Η Ισπανία αγοράζει 45 τουρκικά εκπαιδευτικά αεροσκάφη Hurjet 

Η Ισπανία αγοράζει 45 τουρκικά εκπαιδευτικά αεροσκάφη Hurjet 

Η Ισπανική κυβέρνηση ενέκρινε σύμβαση ύψους 3,12 δισεκατομμυρίων ευρώ για την απόκτηση 45 εκπαιδευτικών και ελαφρών επιθετικών αεροσκαφών Hurjet από την Turkish Aerospace Industries (TAI), σε συνεργασία με την Airbus Defense and Space España. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων ετών στην εκπαίδευση πιλότων και τον εκσυγχρονισμό της Ισπανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Η συμφωνία εγκρίθηκε επισήμως από το υπουργικό Συμβούλιο στις 28 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του προγράμματος Integrated Training System – Spain (ITS-C), το οποίο προβλέπει την πλήρη αντικατάσταση των παλαιών F-5 που χρησιμοποιούνται επί δεκαετίες για εκπαίδευση πιλότων.

Αρχικά, η Μαδρίτη σχεδίαζε να προμηθευτεί 24 έως 30 αεροσκάφη με προϋπολογισμό 1,75 δισ. ευρώ. Ωστόσο, το πρόγραμμα επεκτάθηκε θεαματικά σε 45 αεροσκάφη, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος στα 3,12 δισ. ευρώ. Η σύμβαση δεν αφορά μόνο τα αεροσκάφη, αλλά και ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο περιλαμβάνει προσομοιωτές πτήσης νέας γενιάς, υπολογιστικά κέντρα εκπαίδευσης, προγράμματα κατάρτισης εκπαιδευτών και αρχική τεχνική υποστήριξη.

Το πρόγραμμα στοχεύει ειδικά στην εκπαίδευση πιλότων μαχητικών και επιθετικών αεροσκαφών, ενόψει των προκλήσεων των νέων επιχειρησιακών συνθηκών. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται έως τις 30 Νοεμβρίου 2035, χωρίς δικαίωμα παράτασης.

Η Airbus επικεφαλής της προσαρμογής του Hurjet στις ισπανικές ανάγκες

Η Airbus Defense and Space España θα αναλάβει την προσαρμογή του τουρκικού Hurjet στις επιχειρησιακές απαιτήσεις της Ισπανίας, δημιουργώντας μια «ισπανική» εκδοχή του αεροσκάφους με συστήματα και εξοπλισμό εγχώριας παραγωγής. Το πρόγραμμα αξιοποιεί τη συνεργασία της Airbus με την Turkish Aerospace Industries, συνδυάζοντας την ευρωπαϊκή εμπειρία στην παραγωγή και ολοκλήρωση συστημάτων με την καινοτόμο πλατφόρμα Hurjet – ένα υπερηχητικό, διθέσιο, μονοκινητήριο αεροσκάφος που έχει σχεδιαστεί για σύγχρονες εκπαιδευτικές και επιχειρησιακές αποστολές.

Σύμφωνα με την τεκμηρίωση του προγράμματος, η συμφωνία «αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου στρατιωτικής εκπαίδευσης πιλότων, από την αρχική επιλογή έως την ένταξη στις μοίρες μαχητικών τελευταίας γενιάς, όπως το Eurofighter και το μελλοντικό FCAS».

Το ισπανικό Υπουργικό Συμβούλιο τόνισε ότι η νέα πλατφόρμα «θα εξασφαλίσει σύγχρονη επιχειρησιακή προετοιμασία σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας και νέων απειλών».

Εκτεταμένη συμμετοχή της ισπανικής αμυντικής βιομηχανίας

Η Ισπανία δίνει ιδιαίτερο βάρος στη συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας. Το Υπουργείο Βιομηχανίας θα διαθέσει 1,04 δισ. ευρώ σε μορφή κρατικής πίστωσης εντός πενταετίας, ενώ 15 ισπανικές εταιρείες θα εμπλακούν στην παραγωγή, υπό τον συντονισμό της Airbus. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι: Aciturri, Aernnova, Aertec, Airtificial, Amper, Centum, CESA, CLUE, GMV, Grabysur, Indra, Grupo Oesia, Orbital και Sener.

Η κυβέρνηση εκτιμά ότι το πρόγραμμα θα ενισχύσει την τεχνολογική αυτονομία της χώρας, δημιουργώντας βάση για μελλοντικές αναπτύξεις μαχητικών αεροσκαφών και εξασφαλίζοντας μακροχρόνια βιομηχανική δραστηριότητα. Οι παραδόσεις των αεροσκαφών θα ξεκινήσουν το 2028, ενώ το πρώτο Hurjet αναμένεται να ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία την περίοδο 2029-2030. Η διάρκεια ζωής τους εκτιμάται τουλάχιστον στα 30 χρόνια.

Νέο πρότυπο στρατιωτικής εκπαίδευσης

Το πρόγραμμα ITS-C θεωρείται από αναλυτές ως ριζική αναμόρφωση του συστήματος στρατιωτικής εκπαίδευσης της Ισπανίας. Δεν πρόκειται για απλή αντικατάσταση αεροσκαφών, αλλά για τη δημιουργία ενός ενιαίου εκπαιδευτικού οικοσυστήματος, που θα καλύπτει την επιλογή, εκπαίδευση και επιχειρησιακή ένταξη πιλότων μαχητικών.

Αναλυτές που επικαλείται η Defensa y Seguridad επισημαίνουν πάντως ότι η μεγάλη αύξηση κόστους απαιτεί σαφή τεκμηρίωση από το Υπουργείο Άμυνας, ώστε να εξηγηθεί πώς η επένδυση αυτή αποφέρει πραγματικά τεχνολογικά και επιχειρησιακά οφέλη.
«Με αυτό το ύψος επένδυσης, κάθε ευρώ πρέπει να μεταφράζεται σε απτή ικανότητα, τεχνική υπεροχή και επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα», σημειώνουν, προσθέτοντας: «Η απόφαση ελήφθη. Τώρα αρχίζει το δύσκολο κομμάτι: να εξηγηθεί, να υλοποιηθεί και να αποδώσει.»

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx