Τουριστική επικοινωνία σε απευθείας σύνδεση
19/07/2020Όπως φαίνεται πια καθαρά, φέτος, ο ελληνικός ήλιος, οι ελληνικές παραλίες και η ελληνική κουζίνα, θα νικηθούν κατά κράτος από την πανδημία του Covid-19, με ό,τι αυτό σημαίνει για την τουριστική βιομηχανία. Το φετινό καλοκαίρι η πτώση του τζίρου θα είναι πολύ μεγάλη σε όλους τους κλάδους και ήδη οι επαγγελματίες προσπαθούν να προβλέψουν τι θα γίνει την επόμενη σαιζόν.
Το πιθανότερο είναι να έχει βρεθεί εμβόλιο και θεραπεία για τον Covid-19, όμως η ανθρωπότητα θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να ξεπεράσει τις επιπτώσεις και τις αλλαγές που επέφερε. Μπορεί για κάποιους τα μέτρα να φαίνονται βραχυπρόθεσμης διάρκειας αλλά το πιθανότερο είναι ότι η μάσκα, τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι κοινωνικές αποστάσεις ήρθαν για να μείνουν.
Βέβαια, η υγειονομική κρίση με επακόλουθο την οικονομική, ανέδειξε όλα τα θέματα που είχαν οι επιχειρήσεις τόσο του τουρισμού αλλά και των υπόλοιπων κλάδων, που κατά μεγάλο μέρος συνδέονται μεταξύ τους, σε σχέση με την ψηφιακή τους επικοινωνία. Γιατί μπορεί ο ξενοδοχειακός κλάδος και τα καταλύματα να φαίνεται ότι έχουν προχωρήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, αλλά:
- Πρώτον, εξακολουθούν να εξαρτώνται κυρίως από τους tour operators και τις μεγάλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για κρατήσεις.
- Δεύτερον, ένα καλό site με super φωτογραφίες δεν φέρνει την άνοιξη.
- Τρίτον, η αποσπασματική διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με συνεχόμενες προσφορές και βιντεάκια ή φωτο τύπου “ελάτε να δείτε πόσο φανταστική παραλία-πισίνα διαθέτουμε”, δεν προσφέρει κανένα απολύτως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Σε μια περίοδο όπου η εξέλιξη της πανδημίας καθορίζει τα πάντα στην κοινωνική και οικονομική ζωή σε όλο τον πλανήτη, αυτό που μένει σταθερή αξία είναι η αποτελεσματική επικοινωνία σε όλα τα επίπεδα και σε όλες τις μορφές, με ακόμα περισσότερη έμφαση στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης ανάμεσα στον επαγγελματία και στον πελάτη.
Πως θα νιώσει ασφάλεια ο ταξιδιώτης
Ειδικά οι μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία για να δομήσουν την στρατηγική της επικοινωνίας τους, με βάση την απευθείας σύνδεση με τους ήδη αλλά και τους εν δυνάμει πελάτες τους. Η τάση των Free independent Travelers (FIT), που βρισκόταν σε ανοδική πορεία πριν την πανδημία, ενισχύεται και άλλο τώρα, μιας και οι νεότερες γενιές ταξιδεύουν όλο τον χρόνο και επιλέγουν δημοφιλείς προορισμούς, σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ηλικίες.
Η διαδρομή που ακολουθεί ένας ταξιδιώτης προκειμένου να επιλέξει τον προορισμό και το ξενοδοχείο/κατάλυμα είναι περίπου η ίδια που ήταν και πριν την εξάπλωση της πανδημίας. Πρώτα θα επιλέξει τον προορισμό και μετά θα «ψάξει» στο διαδίκτυο για το ιδανικό ξενοδοχείο-κατάλυμα σύμφωνα με τις ανάγκες του (οικονομικές και κοινωνικές). Μόνο που τώρα θα προσέξει περισσότερο τις λεπτομέρειες σε κάθε περίπτωση και δεν θα αρκεστεί στα σχόλια ή στις φώτο.
Θα αναζητήσει λεπτομερείς πληροφορίες για την ασφάλεια και την υγιεινή, για την ιδιωτικότητα, για την ασφάλεια στην μεταφορά του, για την ευελιξία της επιχείρησης να τον βοηθήσει σε απρόσμενες καταστάσεις. Και σίγουρα θα επιδιώξει μια άμεση και συνεχόμενη επικοινωνία με το κατάλυμα, προσδοκώντας σε εξατομικευμένες υπηρεσίες, ώστε να νιώσει εν τέλει εμπιστοσύνη και σιγουριά για την επιλογή του.
Όλα αυτά και πολλά ακόμα η τουριστική επιχείρηση πρέπει να είναι σε θέση να τα επικοινωνήσει αποτελεσματικά, σε όλα τα κανάλια της, με άμεσο και σαφή τρόπο. Οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη ότι από εδώ και πέρα όλες οι μεταβλητές που συνδέονται με τον τρόπο που ο ταξιδιώτης θα επιλέξει κατάλυμα αναπροσαρμόζονται συνεχώς με ό,τι σημαίνει αυτό.