Η μητρική εταιρεία της Zara έκλεισε 132 καταστήματα

Η μητρική εταιρεία της Zara έκλεισε 132 καταστήματα

Η πίεση του ηλεκτρονικού εμπορίου και η αύξηση του κόστους λειτουργίας ανέβασαν κατά 67% τα λουκέτα το 2025 – Η Inditex έκλεισε 132 καταστήματα στο πλαίσιο στρατηγικού μετασχηματισμού.

Τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα λιανικής εξαφανίζονται με γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως, ενώ εμπορικά κέντρα και καταστήματα στους κεντρικούς δρόμους αρχίζουν να αδειάζουν. Το αυξανόμενο λειτουργικό κόστος και η δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλάζουν ριζικά τις προσδοκίες των καταναλωτών, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο για πολλά φυσικά καταστήματα να παραμείνουν κερδοφόρα.

Σύμφωνα με την CoreSight Research, τα λουκέτα το 2025 αυξήθηκαν κατά 67% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι καταναλωτές δεν εγκαταλείπουν τις αγαπημένες τους μάρκες· απλώς μεταβάλλεται ο τρόπος που ψωνίζουν. Αυτή η αλλαγή έχει δημιουργήσει μεγάλο χάσμα μεταξύ των καταστημάτων που κλείνουν και όσων ανοίγουν.

Από τις εταιρείες που επηρεάστηκαν περισσότερο, πολλές ανήκουν στον ίδιο όμιλο: τον ισπανικό κολοσσό Inditex. Η Inditex —στην οποία ανήκουν Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius και άλλες fast-fashion μάρκες— λειτουργεί χιλιάδες φυσικά καταστήματα σε 97 αγορές και 214 online πλατφόρμες.

Η Inditex έκλεισε 132 καταστήματα το 2025

Η Inditex (IDEXY) έκλεισε 132 καταστήματα μέσα στο 2025, έως τις 31 Οκτωβρίου, μειώνοντας τον συνολικό αριθμό των σημείων πώλησης σε 5.527. Τα λουκέτα αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής αναδιάρθρωσης και «απλοποίησης», με στόχο τη μακροχρόνια αύξηση της κερδοφορίας.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία επενδύει 900 εκατ. ευρώ ετησίως (1,05 δισ. δολάρια) για την ανανέωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, τον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων και τη δημιουργία νέων concept stores σε πιο στρατηγικά σημεία.

Ο CEO της Inditex, Óscar García Maceiras, δήλωσε για τη στρατηγική της εταιρείας: «Ενσωματώνουμε άψογα τη φυσική και την online εμπειρία, ανταποκρινόμαστε γρήγορα στις τάσεις και προσφέρουμε τις πιο πρόσφατες συλλογές.»

Λουκέτα ανά μάρκα:

Zara: 60
Zara Home: 27
Pull&Bear: 12
Massimo Dutti: 23
Stradivarius: 6
Oysho: 18

Αντίθετα, Bershka και Lefties απομακρύνθηκαν από την τάση των λουκέτων, ανοίγοντας 4 και 10 νέα καταστήματα αντίστοιχα. Αν και ορισμένες άλλες μάρκες άνοιξαν επίσης νέα καταστήματα, ο συνολικός αριθμός δεν αυξήθηκε.

Παρά τα λουκέτα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν

Η στρατηγική της εταιρείας φαίνεται να αποδίδει. Οι συνολικές πωλήσεις της Inditex αυξήθηκαν κατά 2,7%, φτάνοντας τα 28,2 δισ. ευρώ (32,8 δισ. δολάρια). Τanto στα φυσικά καταστήματα όσο και στις online πλατφόρμες καταγράφηκε υψηλή ικανοποίηση των πελατών.

Η Διευθύντρια Επενδυτικών Σχέσεων, Groka García-Tapia, ανέφερε:
«Οι πωλήσεις στα καταστήματα είναι δυνατές, οι online πωλήσεις εξαιρετικές. Η συνολική επίδοση είναι εξαιρετική.»

Η εταιρεία σημείωσε επίσης μεγάλη άνοδο στη χρήση της τεχνολογίας self-checkout. Σε ορισμένα flagship stores, το 90% των συναλλαγών πραγματοποιείται σε αυτόματους σταθμούς, έναντι μόλις 30% στα καταστήματα Zara το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Τα προκαταρκτικά στοιχεία για το τέταρτο τρίμηνο (Νοέμβριος–Δεκέμβριος) είναι επίσης θετικά: οι πωλήσεις της φθινοπωρινής/χειμερινής συλλογής αυξήθηκαν 10,6%.

Το e-commerce αυξάνεται, αλλά τα φυσικά καταστήματα παραμένουν κρίσιμα

Ο παγκόσμιος όγκος online αγορών ξεπέρασε τα 6 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και αναμένεται να φτάσει τα 10 τρισ. μέχρι το 2033. Παρ’ όλα αυτά, τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να έχουν σημασία: το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιστοιχεί μόλις στο 19,9% των συνολικών πωλήσεων.

Για αυτόν τον λόγο, η Inditex και άλλες εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν στην ανανέωση των καταστημάτων και στην ενίσχυσή τους με ψηφιακά εργαλεία.

Ο Jon Copestake, αναλυτής της EY, δήλωσε: «Τα καταστήματα παραμένουν πολύτιμα. Το να εγκαταλείψει κανείς τα φυσικά καταστήματα για χάρη του online θα ήταν μεγάλο λάθος.»
Η ειδικός καταναλωτικής συμπεριφοράς του Forbes, Kate Hardcastle, τόνισε:

«Το μεγάλο πλεονέκτημα της Inditex είναι η omnichannel στρατηγική της – ο συνδυασμός φυσικής και online εμπειρίας την κρατά στην κορυφή της μόδας.»

Το οικονομικό αποτύπωμα των λουκέτων μεγαλώνει

Στις ΗΠΑ, ο κλάδος λιανικής είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης του ιδιωτικού τομέα, με συνεισφορά 5,3 τρισ. δολαρίων στο GDP και 55 εκατ. θέσεις εργασίας.

Ο Shmuel Shayowitz, CEO της Approved Funding, περιγράφει τις επιπτώσεις:

«Τα άδεια καταστήματα πολλαπλασιάζονται, η αξία των εμπορικών ακινήτων πέφτει. Για τον καταναλωτή, αυτό σημαίνει λιγότερες επιλογές, δυσκολότερη πρόσβαση και αυξήσεις τιμών λόγω μειωμένου ανταγωνισμού.»

Άλλα μεγάλα λουκέτα στον κλάδο

Macy’s: θα κλείσει 150 καταστήματα έως το 2026
JCPenney: μεταβίβασε την κυριότητα 119 καταστημάτων τον Ιούλιο 2025
Claire’s: έκλεισε περίπου 300 καταστήματα μετά την πτώχευση
Victoria’s Secret: έχει κλείσει 30 καταστήματα από τις αρχές του 2025

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx