Δεν πρωταγωνίστησαν τα χαρτιά υγείας σε αυτή την καραντίνα – Το πήραμε ψύχραιμα
24/11/2020Μαζικές αγορές πραγματοποιήθηκαν και στο δεύτερο lockdown στη χώρα και αύξησαν τον τζίρο των Σούπερ Μάρκετ σε όλη την Ελλάδα κατά 17,1% σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen.
Η έρευνα έδειξε ότι παρατηρήθηκαν διψήφια ποσοστά αυξημένων πωλήσεων σε όλα τα είδη (φρέσκα χύμα, τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα, καλλυντικά, προϊόντα καθαρισμού/φροντίδας σπιτιού), με εξαίρεση τις κατηγορίες Bazaar, των οποίων οι εβδομαδιαίες πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά στο -0,9%, καθώς από τα μέσα της εν λόγω εβδομάδας απαγορεύτηκε η πώληση των περισσότερων εξ’ αυτών στα καταστήματα του λιανεμπορίου τροφίμων.
Στον τομέα των τροφίμων και ποτών, οι κατηγορίες που αναπτύχθηκαν με τους υψηλότερους ρυθμούς σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα, είναι οι καφέδες φίλτρου (+56,4%), το βούτυρο, τα άλευρα, αλλά και αρκετές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, υποδεικνύοντας πως οι καταναλωτές επιθυμούν να περάσουν δημιουργικό χρόνο στο σπίτι μαγειρεύοντας, αλλά και να χαλαρώσουν.
Στον τομέα προσωπικής υγιεινής πρωταγωνίστησαν τα αντισηπτικά μαντηλάκια (93%) που κατά το πρώτο lockdown δεν τα έβρισκε πουθενά ο πελάτης, και τα προϊόντα περιποίησης σώματος. Στον τομέα των καθαριστικών σπιτιού, μοσχοπούλησαν τα μαντηλάκια καθαρισμού για τις οικιακές επιφάνειες (+97,8%), τα ελαστικά γάντια καθαρισμού και οι μπαταρίες.
Τέλος, όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) ανέβασαν τον τζίρο τους κατά 27,2%, ενώ τα Μεγάλα Σούπερ Μάρκετ (αίθουσες 1.000-2.499 τ.μ.) κατά 19,5%.