10 δισ. δολάρια τη μέρα οι απώλειες από το “φράγμα”του τεράστιου φορτηγού πλοίου στο Σουέζ

Με 158 ψήφους υπέρ πέρασε ο προϋπολογισμός

Μεγάλη ζημία έχει προκαλέσει διεθνώς η “φραγή” της διώρυγας του Σουέζ από το τεράστιο φορτηγό πλοίο Ever Given που έχει μήκος σχεδόν μισό χιλιόμετρο και έχει κολλήσει στην άμμο (μάλλον από ανθρώπινο λάθος) εδώ και πέντε ημέρες. Εκφράζονται ελπίδες ότι η αποκόλληση θα καταστεί εφικτή σήμερα, ενώ ακόμη και ο Μπάιντεν έστειλε μήνυμα ότι οι ΗΠΑ είναι πρόθυμες να στείλουν βοήθεια από το Μπαχρέιν όπου εδρεύει ο 5ος στόλος.

Χτες ο διευθυντής της εταιρείας που διαχειρίζεται το  κανάλι δημοσιοποίησε ένα σχετικό βίντεο:

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της αιγυπτιακής «Al Αhram», o επικεφαλής της αιγυπτιακής Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Οσάμα Ράμπι, είχε δηλώσει τo μεσημέρι της Παρασκευής ότι οι εργασίες βυθοκόρησης γύρω από το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έχει ακινητοποιηθεί μπλοκάροντας το πέρασμα της θαλάσσιας οδού, είχαν φθάσει «στο 87% του στόχου». Από χθες το απόγευμα μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί περίπου 17 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου

Η επιχείρηση βυθοκόρησης, η οποία πραγματοποιείται σε συντονισμό με την ολλανδική εταιρεία «Smit Salvage», στοχεύει στην απομάκρυνση έως και 20.000 κυβικών μέτρων άμμου γύρω από τη γάστρα του σκάφους, προκειμένου το πλοίο να φθάσει σε επίπεδο βάθους 12 έως 16 μέτρων έτσι ώστε να μπορεί να επιπλεύσει.

Η ιαπωνική εφημερίδα «Nikkei», επικαλούμενη την γιαπωνέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία του Εver Given, Shoei Kisen, έγραφε χτες ότι το πλοίο Ever Given, μήκους 400 μέτρων, θα μπορούσε να αποκολληθεί “ακόμη και σήμερα” (Παρασκευή  για εμάς), κάτι όμως που δεν συνέβη. Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το «έμφραγμα» στην Διώρυγα του Σουέζ από την περασμένη Τρίτη ανέρχεται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με το CNN, περισσότερα από 237 πλοία περιμένουν την αποκόλληση του πλοίου την ώρα που από τη Διώρυγα του Σουέζ διέρχεται περίπου το 12% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου.

Οι ειδικοί ανησυχούν ότι, εάν το πλοίο δεν απελευθερωθεί σύντομα, θα μπορούσε να επηρεαστεί η αγορά πετρελαίου, οι τιμές μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων και κατ’ επέκταση, το κόστος των καθημερινών αγαθών. Στην ζωτικής σημασίας διώρυγα όπου παραμένουν εγκλωβισμένα εμπορεύματα αξίας άνω των 9,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και στις δύο πλευρές, επτά τάνκερ που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν σήμερα δρομολόγιο. Τρία από αυτά κάνουν αναγκαστικά τον περίπλου της Αφρικής τώρα.

Το τεράστιο πλοίο Ever Given έφραξε τη διώρυγα την περασμένη Τρίτη, καθώς -σύμφωνα με την εκδοχή που έχει παρουσιάσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία- αντιμετώπισε ισχυρούς ανέμους που το “γύρισαν” διαγώνια, “ξώκειλε” στην άμμο και έκοψε την κυκλοφορία. Οι αιγυπτιακές αρχές  έχουν αναφέρει ότι ο πλοίαρχος αντιμετώπισε αμμοθύελλα που επηρέασε κρίσιμα την ορατότητα και οι άνεμοι ειχαν ταχύτητα 40 κόμβων (40 ναυτικών μιλίων την ώρα). Το πλοίο έχει μήκος 400 μέτρα και πλάτος 59, ζυγίζει 224.000 τόνους και  μεταφέρει 20.000 κοντέινερ, γεγονός που καθιστά  τη ρυμούλκησή του  ιδιαίτερα δύσκολη.

Η Διώρυγα του Σουέζ είναι κομβικό πέρασμα μεταξύ Δύσης και Ανατολής και, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που παραθέτει το BBC, μέσω αυτής διακινούνται αγαθά αξίας περίπου 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων την μέρα προς τα ανατολικά και 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα προς τα δυτικά.

Το Ever Given, με σημαία Παναμά, έχει μήκος όσο τέσσερα γήπεδα αμερικανικού ποδοσφαίρου (περίπου 8 φορές μια πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων) και είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Ανήκει στην ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία «Shoei Kisen KK», η οποία σε δελτίο Τύπου, ζήτησε συγγνώμη από άλλα σκάφη που παραμένουν κολλημένα. Η εταιρεία δήλωσε στο CNN πως υποθέτει ότι θα απαιτηθούν αποζημιώσεις για το περιστατικό, αλλά το κύριο μέλημά της τώρα είναι η αποκόλληση του πλοίου.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι