Παραιτήθηκε ο πρόεδρος Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων – Ποιοι είναι στο στόχαστρο για την μονταζιέρα

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων – Ποιοι είναι στο στόχαστρο για την μονταζιέρα

Τί λένε πηγές του υπουργείου.

Ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΣΑΑΜ) Αθανάσιος Μπίνης, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπέβαλε την παραίτηση του για προσωπικούς λόγους.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές: «Για όσους βιάζονται να το συνδέσουν με την τραγωδία των Τεμπών, διευκρινίζεται ότι επικεφαλής αυτής της διερεύνησης είναι, εκ του νόμου, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του φορέα, με ειδίκευση στα σιδηροδρομικά ζητήματα. Ειδικότερα, όπως ορίζεται στο άρθρο 4 παρ.1 του ν. 5014/2023 περί σύστασης του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., στις περιπτώσεις διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων και συμβάντων, τις αρμοδιότητες του Προέδρου ασκεί ο Αναπληρωτής Πρόεδρος.

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθεί νέος Πρόεδρος στον Φορέα, ο οποίος, εκ του ίδιου νόμου, προβλέπεται ότι θα πρέπει να έχει εμπειρία στα αεροπορικά ζητήματα, καθώς όπως αναφέρεται στο ίδιο άρθρο, ο Πρόεδρος πρέπει να διαθέτει επιστημονική γνώση και εμπειρία στον αεροπορικό τομέα και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος, επιστημονική γνώση και εμπειρία στον σιδηροδρομικό τομέα.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 2 του ίδιου νόμου, ο Πρόεδρος εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. έναντι κάθε άλλης Αρχής ή έναντι τρίτων, δικαστικώς και εξωδίκως, για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του αεροπορικού τομέα. Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του σιδηροδρομικού τομέα.

Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, αρμόδιο όργανο του Οργανισμού (απαρτίζεται από τρεις διερευνητές) ασχολείται με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, διεξάγοντας έρευνα – ανεξάρτητη από τη δικαστική – η οποία αποσκοπεί στην ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων ασφάλειας του σιδηροδρόμου.

Προς την κατεύθυνση αυτή, έχει γίνει σειρά ενεργειών για τη συλλογή των αναγκαίων στοιχείων από τη Δικαιοσύνη και το σύνολο των εμπλεκόμενων σιδηροδρομικών φορέων, μεταξύ των οποίων και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (PAΣ).

Επίσης, αναπτύχθηκε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), μετά από σχετικό αίτημα στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, με σκοπό τη συνδρομή ειδικών εμπειρογνωμόνων στη διερεύνηση του δυστυχήματος».

Η εντολή του ανακριτή

Ο Εφέτης Ανακριτής Σωτ. Μπακαΐμης διέταξε να ελεγχθούν από Χημική Υπηρεσία τα χώματα που μετέφερε σε ιδιωτικό οικόπεδο εταιρεία χωματουργικών μηχανημάτων από τον τόπο της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.

Πρόκειται για άλλο σημείο απόρριψης των χωμάτων και όχι για το σημείο που έχει ήδη ελεγχθεί από τις αρχές και από χημικούς. Σύμφωνα με το onlarissa, συνήγορος συγγενών θυμάτων της τραγωδίας είπε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι εργολάβος μετέφερε χώμα από τον τόπο της τραγωδίας σε ιδιωτικό οικόπεδο, αμμορυχείου της εταιρείας. Ο εργολάβος είχε κληθεί στον τόπο του δυστυχήματος προκειμένου να συνδράμει στο έργο της διάσωσης διαμορφώνοντας χώρο πρόσβασης των γερανών.

Το οικόπεδο εντοπίσθηκε και με παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών πλέον φυλάσσεται από την ΕΛ.ΑΣ. ώστε να γίνει και σε αυτό ανάλυση, με στόχο να βρεθούν υλικά που έπαιξαν ρόλο στην έκρηξη και στην πυρκαγιά που ξέσπασε στο τρένο. Για τον λόγο αυτό εξάλλου έχουν εξετασθεί ήδη τα χώματα που μεταφέρθηκαν στο Κουλούρι.

Εν τω μεταξύ το σωματείο των μηχανοδηγών του ΟΣΕ με εξώδικό τους προς την διοίκηση του ΟΣΕ, ερωτά τι ακριβώς συνέβη από τη στιγμή που παρέλαβε το ηχητικό υλικό o διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Τερεζάκης. Ρωτά: Με ποιους μετέβη λίγες ώρες μετά το δυστύχημα ο κ. Τερεζάκης στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής και αν η είσοδός του έγινε παρουσία αστυνομικού υπαλλήλου. Επίσης ρωτά “Γιατί διατηρήσατε στην κατοχή σας το επίμαχο υλικό επί δύο ολόκληρες ημέρες αντί να μεριμνήσετε για την άμεση παράδοσή του, ως οφείλατε, στις αρμόδιες εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές.”. Ρωτά και “σε ποιους αποδέκτες κοινοποιήθηκαν τα ηχητικά αρχεία των συνομιλιών αφότου ανελήφθησαν από εσάς λίγες ώρες μετά το δυστύχημα και μέχρι την παράδοσή τους στις αρμόδιες αρχές δύο ημέρες αργότερα και πώς διέρρευσε το σχετικό υλικό στα ΜΜΕ και δη με αλλοιωμένο το περιεχόμενο των συνομιλιών, εάν κατά το ως άνω χρονικό διάστημα των δύο ημερών βρισκόταν στην αποκλειστική κατοχή σας;”.

Την ίδια στιγμή, ρεπορτάζ του OPEN αναφέρεται στον ρόλο του Ζαχαρία Στουρνάρα, στελέχους της ΝΔ και διευθυντή της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων και Ηλεκτροκίνησης, στον ρόλο τον μονταρισμένων συνομιλιών.  Ήταν αυτός που ζητούσε επιτακτικά «Τέλος», να σταματήσει  σταθμάρχης να διαψεύδει σε live τον τότε υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο και είχε εμφανιστεί ως “τυχαίος επιβάτης” σε σποτ για την επανέναρξη της λειτουργίας των σιδηροδρομικών δρομολογίων.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι