Επικίνδυνο περιστατικό με τουρκικό F-16 – Συναγερμός στην Αεροπορία

Επικίνδυνο περιστατικό με τουρκικό F-16 - Συναγερμός στην Αεροπορία,

Φαίνεται πως ο Τούρκος πιλότος που θα “υποδεχόταν” τον νέο αρχηγό της Ελληνικής Αεροπορίας δεν ήταν και τόσο τυχερός. Τη στιγμή της τελετής παράδοσης-παραλαβής για τη θέση του νέου αρχηγού στη Σχολή Ικάρων, οι Τούρκοι εισέβαλλαν στους ουρανούς του Αιγαίου.

Ωστόσο, ένα από τα τουρκικά F-16, στο κόκπιτ του οποίου καθόταν ένας από τους λίγους έμπειρους αεροπόρους της τουρκικής Αεροπορίας, αντιμετώπισε πρόβλημα το οποίο και κοινοποίησε στο τουρκικό Κέντρο Επιχειρήσεων. Αυτό το άκουσε και το ελληνικό Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, η βλάβη στο τουρκικό F-16 φαίνεται πως ξεκίνησε από την τροφοδοσία καυσίμου του κινητήρα του μαχητικού, μια βλάβη η οποία εξελίχθηκε στην πορεία της πτήσης σε κράτημα του κινητήρα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η επιτυχής προσγείωση του Τούρκου ιπτάμενου δεν εκπλήσσει. Ως γνωστόν, οι χειριστές των F-16 εκπαιδεύονται να κινούνται ακολουθώντας συγκεκριμένες παραμέτρους χωρίς κινητήρα και με ανεμοπορία να προσγειώνονται στην πλησιέστερη βάση, διασώζοντας το μαχητικό. Ο κανόνας άλλωστε στα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη είναι η εγκατάλειψη του αεροσκάφους σε περίπτωση κρατήματος του κινητήρα. Εάν σβήσει, δεν παίρνει μπροστά.

Κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρόβλημα εξ αρχής παρουσιάστηκε στον κινητήρα του μαχητικού, ενώ άλλες ότι αρχικά το πρόβλημα παρουσιάστηκε σε υποσύστημα, για να εξελιχθεί στη συνέχεια σε “κράτημα” του κινητήρα, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμα και σε συντριβή του τουρκικού F-16.

Ένα από τα σενάρια, με διάφορες παραλλαγές, που έχουν υπόψη στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), είναι η πρόκληση ατυχήματος σε σημείο όπου η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνική αρμοδιότητα στον τομέα έρευνας και διάσωσης (SAR: Search and Rescue), με στόχο να προκληθεί επεισόδιο, στο οποίο η τουρκική πλευρά θα είναι προετοιμασμένη, έχοντας το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, με αποτέλεσμα να προλάβει να “διασώσει” τον πιλότο της, με προφανή στόχευση.

Πραγματικό ατύχημα

Εκ του αποτελέσματος βέβαια, μάλλον προκύπτει ότι το περιστατικό της βλάβης που παρουσίασε το τουρκικό μαχητικό ήταν πραγματικό και ευτυχώς που στο χειριστήριο υπήρχε έμπειρος πιλότος, καθώς κατάφερε με ανεμοπορία να προσγειώσει το μαχητικό στην αεροπορική βάση του Ντάλαμαν. Το σίγουρο είναι ότι η τουρκική πλευρά έλαβε το μήνυμα, καθώς δίπλα στον Τούρκο βρισκόντουσαν συνεχώς ελληνικά μαχητικά, ενώ αμέσως μετά την κοινοποίηση του προβλήματος, δόθηκε συναγερμός στα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης επιφυλακής της Πολεμικής Αεροπορίας, σε προκεχωρημένες βάσεις στο Αιγαίο.

Σε κάθε περίπτωση, το περιστατικό αποδεικνύει το μέγεθος των προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει από την τουρκική συμπεριφορά το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ. Παρά τα ουκ ολίγα προβλήματα που αντιμετωπίζονται, η υπερηφάνεια της ηγεσίας της, ότι “τα κόκκινα φτερά” δεν απέκτησαν πλεονέκτημα στο Αιγαίο, είναι απολύτως πραγματική.

Παρά τους συνεχείς λεονταρισμούς, “απέναντι” γνωρίζουν τι θα συμβεί, διότι οι θυσίες του συστήματος άμυνας της Ελλάδας, έχουν ακόμα ως αποτέλεσμα μια “λειτουργική” αποτροπή (deterrence).

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι