Εξεταστική για Τέμπη: Μια επιζήσασα λέει «στο τέλος θα βγάλουνε εμάς φταίχτες»

Εξεταστική για Τέμπη: Μια επιζήσασα λέει «στο τέλος θα βγάλουνε εμάς φταίχτες»

Με το αν το όριο ηλικίας αφορούσε τις νέες προσλήψεις και όχι τις μετατάξεις, αλλά και αν είχε κάνει πιο πολλές μετατάξεις ο ΣΥΡΙΖΑ ή η ΝΔ ασχολήθηκε σήμερα η Εξεταστική για τα Τέμπη. Ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ είπε ότι όλα τα προβλήματα αντιμετωπίζονταν και μια απογοητευμένη επιζήσασα είπε  «στο τέλος θα βγει ότι φταίγαμε εμείς οι επιβάτες».

Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρας κατέθεσε σήμερα στην Εξεταστική ότι δεν είχε λάβει καμία εισήγηση περί τρομερής επικινδυνότητας των σιδηροδρόμων ούτε από συνδικαλιστικούς φορείς ούτε από τις αρμόδιες διευθύνσεις. Ομως αυτό ήταν απάντηση σε ερώτηση του βουλευτή της  ΝΔ Λ. Τσαβδαρίδη, ο οποίος δεν ρώτησε “αν είχαν προταθεί συγκεκριμένα προληπτικά μέτρα” αλλά “αν του είχαν προτείνει να κλείσει το σιδηροδρομικό δίκτυο”.

Ο παραιτηθείς, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, επικεφαλής του ΟΣΕ, στον οποίο έχει ασκηθεί δίωξη από την εισαγγελία της Λάρισας, είπε ότι θεωρούσε ασφαλή τον ΟΑΕ στο διάστημα που υπηρετούσε εκεί (2021-2023). «Ως προς τα θέματα βλαβών, η ενημέρωση που είχα ήταν ότι υπήρχαν θέματα συντήρησης τα οποία έπρεπε να αποκαθίστανται τακτικά στο πλαίσιο των πόρων που διέθετε οργανισμός», είπε ο κ. Πατέρας.

Σε σχέση με το εξώδικο που έλαβε από τους μηχανοδηγούς τον Οκτώβριο του 2022, είπε ότι πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των μηχανοδηγών, συζητήθηκαν τα θέματα που έθεταν και ότι δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες διευθύνσεις προκειμένου να ενεργήσουν προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων.

Στην ερώτηση της ΝΔ για το εάν θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα αν υπήρχαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης, είπε ότι τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης αυξάνουν την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, αλλά και αυτά άνθρωποι τα χειρίζονται». Για το σύστημα ETCS, είπε ότι «είναι ένα σύστημα που προφανώς, εφόσον λειτουργεί, προσδίδει επιπλέον ασφάλεια στο σιδηρόδρομο, δεδομένου ότι έχει δυνατότητα να οδηγήσει σε αυτόματη πέδηση το συρμό, εφόσον, όχι μόνο έχει εγκατασταθεί, αλλά εφόσον λειτουργεί.».

Ο κ. Πατέρας, ερωτήθηκε από την βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιλένα Αποστολάκη, εάν θα ξαναϋπέγραφε το εξώδικο που έστειλε τον Νοέμβριο του ‘22 και που, σύμφωνα με τη βουλευτή, ανέφερε ότι «εισέρχεται ο οργανισμός σε μία περίοδο εκσυγχρονισμού και ασφάλειας αντίστοιχης των απαιτήσεων της εποχής και της χώρας».

Η απάντηση του κ. Πατέρα ήταν «όχι». Κληθείς να σχολιάσει προηγούμενη τοποθέτηση του εμπειρογνώμονα Ι. Χαλκιά για «ελλιπέστατη εκπαίδευση» των σταθμαρχών και για «παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας», είπε ότι «στην απόφαση που εκδόθηκε για την μετάταξη το σταθμάρχη, τηρήθηκαν όλες οι διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος 4440/2016 για τριμελή επιτροπή, για την σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης, τα πιστοποιητικά υγείας. Δεν υπήρχε καμία απόφαση διοίκησης, διοικητικού συμβουλίου, αρμόδιας διεύθυνσης για ηλικιακό όριο».

