ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πώς εντοπίστηκε ο αγνοούμενος στο φλεγόμενο πλοίο

Πως εντοπίστηκε ο αγνούμενος στο φλεγόμενο πλοίο

Ένας Λευκορώσος οδηγός φορτηγού βρέθηκε ζωντανός στην πρύμνη του φλεγόμενου “Euroferry Olympia”, γεγονός που αναπτερώνει τις ελπίδες ότι ίσως βρεθούν ζωντανοί και άλλοι από τους 11 πλέον αγνοούμενους. Ο Λευκορώσος είναι 21 ετών, εντοπίσθηκε στην αριστερή πλευρά της πρύμνης και οι πρώτες του λέξεις ήταν «πείτε μου ότι είμαι στ΄αλήθεια ζωντανός».

Ο νεαρός Kiryl Kirylenka, οδηγός του υπ’ αριθμό κυκλοφορίας LOU 338 φορτηγού, εντοπίστηκε σε ένα σημείο το οποίο τα συνεργεία φρόντιζαν να ψύχουν συνεχώς. Ο Λευκορώσος ανέβηκε μόνος του στο κατάστρωμα, απ’ όπου τον παρέλαβαν τα σωστικά συνεργεία. Στο πλοίο ανέβηκαν δύο πυροσβέστες και ακολουθούν αντίστροφα την πορεία του διασωθέντος για να φτάσουν στο σημείο από το οποίο αυτός ξεκίνησε. Ακολουθούν τη διαδρομή του επειδή είπε ότι εκεί που ήταν αρχικά, άκουγε φωνές και από άλλους εγκλωβισμένους.

Την είδηση επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, τονίζοντας ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη αναπτέρωσε τις ελπίδες για τον εντοπισμό και των άλλων ανθρώπων που βρίσκονται στη λίστα των αγνοουμένων. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την επίσημη λίστα επιβατών, αγνοούνται άλλα 11 άτομα, μεταξύ των οποίων και τρεις Έλληνες οδηγοί φορτηγών. Οι οικογένειες των Ελλήνων έχουν μεταβεί από προχθές στην Κέρκυρα και παρακολουθούν τις εξελίξεις από κοντά.

Οι καταγγελίες για το Euroferry Olympia

Άρχισε η λήψη καταθέσεων προκειμένου να διερευνηθεί όχι μόνον πώς ξέσπασε η πυρκαγιά, αλλά και για ποιο λόγο δεν αντιμετωπίσθηκε εγκαίρως με τα συστήματα πυρασφάλειας του πλοίου. Μια υπόνοια είναι ότι επειδή κοιμούνται οδηγοί στα φορτηγά τους και καπνίζουν ή ανάβουν τη μηχανή για να έχουν θέρμανση, η εταιρεία κλείνει τους ανιχνευτές καπνού και κατά συνέπεια δεν υπάρχει έγκαιρη προειδοποίηση για πυρκαγιά.

Επιπλέον διερευνάται αν έμεναν στα οχήματά τους οδηγού φορτηγών, παρότι η εταιρεία επιμένει ότι αυτό απαγορεύεται και δεν ισχύει. Υπάρχει όμως από το 2017 καταγγελία των οδηγών φορτηγών που αναφέρει ότι είθισται να κοιμούνται πολλοί στα οχήματα. Στην καταγγελία του ΣΕΟΦΑΕ (Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας), η οποία είχε αποσταλεί προς την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρεται ότι στα δύο πλοία της εταιρείας Grimaldi, το “Euroferry Olympia” και “Euroferry Egnazia”, οι συνθήκες διαβίωσης και ανάπαυσης των οδηγών κατά τον πλου είναι άσχημες, θυμίζοντας, μάλιστα, «γαλέρα 16ου αιώνα».

Επίσης οι επαγγελματίες στην προ τετρεαετίας επιστολή τους αναφέρουν ότι η στοιβασία των φορτηγών δεν γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας και τα οχήματα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο, που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών. Όπως γράφουν, δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων και η ατμόσφαιρα είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια, ότι οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες, ότι είναι σε άθλια κατάσταση και κυκλοφορούν κατσαρίδες κ.λπ., ότι δεν λειτουργούν τουαλέτες και ντους, αλλά ούτε και κλιματισμός, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (στο σαλόνι ή στα φορτηγά τους).

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι