Λογοδοτεί στη Γερουσία ο γενικός διευθυντής της Boeing για τα σοβαρά προβλήματα σε αεροσκάφη της

Επείγουσα προσγείωση Boeing 767 στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης λόγω βλάβης στο σύστημα προσγείωσης

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, παρουσιάσθηκε σήμερα στη Γερουσία, η οποία του ζητεί εξηγήσεις για τη σωρεία προβλημάτων στα αεροσκάφη της εταιρίας. Για το θέμα έχει ξεκινήσει έρευνα από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ. «Είμαι εδώ για να δώσω απαντήσεις και να αναλάβω τις ευθύνες μου», είπε σε δημοσιογράφους.

Σύμφωνα με το ΒΒC, ο επικεφαλής της Boeing αναμένεται να καταθέσει ότι «κατανοεί τις ανησυχίες μετά τα περιστατικά που συνέβησαν στον αέρα με αεροσκάφη της εταιρείες». Μάλιστα, πριν την κατάθεσή του είπε: «Δεν είμαστε τέλειοι, αλλά πάντα αντιδρούμε ενεργητικά και σημειώνουμε πρόοδο. Αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα του θέματος».

Η εταιρεία βρίσκεται στο στόχαστρο ερευνών από τότε που μια πόρτα έπεσε από ένα ολοκαίνουργιο αεροπλάνο 737 Max κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο αεροσκάφος. Στο πλαίσιο της έρευνας, αποκαλύφθηκε ότι τα μοντέλα 737 Max, 787 Dreamliner και 777 είχαν σοβαρά προβλήματα παραγωγής. Παράλληλα, σύμφωνα με το Reuters δύο εργαζόμενοι έδωσαν πληροφορίες για πολλά παρεκκλίσεις από νόρμες ασφαλείας στην παραγωγή και για προβληματικά ανταλλακτικά.

«Είναι η νοοτροπία ότι έχουν προτεραιότητα τα κέρδη, που πιέζει στα άκρα και δεν λογαριάζει τους εργαζομένους της, μια νοοτροπία που πρέπει να αλλάξει», είπε ο πρόεδρος της επιτροπής της Γερουσίας Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ.

Οι ανησυχίες σχετικά με τη στάση της Boeing όσον αφορά την ασφάλεια και τις συνθήκες ελέγχου της ποιότητας στα εργοστάσιά της δεν είναι καινούργιες. Η εταιρεία αντιμετώπισε έντονη κριτική πριν από πέντε χρόνια, όταν δύο αεροσκάφη 737 Max χάθηκαν σε ξεχωριστά, αλλά σχεδόν πανομοιότυπα ατυχήματα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.

Ο Ντέιβ Καλχούν αναμένεται να ζητήσει συγγνώμη από τις οικογένειες που επλήγησαν. «Λυπούμαστε βαθύτατα για τις απώλειες σας» αναφέρει το σχέδιο της κατάθεσή του. «Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την ασφάλεια των ανθρώπων που επιβιβάζονται στα αεροπλάνα μας».

Στο τέλος του 2024 ο Καλχούν αποχωρεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Boeing, θέση στην οποία έμεινε πέντε χρόνια, με αποδοχές της τάξης των 33 εκατ. δολαρίων. Ηταν διάδοχος του Dennis Muilenburg που αποχώρησε το 2020, όταν η εταιρεία αντιμετώπιζε και πάλι έντονη κριτική για θανατηφόρα συμβάντα.

Τον Οκτώβριο του 2018, η συντριβή αεροσκάφους της Lion Air οδήγησε σε προσωρινή καθήλωση των Boeing 737 Max. Τότε 189 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κατά την συντριβή του αεροσκάφους στη Θάλασσα της Ιάβας 13 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα της Ινδονησίας.

Τον Μάρτιο του 2019, μια πτήση της Ethiopian Airlines με Boeing 737 Max, συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα. Και οι 157 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν. Εκείνες οι δύο συντριβές αποδόθηκαν σε ελαττωματικά συστήματα ελέγχου πτήσης.

Πηγές:BBC, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι