Ολιγωρία του υπουργείου Υποδομών προκάλεσε “έμφραγμα” και μεγάλες ζημίες στα φορτηγά

Ολιγωρία του υπουργείου Υποδομών προκάλεσε “έμφραγμα” και μεγάλες ζημίες στα φορτηγά

Χωρίς δουλειά βρίσκονται εκατοντάδες αυτοκινητιστές στην Ελλάδα καθώς η χώρα έχει ξεμείνει από ταχογράφους και το υπουργείο Υποδομών/ Μεταφορών καθυστέρησε πολύ να  εκδώσει εγκύκλιο, που κι αυτή είναι μισή δουλειά και παράδοξη, καθώς συνιστά στους οδηγούς να κυκλοφορούν στην ουσία παράνομα, χωρίς ταχογράφο, αλλά με μία πρόχειρη χειρόγραφη άδεια. Ομως αυτή δεν γίνεται δεκτή στις άλλες χώρες, οπότε οδηγοί και ιδιοκτήτες θα ζητήσουν αποζημιώσεις από το δημόσιο.

Όπως έχει αναδείξει το ethnos.gr η σύμβαση για την έκδοση νέων καρτών ψηφιακού ταχογράφου έχει λήξει εδώ και μήνες, με αποτέλεσμα μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός, οδηγοί τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών να μην μπορούν να εργαστούν. Το υπουργείο Μεταφορών βρήκε ως λύση  εξέδωσε στις 2/12 μία εγκύκλιο που επιτρέπει στους οδηγούς τις χειρόγραφες καταγραφές, ωστόσο η προσωρινή λύση δεν ισχύει για τις διεθνείς μεταφορές.

«Είμαι σε απόγνωση» είπε μιλώντας στο OPEN ο οδηγός τουριστικού λεωφορείου στο εξωτερικό Γιώργος Καραγιαννίδης, καθώς έχασε τη δουλειά του.«Έχω κάνει αίτηση από τις 20/10 για να πάρω κάρτα και να μπορέσω να δουλέψω στο εξωτερικό. Δυστυχώς μου λένε ότι δεν έχουν να δώσουν και δεν μπορώ να δουλέψω με αποτέλεσμα να έχω χάσει τη δουλειά μου, να έχω καταστραφεί» σημείωσε και έκανε λόγο για δύο λάθη στη σχετική εγκύκλιο.

«Το πρώτο είναι ότι νομιμοποιεί το άδικο γιατί είναι άδικο εγώ που δουλεύω στο εξωτερικό να μην μπορώ να δουλέψω. Το δεύτερο είναι ότι νομιμοποιεί την παράβαση. Ένας οδηγός μπορεί να κάνει εκτύπωση σε ένα αυτοκίνητο, μετά να πάει σε άλλο αυτοκίνητο να κάνει την ίδια διαδικασία. Δηλαδή αν θέλει, μπορεί να δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο χωρίς να είναι παράνομος» τόνισε και ξέσπασε on camera.

«Δε με νοιάζει ο κύριος Κυρανάκης, δεν με νοιάζει το υπουργείο. Ξέρω ότι πλήρωσα ένα παράβολο ύψους 150 ευρώ που στο εξωτερικό κάνει 30 ευρώ. Έχω φτάσει σε απόγνωση. Όποιος μπορεί να κάνει κάτι, ας κάνει. Όταν νομιμοποιείς το άδικο, για μένα είναι προδοσία».

O πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, ο κλάδος μετρά ήδη περί τα 60 φορτηγά που είτε έχουν καθηλωθεί είτε οι ιδιοκτήτες τους αναζητούν εναγωνίως οδηγούς, των οποίων οι κάρτες ψηφιακού ταχογράφου – που καταγράφουν και τις ώρες οδήγησης κάθε οδηγού – δεν έχουν λήξει, προκειμένου να τα κινήσουν.

Ταυτόχρονα η Ομοσπονδία είναι έτοιμη να διεκδικήσει αποζημιώσεις μέσω αγωγών από το υπουργείο για διαφυγόντα έσοδα δεδομένου ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχει στείλει προειδοποιήσεις στο υπουργείο.

«Κάθε τριετία από το 2008 έχουμε την ίδια ιστορία. Λήγουν οι συμβάσεις για τις κάρτες και μένουμε για μήνες στο κενό. Φωνάζαμε από τον Σεπτέμβριο για το πρόβλημα που θα βρίσκαμε μπροστά μας και δεν έγινε τίποτα. Πλέον έχουμε καλέσει όλα τα μέλη μας – φορτηγά αλλά και τουριστικά λεωφορεία – να καταθέσουν τις ζημιές και το χρονικό διάστημα που έμειναν αναγκαστικά εκτός εργασίας για να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις. Είναι αδιανόητο το 2025 να ακινητοποιούνται φορτηγά επειδή το κράτος δεν φρόντισε εγκαίρως τη νέα σύμβαση για τις κάρτες ταχογράφου. Η ολιγωρία του Δημοσίου δεν μπορεί να τιμωρεί τον επαγγελματία. Η ΟΦΑΕ θα προασπίσει τον κλάδο με κάθε νόμιμο μέσο, και δεν θα αφήσει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από τους ανθρώπους που κρατούν την αγορά ζωντανή», επισημαίνει ο κ. Κενανίδης καταγγέλλοντας ότι αυτή τη φορά και η εγκύκλιος που διασφαλίζει τις εθνικές μεταφορές, ήρθε αφού είχαν δεχτεί τα πρώτα πρόστιμα οδηγοί και ιδιοκτήτες.

Στην εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, γίνεται ξεκάθαρη αναφορά σε «προσωρινή αδυναμία έκδοσης καρτών ευφυούς ταχογράφου». Βάσει της εν λόγω εγκυκλίου που εκδόθηκε στις 2 Δεκεμβρίου με ισχύ έως και τις 31 Ιανουαρίου, οπότε και το υπουργείο εκτιμά προφανώς ότι θα έχει προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός, καλούνται οι οδηγοί με ψηφιακό/ευφυή ταχογράφο, χωρίς κάρτα ή με κάρτα ληγμένη, χαμένη, κλαπείσα ή ελαττωματική, εφόσον έχουν υποβάλει αίτηση έκδοσης/ανανέωσης/αντικατάστασης, να κάνουν χειρόγραφες καταγραφές συνοδευόμενες από εκτυπώσεις έναρξης και λήξης ταξιδιού και στοιχεία ταυτοποίησης. Πρέπει να φέρουν τις καταγραφές των τελευταίων 56 ημερών, τη σχετική βεβαίωση της υπηρεσίας και την παλιά κάρτα.

Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για τις κάρτες ευφυούς ταχογράφου, μόλις αυτήν την εβδομάδα αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» απόφαση του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Στέλιου Σακαρέτσιου με ημερομηνία 28 Νοεμβρίου, με την οποία εγκρίνονται τα πρακτικά της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού και ανατίθεται το έργο στην εταιρεία «INFORM ΛΥΚΟΣ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε.», αντί προσφερόμενου τιμήματος 18,50 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. ανά κάρτα ΕΤ και μέχρι εξαντλήσεως του συνολικού προϋπολογισμού του 1.536.000 ευρώ για χρονικό διάστημα 3+1 ετών.

Πηγή:  ethnos.gr OPEN

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx