Παρ΄ολίγο νέα “Τέμπη” με μετωπική σύγκρουση τρένων στις Αχαρνές

Παρ΄ολίγο νέα “Τέμπη” με μετωπική σύγκρουση τρένων στις Αχαρνές

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα” τα σοβαρά προβλήματα ασφαλείας στα τρένα δεν έχουν διόλου σταματήσει μετά την τραγωδία των Τεμπών, καθώς την παραμονή των Χριστουγέννων μηχανοδηγός παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και κατευθύνθηκε προς τρένο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Η σύγκρουση αποτράπηκε χάρη στα “ουρλιαχτά” της τηλεδιοίκησης που “ξύπνησε” τον μηχανοδηγό και πάτησε φρένο.

Το συμβάν σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19 στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών), η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε το κόκκινο. Ο υπεύθυνος τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ άρχισε να φωνάζει στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει αμέσως. Ευτυχώς η 1313 “άκουσ唨και σταμάτησε προτού συνεχίσει τη μοιραία πορεία στην γραμμή 102 όπου κινείτο από την αντίθετη κατεύθυνση το Ασημένιο Βέλος.

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός. Η παρατυπία δεν έγκειται στην παρουσία του μαθητευόμενου, αλλά στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός δεν είχε την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών και ότι είχε αντιληφθεί το κόκκινο αλλά άργησε να φρενάρει.

Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του. Στελέχη της εταιρείας υποστήριξαν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών και η εταιρεία αποσιώπησε το περιστατικό. Εντούτοις, δεν αποσαφηνίζεται ούτε από όσους αναφέρονται σε ολισθηρότητα, πόσο κοντά στη σύγκρουση βρέθηκαν τα δύο τρένα.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος πάντως δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Εν συνεχεία, προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η ταινία του ταχογράφου σύμφωνα με τα “Τα Νέα” δεν παραδόθηκε ακόμη. Και η ΡΑΣ πάντως ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι