Αν ήμουν πλούσιος: Οι φόβοι για το κοροναϊό εκτοξεύουν τη ζήτηση για ιδιωτικά τζετ
18/02/2020Οι πλούσιοι ταξιδιώτες που έχουν “παγιδευτεί” στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό της Κίνας εξαιτίας του κορωναϊού ζητάνε ιδιωτικές πτήσεις παρά το κόστος.
Σύμφωνα με τον Darin Voyles της Paramount Business Jets, υπήρξε μια “σημαντική ανοδική τάση” σε τέτοια αιτήματα, αλλά η πλειοψηφία αυτών δεν μπορεί να ικανοποιηθεί καθώς δεν μπορούν να βρεθούν πληρώματα ή αεροπλάνα.
“Πολλοί απλά δεν θέλουν να στείλουν τα αεροσκάφη και τα πληρώματά τους στην ηπειρωτική Κίνα. Εκτός από τον κίνδυνο έκθεσης για τα πληρώματα, η επιχειρησιακή και επιχειρηματική ανησυχία είναι ότι όταν επιστρέψουν από την ηπειρωτική Κίνα ουσιαστικά δεν θα είναι σε θέση να εργαστούν για δύο εβδομάδες θα πρέπει να πάνε αμέσως σε καραντίνα “, δήλωσε ο Voyles, όπως ανέφερε το BBC.
Η MyJet Asia με έδρα τη Σιγκαπούρη παρουσίασε αύξηση τον τελευταίο μήνα κατά 80-90%. “Πολλοί άνθρωποι αποχώρησαν για την κινεζική Πρωτοχρονιά και τώρα προσπαθούν να επιστρέψουν στην Κίνα”, δήλωσε ο CEO της εταιρείας Logan Ravishkansar. Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλοί ζήτησαν να επιστρέψουν στο Πεκίνο, τη Σαγκάη και το Χονγκ Κονγκ.
“Αλλά είμαστε ασφυκτικά περιορισμένοι για το πού μπορούμε να πετάξουμε, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες δεν μας αφήνουν να μισθώσουμε τα αεροπλάνα τους παρά τα χρήματα”, πρόσθεσε ο εκτελεστικός διευθυντής.
Σύμφωνα με τη βρετανική συμβουλευτική εταιρεία Ascend by Cirium, ο αριθμός των πτήσεων που έχουν προγραμματιστεί να επιχειρούν προς, από και εντός της Κίνας υποχώρησε κατά 34% από τις 23 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου. Αυτές οι περικοπές έχουν αφήσει τους λανθάνοντες επιβάτες να βασίζονται σε κυβερνητικές εκκενώσεις.
Αναστολή πτήσεων
Οι αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο αναστέλλουν τις πτήσεις τους προς και από την Κίνα λόγω της επιδημίας COVID-19 (επίσημη ονομασία του κοροναϊού), η οποία σκότωσε περισσότερους από 1.850 ανθρώπους στην Κίνα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), η επιδημία θα μπορούσε να μειώσει τα έσοδα των παγκόσμιων αερομεταφορέων κατά έως και 5 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο. Ο ΔΟΠΑ δήλωσε ότι ο κοροναϊός μπορεί να επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο στον κλάδο από το Σοβαρές Οπτικές Συσκευές (SARS), το οποίο κοστίζει 7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2002-2003, λόγω του μεγαλύτερου ποσοστού ακυρώσεων πτήσης.