Κόντρα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
02/03/2021Αυτονόητο εργαλείο για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των παιδιών θεωρεί το υπουργείο Παιδείας την αξιολόγηση των σχολείων, βρίσκοντας όμως απέναντι του, σχεδόν το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου. Δάσκαλοι και καθηγητές, θεωρούν ότι η αξιολογηση ελιναι απαραίτητη, αλλάόχι έτσι όπως την θέτει το υπουργείο και όχι σε συνθήκες πανδημίας.
Οι εκπαιδευτικοί σε ποσοστό που πλησιάζει το 80% απέχουν στην πράξη από τις διαδικασίες αξιολόγησης και υπογραμμίζουν ότι με τις παρούσες συνθήκες λόγω της πανδημίας και την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία αξιολόγησης.
Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην τηλεδιάσκεψη, που είχε με την ΟΛΜΕ (ομοσπονδία καθηγητών) και την ΔΟΕ (ομοσπονδία δασκάλων), δήλωσε στους συνδικαλιστές ότι είναι «θετική στον διάλογο αλλά η αξιολόγηση υφίσταται σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Παράλληλα, η κα Κεραμέως υπενθύμισε, μεταξύ άλλων, ότι η ίδια η ΟΛΜΕ, με ψήφισμά της, το 1997, έχει ταχθεί υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, χαρακτηρίζοντάς το μάλιστα ως «μία συλλογική και προσωπική προσπάθεια για να απελευθερωθούν οι δημιουργικές δυνάμεις του κλάδου μας». Η κα Κεραμέως κάλεσε τους συνδικαλιστικούς φορείς «να αναγνωρίσουν εκ νέου τα οφέλη, στηρίζοντας έμπρακτα τη διαδικασία της αξιολόγησης σχολικής μονάδας που στοχεύει στην ουσιαστική αναβάθμιση του σχολείου, του έργου, αλλά και του ρόλου των εκπαιδευτικών μας».
Από την πλευρά τους οι συνδικαλιστές τόνισαν ότι «οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ της αξιολόγησης αλλά αντίθετοι με τη συγκεκριμένη αξιολόγηση για την οποία δεν ρωτηθήκαμε ποτέ και που προϋποθέτει τεράστια γραφειοκρατική διαδικασία. Είναι αδύνατη εξάλλου η εφαρμογή της με ένα μεγάλο ποσοστό των σχολείων να είναι ακόμη κλειστό και τα υπόλοιπα προσπαθούν ακόμα να βρουν τα ερείσματά τους και να προσαρμοστούν στην διά ζώσης διδασκαλία σε συνθήκες πανδημίας».