ΚΕΠΚΑ: Ένα λεπτό του ευρώ η μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ!
14/11/2024Σε μειώσεις – κοροϊδία στις τιμές πολλών προϊόντων στα ράφια των σούπερ-μάρκετ αναφέρεται ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης, δεδομένου οτι σε κάποια η μείωση είναι της τάξης του… ενός λεπτού, ενώ τα περισσότερα ήταν ήδη σε προσφορά και μάλιστα καλύτερη -ως προσφορά είχαν έκπτωση25%-50% ενώ τώρα η μείωση είναι της τάξης του 12%-15%.
Ο κ. Τσεμπερλίδης, σημειώνει ότι «οι επιχειρήσεις κομπάζουν ότι έριξαν τις τιμές τους, ενώ τα ίδια προϊόντα βρίσκονταν μέχρι χθες στην κατηγορία των προσφορών, οι οποίες είχαν ποσοστά έκπτωσης πολύ υψηλότερα από αυτά που δίνονται σήμερα. Είναι πασιφανές ότι “κάποιο λάκκος έχει η φάβα”, αφού συνεχίζουν να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων παρά την θεωρητική ύπαρξη του πλαφόν κέρδους και παρά τη μείωση της κατανάλωσης εξαιτίας της ακρίβειας. Στην ουσία δεν ισχύει το μέτρο του πλαφόν κέρδους, από τη στιγμή που η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοινώνει ότι αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων. Άρα δεν εφαρμόζεται το μέτρο του πλαφόν».
Όπως λέει «μιλάνε για μειώσεις στις τιμές των προϊόντων σήμερα από 5% έως 25%. Όμως βλέπουμε μεγάλες πινακίδες σε σούπερ μάρκετ με μείωση στην τιμή προϊόντος κατά μόλις ένα λεπτό. Δυστυχώς, δεν ντρέπονται καθόλου. Επίσης, δεν μας λένε σε ποια προϊόντα σημειώθηκε μείωση των τιμών, ούτε σε ποια σούπερ-μάρκετ καταγράφονται αυτές. Δηλαδή, πρέπει ο καταναλωτής να ψάξει να βρει μόνος του τις μειώσεις. Από τη στιγμή που έπεσε η τιμή της ενέργειας και των πρώτων υλών, θα έπρεπε να μειωθούν οι αξίες όλων των προϊόντων αλλά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, ο πληθωρισμός συνεχίζει να ανεβαίνει. Σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ανέβηκε κατά 1,5%», αναφέρει ο Τσεμπερλίδης.
«Στήνουν για μία ακόμα φορά ένα παραμύθι στις πλάτες των καταναλωτών. Γιατί δεν μας είπανε τίποτα, όταν ακρίβαιναν τα προϊόντα; Γιατί δεν μας είπανε κάτι, όταν μειώθηκε η ποσότητα του περιεχομένου σε πολλά προϊόντα; Τώρα έρχονται και ανακοινώνουν μειώσεις. Επίσης, για μία ακόμα φορά φαίνεται ότι στόχο αποτελούν και οι μικρές αλυσίδες, οι οποίες δεν μπορούν να κάνουν εκπτώσεις, με αποτέλεσμα να υποστούν κι άλλη ζημιά. Φαίνεται ότι θέλουν να μείνουν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες προφανώς θα προχωρήσουν στην εξαγορά κι άλλων μικρών. Είναι ξεκάθαρο ότι το μόνο που ενδιαφέρει την Πολιτεία, είναι να έχει εισπράξεις. Διαφορετικά θα ενημέρωνε συγκεκριμένα και αναλυτικά το καταναλωτικό κοινό σε ποιες επιχειρήσεις εντοπίστηκε αισχροκέρδεια και πού επιβλήθηκαν πρόστιμα», σημειώνει ο κ. Τσεμπερλίδης.
Πηγή: ethnos.gr