κακοποιήσεως του οικιστικού και φυσικού περιβάλλοντος, οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν την πρόθεση ψήφου για την «Νέα δημοκρατία» στο 22% από 41% στις περασμένες εκλογές.