Καρφιά της Κάλας ότι η Ελλάδα δεν κάνει αρκετά για τον “σκιώδη ρωσικό στόλο”

Καρφιά της Κάλας ότι η Ελλάδα δεν κάνει αρκετά για τον “σκιώδη ρωσικό στόλο”

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει πάλι την Ελλάδα για τον λεγόμενο «ρωσικό στόλο-φάντασμα» που επιτρέπει στη Μόσχα να παρακάμπτει τις κυρώσεις

Στο τηλεγράφημά του από την Αθήνα το ισπανικό πρακτορείο ειδήσεων euroEFE αναφέρει χαρακτηριστικά ότι στη συνάντηση της Κάλας, της τρόπον τινά “υπουργού” Εξωτερικών της Κομισιόν, με τον Γεραπετρίτη, του είπε «Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να αντιμετωπίσουμε τις ενέργειες της Ρωσίας που στοχεύουν στην παράκαμψη των κυρώσεων»,

Η Κάλας είπε ότι η Ρωσία εμπορεύεται πετρέλαιο μέσω ενός στόλου πλοίων «στη σκιά», καταχωρημένων σε εταιρείες-βιτρίνες, οι οποίες χρησιμοποιούνται για την αποφυγή διεθνών κυρώσεων. Πρόσθεσε επίσης ότι «πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διαλυθούν τα δίκτυα αυτού του στόλου-φαντάσματος».

«Σε αυτό το πλαίσιο, η υποστήριξή σας είναι κρίσιμη», δήλωσε η Κάλας απευθυνόμενη στον Γεραπετρίτη, ενώ εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της για την «εξαιρετική διπλωματική, στρατιωτική και οικονομική στήριξη που προσφέρει η Αθήνα στο Κίεβο».

Μια έρευνα της ολλανδικής ψηφιακής πλατφόρμας Follow The Money, σε συνεργασία με 40 δημοσιογράφους από εννέα ευρωπαϊκές χώρες, κατέγραψε την πώληση, μεταξύ 2022 και 2024, 230 πλοίων από Ευρωπαίους και Αμερικανούς πλοιοκτήτες, τα οποία στη συνέχεια αποτέλεσαν μέρος του ρωσικού στόλου-φαντάσματος. Από αυτά, το 55%, δηλαδή 127 πλοία, πωλήθηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες, αποφέροντας συνολικά 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα.

Η ΕΕ πρόσθεσε 117 πλοία στη λίστα των σκαφών με «απαγόρευση πρόσβασης στα ευρωπαϊκά λιμάνια» και απαγόρευση «παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών», με σκοπό να εμποδιστεί η λειτουργία του «παράλληλου στόλου» της Ρωσίας που παρακάμπτει τις κυρώσεις μεταφέροντας πετρέλαιο, στρατιωτικό εξοπλισμό ή ακόμη και «κλεμμένο ουκρανικό σιτάρι», σύμφωνα με ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει «τον αγώνα του ουκρανικού λαού για την υπεράσπιση της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητάς του», υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι η Αθήνα θα υποστηρίξει και «κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει στον τερματισμό του πολέμου».

Η ελληνική εμπορική ναυτιλία παρέμεινε και το 2024 η μεγαλύτερη στον κόσμο, με 5.691 πλοία, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (DWT), σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο». Ο έλεγχος πάντως στον οποίο αναφέρεται η Κάλας, είναι πρακτικά και νομικά αδύνατος. Ακόμα και οι Γάλλοι και οι Δανοί και Σκανδιναβοί που κατά καιρούς δεσμεύουν με πάθος “ρωσικά” πλοία ή πλοία που θεωρούν ότι φέρουν ρωσικό πατρέλαιο, τελικά τα αφήνουν να αποπλεύσουν.

Πηγή: in.gr και EuroEFE

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx