600 εκατ. ευρώ παραπάνω ο φετινός τζίρος των σούπερ μάρκετ λόγω της ακρίβειας

600 εκατ. ευρώ παραπάνω ο φετινός τζίρος των σούπερ μάρκετ λόγω της ακρίβειας

Η ακρίβεια αυξάνει τον τζίρο σε όλα τα  σούπερ μάρκετ

Το δεκάμηνο του 2023 έκλεισε με μεγάλο τζίρο για τα σούπερ μάρκετ, παρότι οι πελάτες κάνουν όλο και φθηνότερες επιλογές, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI).

Η εταιρεία διαπίστωσε ότι κατά το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 7,446 δισ. ευρώ έναντι 6,821 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,5%, εκ των οποίων 5,689 δισ. ευρώ αφορούν στην κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Η έρευνα επιβεβαιώνει και παλαιοτέρων μηνών ενδείξεις, ότι περισσότερο κινούνται πλέον τα προϊόντα με την “ετικέτα” του σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, το μερίδιό τους σε αξία διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,9%, όταν την ίδια ώρα στα “επώνυμα” προϊόντα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,7%.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, δηλαδή στα τρόφιμα και στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία λόγω της μείωσης κάποιων τιμών το ποσοστό τού τζίρου που προήλθε από τις προσφορές αυξήθηκε από 21,3% σε 24,9% στα τρόφιμα και από 21,7% σε 25,6% στα προϊόντα για το σπίτι.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες “ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών” από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά κατά 9,1%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, κατά το δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2023 καταγράφηκε μικρή αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα εξής: στα μη αλκοολούχα ποτά (4,4%), στα αλκοολούχα ποτά (4,3%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,1%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,6%), στα σνακς (4,4%), στα γαλακτοκομικά (2,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,9%), στα υλικά μαγειρικής (2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,5%).

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο εννεάμηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά, ενώ ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10%, τα γαλακτοκομικά με αυξήσεις τιμών 9%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8,9% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,7%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του δεκαμήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,6%).

Πηγή:  ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι