ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Στον εισαγγελέα σήμερα ο σταθμάρχης – “Βροχή” αποκαλύψεων για την τραγωδία

Στον εισαγγελέα σήμερα ο σταθμάρχης – “Βροχή” αποκαλύψεων για την τραγωδία

Σήμερα θα οδηγηθεί ενώπιον του εισαγγελέα ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είχε την μοιραία βάρδια την ώρα της πολύνεκρης σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη. Του έχει ασκηθεί κακουργηματική ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας.

Την ίδια ώρα ολοκληρώθηκε η εξέταση όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί, στην πλειονότητα τους νέοι άνθρωποι. Σήμερα η Ιφιγένεια, η νεαρή φοιτήτρια θα κηδευτεί, με τους γονείς και την αδερφή της να είναι απαρηγόρητοι. Σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξεταστούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.

Σε ότι αφορά τον σταθμάρχη, συνάδελφοι του 59χρονου αναφέρουν πως η εκπαίδευσή του κράτησε περίπου έξι μήνες. Η πρακτική του ωστόσο αποτελείται από την θητεία του σε ένα επαρχιακό σταθμό, της Καλαμπάκας, από όπου όπως λένε οι συνάδελφοί του, περνάνε μόλις δυο τρένα τη μέρα. Και η πρώτη του βάρδια ως σταθμάρχης Λάρισας, χωρίς άλλον να τον επιβλέπει, ήταν την Παρασκευή, πριν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας δηλαδή 5 μόλις μέρες πριν την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Οι τελευταίες αποκαλύψεις αναφέρουν επίσης πως ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων φαίνεται να είχε καταλάβει για την φονική πορεία που ακολουθούσαν τα δύο τρένα στα Τέμπη και είχε ειδοποιήσει τον συνάδελφό του στη Λάρισα. Το γεγονός αυτό εμπεριέχεται στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha.

Αποκαλυπτικό έγγραφο

Την ίδια στιγμή, έγγραφο που φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο τηλεοπτικός σταθμός Star, αποκαλύπτει την ασυνεννοησία μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train για τα συστήματα ασφαλείας και τις μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν. Αντικείμενο, τα ψηφιακά συστήματα ασφαλείας και το σύστημα ραδιοκάλυψης, που μέχρι σήμερα δεν έχουν εγκατασταθεί, όπως αποδείχθηκε στο δυστύχημα στα Τέμπη.

Πρόκειται για το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, που θα έπρεπε να λειτουργεί σε όλο το δίκτυο επιτρέποντας την άμεση επικοινωνία σταθμάρχη – μηχανοδηγών, όπως επίσης και στις υποδομές του ΟΣΕ και στα τρένα. Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι ο ΟΣΕ δε θα δώσει άλλη παράταση στην Hellenic Train -που προφανώς και ζητά- για να τοποθετήσει τα τηλεφωνικά συστήματα, στα τρένα όπως οφείλει.

Η εταιρία φέρεται να ζητάει συνεχώς πίστωση χρόνου, την ώρα που ο ΟΣΕ έχει τοποθετήσει το σύστημα και θέλει να προχωρήσει σε δοκιμαστική λειτουργία. Την ίδια ώρα, μαζικές κινητοποιήσεις διοργανώνονται στην πορεία διαμαρτυρίας για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα αναφέρθηκαν και οι New York times, που σε άρθρο κάνουν λόγο για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, ενώ σημειώνουν ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο επικίνδυνα δίκτυα στην Ευρώπη.

Αποκαλύψεις-σοκ ειδικών

Νέα ερωτηματικά προκαλούν οι επισημάνσεις και οι αποκαλύψεις ειδικών για την ασφάλεια των τρένων και τα σοβαρά κενά που υπήρχαν στο σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, με αφορμή το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Είναι ιδιαίτερα σημαντικές οι παρατηρήσεις του πρώην Διευθυντή Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλους της Επιτροπής Ερευνών  Χρήστου Ρετσινά, που τόνισε πως  «μέχρι το ‘20 υπήρχε κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας». Από την πλευρά του ο Πέτρος Παπαγιαννάκης γενικός διευθυντής της γαλλικής Línea Figueras Perpignan, ανέφερε πως χωρίς σύστημα ασφαλείας δεν θα είχαν άδεια να κινηθούν τα τρένα.

Ο κ. Ρετσινάς (μιλώντας στην ΕΡΤ) ανέφερε πως  «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος Σταθμάρχη». Επεσήμανε πως «μέχρι το τέλος του ‘20 υπήρχε ένα κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας, δευτεροβάθμιος έλεγχος – ο πρώτος είναι ο Σταθμάρχης – στην [οδό] Καρόλου. Σήμερα δεν υπάρχει. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος Σταθμάρχη, ελέγχαμε την κυκλοφορία των τρένων σε όλη την Ελλάδα». Πρόσθεσε αν «δεν υπάρχει το κέντρο (σ.σ. κυκλοφορίας), πάμε στα τυφλά με βάση το λάθος ή το σωστό του όποιου Σταθμάρχη».

Ερωτώμενος αν, στην περίπτωση που ήταν υπουργός, θα επέτρεπε στα τρένα να ξαναμπούν στις ράγες με το υπάρχον πλαίσιο, ο κ. Ρετσινάς απάντησε με ένα εμφατικό «όχι», λέγοντας πως «πρώτα να γίνουν αυτά που πρέπει να γίνουν». Συμπλήρωσε, δε, πως από τα τέλη του 2020 δεν μπαίνει σε τρένο.

Εξάλλου ο Γενικός Διευθυντής της γαλλικής Línea Figueras Perpignan εταιρείας που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας 44,4 χιλιομέτρων που συνδέει Γαλλία και Ισπανία, Πέτρος Παπαγιαννάκης, απαντώντας στην ερώτηση (μιλώντας στο OPEN) αν η γαλλική ρυθμιστική αρχή θα επέτρεπε να λειτουργούν οι σιδηρόδρομοι χωρίς… τηλεδιοίκηση απάντησε: «Αν δεν υπήρχε σύστημα ασφαλείας ούτε καν θα είχαμε διανοηθεί να ζητήσουμε άδεια λειτουργίας»! Πρόσθεσε μάλιστα ότι «Είναι σα να σας λέω να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο χωρίς φρένα».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι