Δεύτερο αεροσκάφος της Boeing ξεκινά την επιστροφή του από την Κίνα
21/04/2025
Ένα δεύτερο αεροσκάφος της Boeing, το οποίο προοριζόταν για κινεζική αεροπορική εταιρεία, επέστρεφε στις ΗΠΑ τη Δευτέρα, σύμφωνα με δεδομένα ιχνηλάτησης πτήσεων, σε μια εξέλιξη που φαίνεται να είναι άλλο ένα «θύμα» των αμοιβαίων δασμών που ξεκίνησαν επί προεδρίας Τραμπ στο πλαίσιο της παγκόσμιας εμπορικής του επίθεσης.
Το 737 MAX 8 προσγειώθηκε στο Γκουάμ, έδαφος των ΗΠΑ, αφού αναχώρησε από το κέντρο ολοκλήρωσης της Boeing στο Zhoushan, κοντά στη Σαγκάη, σύμφωνα με την ιστοσελίδα AirNav Radar.
Το Γκουάμ είναι μία από τις στάσεις στην πτήση των 8.000 χλμ από το Σιάτλ, το κέντρο παραγωγής της Boeing, μέχρι το Zhoushan, όπου μεταφέρονται αεροσκάφη για τις τελικές εργασίες και παράδοση σε κινεζικούς αερομεταφορείς. Την Κυριακή, ένα άλλο 737 MAX με τα χρώματα της Xiamen Airlines έκανε επίσης την επιστροφή από Zhoushan και προσγειώθηκε στο Boeing Field στο Σιάτλ.
Δεν έχει διευκρινιστεί ποιος έλαβε την απόφαση για την επιστροφή των δύο αεροσκαφών στις ΗΠΑ. Ωστόσο, η Boeing ενδέχεται να βρει νέο αγοραστή στη Malaysia Airlines, η οποία έχει δηλώσει ότι βρίσκεται σε συνομιλίες για την αγορά αεροσκαφών που ενδεχομένως δεν παραληφθούν από κινεζικές εταιρείες.
Ο Τραμπ αύξησε τον βασικό δασμό στις κινεζικές εισαγωγές στο 145% αυτόν τον μήνα. Σε απάντηση, η Κίνα επέβαλε δασμό 125% στα αμερικανικά προϊόντα. Αν μια κινεζική αεροπορική εταιρεία παραλάβει αεροσκάφος Boeing, μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρό οικονομικό πλήγμα, καθώς ένα νέο 737 MAX κοστίζει περίπου 55 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία IBA. Το αεροσκάφος είχε ταξιδέψει από το Σιάτλ στο Zhoushan μόλις πριν από έναν μήνα. Η Boeing δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα για σχόλιο.
Η επιστροφή των 737 MAX, του πιο εμπορικού μοντέλου της Boeing, είναι η τελευταία ένδειξη διαταραχής στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών λόγω της κατάρρευσης του καθεστώτος απαλλαγής από δασμούς που ίσχυε επί δεκαετίες στη βιομηχανία αεροδιαστημικής. Ο εμπορικός πόλεμος και η φαινομενική αναστροφή στην πορεία των παραδόσεων έρχονται σε μια περίοδο που η Boeing μόλις άρχισε να ανακάμπτει από σχεδόν πενταετές πάγωμα εισαγωγών 737 MAX και προηγούμενο γύρο εντάσεων.
Η ασάφεια γύρω από τους μεταβαλλόμενους δασμούς ενδέχεται να αφήσει πολλές παραδόσεις αεροσκαφών στον «αέρα», με ορισμένους διευθύνοντες συμβούλους αεροπορικών εταιρειών να δηλώνουν πως προτιμούν να αναβάλουν παραλαβές παρά να πληρώσουν δασμούς, σύμφωνα με αναλυτές.
Πηγή: Reuters