Η Ασιατική Τράπεζα Ανάπτυξης θα χρηματοδοτήσει την Τουρκία με 7 δισ. δολάρια για δημόσια και ιδιωτικά έργα
13/11/2025
Η Ασιατική Τράπεζα Ανάπτυξης (ADB) θα παράσχει χρηματοδότηση ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Τουρκία για την περίοδο 2025-2027, σύμφωνα με ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Οικονομικών.
Το σχέδιο προβλέπει 1 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση για δημόσια και ιδιωτικά έργα έως το τέλος του 2025, ενώ για τα έτη 2026 και 2027 προγραμματίζεται η χορήγηση 3 δισ. δολαρίων ετησίως.
Ο πρόεδρος της ADB, Μασάτο Κάντα, πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη επίσκεψή του στην Τουρκία στις 12–13 Νοεμβρίου 2025, όπου συναντήθηκε με τον υπουργό Οικονομικών Μεχμέτ Σιμσέκ στις 12 Νοεμβρίου.
Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν σε νέες ευκαιρίες συνεργασίας που προέκυψαν μετά την αναβάθμιση της Τουρκίας σε περιφερειακό μέλος της ADB το 2024.
Η αλλαγή αυτή επιτρέπει τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα να επωφεληθούν από τα προνομιακά χρηματοδοτικά προγράμματα και την τεχνική βοήθεια της Τράπεζας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η ADB παρουσίασε τη Μεταβατική Στρατηγική Εταιρικής Σχέσης με τη Χώρα (ICPS) για την περίοδο 2025–2027, η οποία σχεδιάστηκε ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της Τουρκίας.
Ο Σιμσέκ χαιρέτισε την έναρξη της στρατηγικής, υπογραμμίζοντας ότι καθορίζει τις προτεραιότητες της ADB στη χρηματοδότηση, την τεχνική βοήθεια και τη συνεργασία σε θέματα πολιτικής και ότι βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με τους εθνικούς αναπτυξιακούς στόχους.
Τόνισε επίσης ότι η ισχυρή ικανότητα της Τουρκίας στην υλοποίηση έργων και η εποικοδομητική της προσέγγιση την καθιστούν αξιόπιστο και προτιμώμενο εταίρο για τις πολυμερείς αναπτυξιακές τράπεζες.
Η στρατηγική ICPS περιλαμβάνει στήριξη στις προσπάθειες ανοικοδόμησης μετά τους σεισμούς του Φεβρουαρίου 2023, την ενίσχυση των υποδομών ανθεκτικών σε καταστροφές, την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και την προώθηση έργων για τη διασφάλιση της πρόσβασης σε νερό, τρόφιμα και ενέργεια.
Στόχος της είναι, επίσης, να ενισχύσει τον ρόλο της Τουρκίας ως περιφερειακού κόμβου στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και της ψηφιακής ολοκλήρωσης, υποστηρίζοντας παράλληλα την πρωτοβουλία του Μεσαίου Διαδρόμου (Middle Corridor).





