Από το φτηνό, το γυρίσαμε στο συσκευασμένο -Λόγω ιού
23/06/2020Άλλαξαν οι επιλογές του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα που μέχρι την πανδημία έψαχνε με βασικό κριτήριο την τιμή και -συχνά- προτιμούσε τα “χύμα” προϊόντα, ενώ πλέον βασικό κριτήριο είναι η συσκευασία.
Σύμφωνα με μετρήσεις της IRI Hellas, οι Έλληνες έχουν κάνει στροφή στα τυποποιημένα – συσκευασμένα τρόφιμα, δίνοντας προτεραιότητα στην υγιεινή και στην ασφάλεια. Επίσης επί καραντίνας ο καταναλωτής ενδιαφερόταν και για προϊόντα που μπορεί να αποθηκεύσει πιο εύκολα, άρα προκρίνονταν και πάλι τα συσκευασμένα.
Για παράδειγμα η κατηγορία του συσκευασμένου τυριού αύξησε τις πωλήσεις της κατά 19,2% το πρώτο τετράμηνο του 2020 συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό, και τα συσκευασμένα αλλαντικά αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 11,1%.
Οι online αγορές και ο τζίρος
Μια άλλη τάση στο οργανωμένο λιανεμπόριο που φαίνεται πως παγιώνεται είναι οι ηλεκτρονικές (on-line) αγορές του καταναλωτή, αν και όταν χαλάρωσαν τα μέτρα, μειώθηκαν. Εκτιμάται όμως ότι ένα ποσοστό θα συνεχίσει να τις προτιμά μονίμως πλέον Τον Μάιο ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και τετραπλάσιος σε σύγκριση με το Γενάρη του 2020.
Τα σούπερ μάρκετ προσαρμόστηκαν κάπως σε αυτή τη ζήτηση, αν και αρχικά με μεγάλες καθυστερήσεις, μια που αυτή ήταν ιδιαίτερα αυξημένη.
Ο τζίρος τους πάντως στη διάρκεια της καραντίνας αυξήθηκε κατά 5,3% Τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν τα καθαριστικά σπιτιού 8,9%, τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 6,7% και τα τρόφιμα 5,1%. Εάν υπάρξει και δεύτερο κύμα κορονοϊού στην Ελλάδα το φθινόπωρο, τότε το 2020 θα κλείσει με μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου, κατά 8,1%, σε σύγκριση με το 2019.