Εγκρίθηκε η ακτοπλοϊκή επανασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου – 80 ευρώ η καμπίνα, 75 το ΙΧ

Εγκρίθηκε η ακτοπλοϊκή επανασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου – 80 ευρώ η καμπίνα, 75 το ΙΧ

Εξασφαλίστηκε η προέγκριση (από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, ανακοίνωσε η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Νατάσα Πηλείδου.

Η ελληνική κυβέρνηση έδωσε επίσης από μηνών το «πράσινο φως» προς τις κυπριακές Αρχές για το λιμάνι του Πειραιά. Το ελληνικό υπουργείο δεσμεύτηκε ότι θα παραχωρηθεί χρονοθυρίδα (slot) στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ φάνηκαν θετικοί και στην πιθανότητα ενδιάμεσου σταθμού.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η κ. Πηλείδου ανέφερε ότι τα επόμενα βήματα για την επαναλειτουργία της σύνδεσης για τη μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος, που ήδη υπάρχει, καθώς το Δικαστήριο της ΕΕ αποφάνθηκε πως η αντιστάθμιση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση όταν πληρούνται κάποια σωρευτικά κριτήρια.

Το πλοίο

Το ανώτατο ύψος της κρατικής ενίσχυσης υπολογίζεται ότι ανέρχεται στα 6 εκατομμύρια ευρώ ετησίως εξαιρουμένου του ΦΠΑ. Ο επιτυχών προσφοροδότης θα συμβληθεί με το υφυπουργείο Ναυτιλίας για τρία χρόνια με δυνατότητα παράτασης μέχρι τρία χρόνια. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει σε ημερομηνία που θα συμφωνηθεί από κοινού μεταξύ αναθέτουσας Αρχής και του επιτυχόντος προσφοροδότη.

Το δρομολόγιο θα εκτελείται από επιβατηγό πλοίο, το οποίο θα πρέπει να φέρει σημαία ΕΕ/ΕΟΧ, η οποία να εντάσσεται στην Λευκή Λίστα του Μνημονίου των Παρισίων, με ηλικία όχι άνω των 35 ετών, καθώς και να είναι ενταγμένο με Νηογνώμονα μέλος του IACS και αναγνωρισμένο από την ΕΕ.

Τα ναύλα

Θα πρέπει, δε, να υπάρχει ελάχιστη δυνατότητα μεταφοράς 200 επιβατών και διαθεσιμότητα καμπινών για τουλάχιστον 140 άτομα, εάν η διάρκεια του ταξιδιού υπερβαίνει τις 16 ώρες -και θα την υπερβαινει λογικά, καθώς μέχρι το 2000 ήταν 30 ώρες ταξιδι. Σε ό,τι αφορά στα κόμιστρα, αυτά ορίζονται ως εξής: 50 ευρώ για “αεροπορική” θέση μονής διαδρομής (“κατάστρωμα” τρόπον τινά)  και 80 μετ’ επιστροφής, καθώς 80 ευρώ για μονή καμπίνα μίας διαδρομής και 120 μετ’ επιστροφής.

Τα παιδιά μέχρι 24 μηνών θα ταξιδεύουν δωρεάν, ενώ από 2 έως 12 ετών θα υπόκεινται σε διαφοροποιημένα ή μειωμένα κόμιστρα. Τα οχήματα θα κοστίζουν 75 ευρώ για τη μονή διαδρομή και 150 μετ’ επιστροφής, ενώ οι μοτοσικλέτες των επιβατών θα κοστίζουν 50 ευρώ για μονή διαδρομή και 100 μετ’ επιστροφής. Οι τιμές αυτές δεν περιλαμβάνουν λιμενικά τέλη.

Αν και όλα δείχνουν ότι κυρίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, είναι δύσκολη η έναρξη του δρομολογίου μέσα στο 2020, εντούτοις -κατέληξε η κ. Πηλείδου- υπάρχει ενδιαφέρον από ελληνικές, κυπριακές αλλά και άλλες εταιρείες. Η οριστικοποίηση της διαδικασίας θα γίνει μετά από συνεργασία με τον Γενικό Λογιστήριο, το υπουργείο Οικονομικών, αλλά και την προκήρυξη ανοικτής διαδικασίας προσφορών.

Η γραμμή λειτουργούσε από το 1960 έως και το 2000, οπότε καταργήθηκε λόγω μειωμένης πληρότητας του πλοίου μα και για άλλους λόγους. Τώρα συζητείταιη σύνδεση να είναι εβδομαδιαία. Όσο λειτουργούσε, το καράβι είχε αφετηρία των Πειραιά και συνδεόταν με Λεμεσό και Αμμόχωστο, εν συνεχεια με την Χάιφα του Ισραήλ ή με τη Βηρυτό του Λιβάνου και με την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο ενδιάμεσος σταθμός που συζητείται τώρα, μπορεί να είναι η Κρήτη ή η Ρόδος.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι