ΑΑΔΕ: Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να φωτογραφίζουν τα οχήματα που εισέρχονται
18/04/2025
Ο «μεγάλος αδελφός» της ΑΑΔΕ σε βαπτίσεις, γάμους και δεξιώσεις – Επεκτείνεται η εφαρμογή του “ψηφιακού πελατολογίου” έως το τέλος του 2025
Σε χώρους δεξιώσεων και πάσης φύσεως κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως είναι τα πάρτι σε επιχειρήσεις ή οι βαφτίσεις, θα εστιάσει από το καλοκαίρι ο «μεγάλος αδελφός» της ΑΑΔΕ, ενώ έως το τέλος του έτους και αναμένεται να προστεθούν στους υπό παρακολούθηση και γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμένα καταλύματα. Η ΑΑΔΕ έθεσε ήδη από χθες τις 14 του μήνα σε εφαρμογή το ψηφιακό πελατολόγιο για τις επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου, το οποίο καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές από συνεργεία, πάρκινγκ, πλυντήρια και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Πρόκειται για «ψηφιακό μάτι» το οποίο ενεργοποιήθηκε από την περασμένη Δευτέρα σε συνεργεία, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, πάρκινγκ, πλυντήρια οχημάτων και βουλκανιζατέρ. Αφορά στην παρακολούθηση της πελατειακής κίνησης των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων, με το νέο σύστημα να επιτρέπει τη διασταύρωση των συναλλαγών με τα δεδομένα των αποδείξεων στο MyData, εντοπίζοντας περιπτώσεις φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών, το οποίο τηρούσαν παλαιότερα πολλές επαγγελματικές ομάδες. Αυτά, όπως αναφέρουν στελέχη του φοροελεγκτικού μηχανισμού, απαιτούσαν πολλές ελεγκτικές επαληθεύσεις για την αποκάλυψη πιθανής φοροδιαφυγής. Ενώ, με τη “σύγχρονη εκδοχή” οι έλεγχοι και οι διασταυρώσεις γίνονται «απλή υπόθεση», χωρίς να απαιτείται ούτε η σε πρώτο στάδιο επίσκεψη των ελεγκτών στην έδρα της επιχείρησης.
Πλέον, η διαδικασία της καταγραφής θα είναι αυτοματοποιημένη. Με την είσοδο ενός οχήματος στις επιχειρήσεις όπου ήδη εφαρμόζεται το ψηφιακό πελατολόγιο, ο επαγγελματίας θα σκανάρει την πινακίδα του μέσω εφαρμογής, ενώ κατά την έξοδο θα πρέπει να σκανάρει και την απόδειξη της συναλλαγής. Έτσι, η ΑΑΔΕ θα μπορεί να συγκρίνει τον αριθμό των οχημάτων με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί, ενεργοποιώντας επιτόπιους ελέγχους σε περίπτωση αποκλίσεων.
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι ότι πολλοί εισέρχονται με το ΙΧ τους σε χώρους επιχειρήσεων χωρίς να είναι απαραιτήτως πελάτες, είτε για να συζητήσουν πιθανή συνεργασία είτε ως απλοί φίλοι του επιχειρηματία ή εργαζομένων. Πώς τεκμαίρεται ότι κάθε όχημα ανήκει σε πελάτη; Αν δηλαδή δεν σκανάρει ο επιχειρηματίας το ΙΧ του κουμπάρου του ή κάποιου που απλώς μπήκε για να διαπραγματευθεί μια εργασία ή παροχή υπηρεσιών, και μπει για έλεγχο η ΑΑΔΕ θα τεκμαίρεται φοροδιαφυγή;
Πάντως έχει αποφασισθεί ότι στην πλήρη λειτουργία του, με το νέο σύστημα όταν ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης, ο επαγγελματίας θα πρέπει να σκανάρει με το κινητό τηλέφωνό του την πινακίδα του οχήματος και αυτόματα ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο στην εφαρμογή MyDATAapp. Κατά την έξοδο του οχήματος ο επαγγελματίας θα πρέπει να σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο που έχει εκδοθεί και θα ενημερώνεται το πελατολόγιο. Με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρώνεται η διαδικασία και θα κλείνει η συναλλαγή.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το ψηφιακό πελατολόγιο «προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών. Με το νέο σύστημα διευκολύνονται οι επιχειρήσεις να παρακολουθούν ψηφιακά τις συναλλαγές τους και να μειώνουν την πιθανότητα λαθών, τα οποία ενδέχεται να οδηγούν σε βαριά πρόστιμα. Το φθινόπωρο θα ξεκινήσει και η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση στις συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων μετά το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για ένα μέτρο που θα αποτελέσει «ανάχωμα» σε κρούσματα εικονικών συναλλαγών και κλοπής και απάτης στον ΦΠΑ, σύμφωνα με την κυβέρνηση.
Πηγή: με πληροφορίες από το newsit.gr