Στην ερώτηση εάν ενημέρωνε τους ανωτέρους του για τις καθυστερήσεις υλοποίησης των συμβάσεων για τα συστήματα ασφαλείας, είπε ότι τα έργα αυτά τα έτρεχε η ΓΑΙΟΣΕ. Στην ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Μ. Λαζαρίδη, εάν το διάστημα 2017-2019 είχαν γίνει μετατάξεις σταθμαρχών ή κλειδούχων άνω των 55 ετών, ο κ. Πατέρας είπε «τουλάχιστον δέκα», και ο κ. Λαζαρίδης είπε ότι «άρα και επί ΣΥΡΙΖΑ και με υπουργό τον κ. Σπίρτζη, μετατάχθηκαν εννέα υπάλληλοι από την Εγνατία Οδό στον ΟΣΕ, οι νεότεροι από τους έξι ήταν 49 ετών και ο μεγαλύτερος 62 ετών. Επίσης, έχω κι άλλες μετατάξεις: 27 Νοεμβρίου 2018, 56 ετών. 19 Νοεμβρίου 2018, 62 ετών. 20 Νοεμβρίου 2018, 55 ετών. 26 Οκτωβρίου, 57 ετών. 26 Οκτωβρίου, 53 ετών. Άρα», συμπέρανε ο κ. Λαζαρίδης, «γινόταν και μετατάξεις μεγαλύτερης ηλικίας και την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ».

Ο ίδιος είπε ότι με αφορμή σχετική ανακοίνωση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη και «επειδή είδα και τον κ. Χαλκιά να μιλάει για «προδήλως παράνομη μετάταξη, και μου κάνει εντύπωση, ένας άνθρωπος οποίος ήτανε στο συγκεκριμένο πόρισμα να μην το ‘χει ψάξει, επί ΣΥΡΙΖΑ έγιναν μετατάξεις χωρίς όριο ηλικίας και το όριο ηλικίας αφορούσε μόνον τις προσλήψεις στον ΟΣΕ και όχι τις μετατάξεις».

Τι είπε η Αποστολάκη

«Η κυβέρνηση είναι έκθετη για την παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη μετά την κατάθεση και του Ι. Χαλκιά, προέδρου της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που συνεστήθη από τον τότε υπουργό Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη» αναφέρει σε δήλωσή της η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιλένα Αποστολάκη, η οποία μετέχει στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

Σύμφωνα με την κα Αποστολάκη, «Ο κ. Χαλκιάς έκανε λόγο για ελλιπέστατη εκπαίδευση και προδήλως παράνομη μετάταξη, η οποία σημειωτέον επιχειρήθηκε εκ των υστέρων να καλυφθεί με επίφαση νομιμότητας από την κυβέρνηση. Κατά την κατάθεση του Σ. Πατέρα, πρώην πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, ο μάρτυρας επιβεβαίωσε την ελλιπή κρατική χρηματοδότηση, καθώς επίσης και το γεγονός ότι η Hellenic Train δεν κατέβαλε στον ΟΣΕ τα οφειλόμενα τέλη πρόσβασης υποδομής, παρά την ύπαρξη αντίστοιχης συμβατικής υποχρέωσης» σημείωσε η κα Αποστολάκη και συνέχισε:

«Επιβεβαίωσε, μάλιστα, ότι σε σύνολο 2.097 οργανικών θέσεων, υπηρετούσαν στον ΟΣΕ 731 υπάλληλοι και ομολόγησε ότι σήμερα δεν θα υπέγραφε και δεν θα κοινοποιούσε την εξώδικη απάντησή του (7.11.2022) προς την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης του ΟΣΕ, με την οποία διαβεβαίωνε ότι «ο ΟΣΕ εισέρχεται σε μια περίοδο εκσυγχρονισμού και ασφάλειας αντίστοιχης των απαιτήσεων της εποχής και της χώρας μετά από εκτεταμένες δράσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, που έχουν λάβει χώρα από πλευράς κυβέρνησης, υπουργείου Μεταφορών και ΟΣΕ»

Τι είπε μια επιβάτης: Στο τέλος θα φταίμε εμείς

Η Ευδοκια Τσαγκλή, που επέζησε του δυστυχήματος, σε σημερινή συνέντευξή της είπε μεταξύ άλλων « έχουμε αγανακτήσει με την Εξεταστική, στο τέλος θα μας πουν ότι φταίγαμε εμείς που μπήκαμε στο τρένο».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι