“Όμηροι” 2.800 αγελάδες που δεν δέχονται οι Τούρκοι – Νεκρές οι 48 – Σε καραντίνα το πλοίο “Spiridon II”

“Όμηροι” 2.800 αγελάδες που δεν δέχονται οι Τούρκοι – Νεκρές οι 48 – Σε καραντίνα το πλοίο “Spiridon II”

Νέα προβλήματα ανέκυψαν με το “Spiridon II”, το πλοίο μεταφοράς ζώντων ζώων, που δεν ξέρουμε αν ανήκει σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων γιατί έχει αλλάξει πολλά χέρια. Μένει ακινητοποιημένο στην Τουρκία με τα ζωντανά και το πλήρωμα να υποφέρουν.

Με 2.800 βοοειδή που “ξεκίνησαν” προ διμήνου από την Ουρουγουάη, με παραλήπτες Τούρκους εμπόρους, παραμένει μέρες τώρα σε καραντίνα στην Προποντίδα, στα ανοιχτά της Πανόρμου Κυζίκου (τουρκικά, Μπαντιρμά).

Φωτογραφίες δείχνουν σακούλες με νεκρά ζώα στο κατάστρωμα -ζώα που δεν άντεξαν την μακρά ταλαιπωρία. Διαμαρτύρονται φιλοζωικές οργανώσεις, αλλά και οργανώσεις υγιεινής για τους 20 ναυτικούς που ζουν μέσα σε αυτή την κατάσταση ή και τους καταναλωτές εν τέλει, καθώς συζητείται το καράβι να πάει στην Ουκρανία.

Οι Τούρκοι αρνούνται να παραλάβουν τα ζώα επικαλούμενοι “μη πλήρη πιστοποιητικά υγιεινής”, αν και παίρνουν κάθε τόσο ζώα από την Ουρουγουάη. Ίσως έχουν θέμα με την υγιεινή στο  συγκεκριμένο πλοίο, καθώς πρόκειται για γέρικο σκαρί που είναι σε μαύρη λίστα για ένα σωρό παραβάσεις.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς ιστότοπους, πρόκειται ένα πρώην ρωσικό πλοίο γενικού φορτίου που μετατράπηκε σε πλοίο μεταφοράς ζώων το 2011. Ειναι κατασκευής 1973 με χωρητικότητα 4.054 τόνων (dwt). Το πλοίο εμφανίζεται από το 2018 να ανήκει σε μια εταιρεία με έδρα στην Ονδούρα ενώ για θέματα ασφαλούς διαχείρισης (ISM Manager) εμφανίζεται περισσότερα χρόνια μια εταιρεία με έδρα στο Λίβανο, χωρίς κανένα άλλο βαπόρι.

Οι τουρκικές κτηνιατρικές αρχές αρνήθηκαν να επιτρέψουν την αποβίβαση των ζώων λόγω αναντίστοιχων πιστοποιητικών για την προέλευση των ζώων και την παρακολούθηση της υγείας τους. Πρόσθετες ζωοτροφές φορτώθηκαν στο άνω κατάστρωμα στις 9 Νοεμβρίου και το πλοίο απομακρύνθηκε από το λιμάνι για να συνεχίσει να περιμένει στα ανοιχτά.

Το πλοίο περιλαμβάνεται σε μαύρη λίστα, καθώς έχει προσωρινά κατασχεθεί 9 φορές από το 2009. Οι επιθεωρήσεις του  από το 2019 έχουν εντοπίσει περισσότερες από 150 ελλείψεις που σχετίζονται με τις συνθήκες εργασίας, την πρόληψη της ρύπανσης, τον εξοπλισμό διάσωσης, την πυρασφάλεια, την ασφάλεια πλοήγησης και τη δομική κατάσταση. Οι πιο πρόσφατες επιθεωρήσεις αποκάλυψαν 10 ελλείψεις στον Πειραιά πέρσι τον Αύγουστο, και άλλες επτά ελλείψεις διαπιστώθηκαν εν συνεχεία στη Βηρυτό του Λιβάνου τον Οκτώβριο του 2024 και τον Ιούλιο του 2025.

Παρά την κατάστασή του, πήρε έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μετέφερε ζώα μεταξύ ευρωπαϊκών λιμένων και προορισμών στη Βόρεια Αφρική και την Ανατολική Μεσόγειο τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2024, αν και η τρέχουσα κατάστασή του παραμένει ασαφής επειδή περιορίζει την ενημέρωση η ΕΕ. Αναφέρεται ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την παράταση του ταξιδιού και την παράδοση των επιζώντων ζώων στην Ουκρανία.

Το πλήρωμα είναι απεγνωσμένο όσο και τα βοοειδή. Είναι εξαντλητική και θλιβερή δουλειά να φροντίζεις στρεσαρισμένα ζώα που δεν θα έπρεπε ποτέ να βρίσκονται σε πλοίο εξαρχής, πόσο μάλλον για σχεδόν δύο μήνες. Ομως είναι άθλια και η κατάσταση των ζώων πλέον, τα οποία ειδικοί λένε ότι πρέπει να αποβιβαστούν ή “εκφορτωθούν” άμεσα, είτε για να ζήσουν είτε για ευθανασία.

Η Ουρουγουάη είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας ζώων της Νοτίου Αμερικής μετά τη Βραζιλία. Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025, εξήχθησαν 265.000 βοοειδή Angus, Hereford και Holstein στην Τουρκία (77%), στο Ισραήλ (12%) και στο Μαρόκο (11%).

Δεν είναι η πρώτη φορά που το “Spiridon II” αντιμετωπίζει προβλήματα. Το 2022  μετέφερε 300 μοσχάρια και 7.600 πρόβατα, όταν παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα μόλις 4 μέρες μετά τον απόπλου του από την Ισπανία με προορισμό την Ιορδανία. Επειδή τα ζώα χαρακτηρίστηκαν “εξαγώγιμο φορτίο” το πλοίο δεν μπορούσε να τα “εκφορτώσει” ξανά μέσα στην ΕΕ.  Οπότε κατέληξε στην Ελευσίνα και τα ζώα για να μην… πατήσουν σε ευρωπαϊκό έδαφος, μεταφορτώθηκαν με ράμπες (!) σε άλλο πλοίο μεταφοράς ζώων το “Adel I” (του 1981) με προορισμό την Άκαμπα της Ιορδανίας, όπου δεν ξέρουμε πόσα έφτασαν ζωντανά.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx