Πώς θα κλείνονται τα ραντεβού για τον εμβολιασμό
12/12/2020Τηλεδιάσκεψη με αντικείμενο το σχέδιο εμβολιασμού των πολιτών κατά του κορωνοϊού πραγματοποιήθηκε το Σάββατο υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Στη διάρκειά της εξετάστηκε η προετοιμασία για την παραλαβή-αποθήκευση και διανομή του εμβολίου, η εξειδίκευση του τρόπου ειδοποίησης και η διαδικασία με την οποία οι πολίτες θα κλείνουν ραντεβού στα εμβολιαστικά κέντρα.
Οι ετοιμασίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου, ώστε να ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί αμέσως μετά την παραλαβή του εμβολίου ύστερα από την έγκρισή του από την ΕΕ. Η τηλεδιάσκεψη θα επαναλαμβάνεται τουλάχιστον μια φόρα την εβδομάδα για να υπάρχει καλύτερος δυνατός συντονισμός έως τα τέλη Δεκεμβρίου – αρχές Ιανουαρίου, δηλαδή κοντά στην περίοδο που θα αρχίσουν οι εμβολιασμοί.
Τέθηκαν επί τάπητος τα πρακτικά ζητήματα για τις διαδικασίες με τις οποίες θα κλείνεται το ραντεβού για τον εμβολιασμό και προτάθηκαν:
1) Μέσω άυλης συνταγογράφησης
2) Μέσω της πλατφόρμας emvolio.gov.gr, με την οποία θα κλείνονται και θα τροποποιούνται ραντεβού
3) Μέσω τηλεφωνικού κέντρου
Σε διάφορα σημεία η ενημέρωση
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του είπε ότι μάλλον δεν θα υπάρχει τηλεφωνικό κέντρο με την κλασική έννοια, γιατί δεν υπάρχει κέντρο που να μπορεί να εξυπηρετήσει 2 εκατομμύρια πωλητές, αλλά θα υπάρχουν μάλλον κάποια σημεία (ίσως σε ΚΕΠ, σε δημοτικές υπηρεσίες και αλλού) στα οποία όσοι δεν ειναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία θα μπορούν να πηγαίνουν και να ρυθμίζουν το ραντεβού για τον εμβολιασμό όπως τους βολεύει.
Ο σχεδιασμός είναι η πολιτεία να προκαθορίζει το ραντεβού (δύο ραντεβού για την ακρίβεια, για τις δύο δόσεις στην ιατρικά ενδεδειγμένη χρονική απόσταση μεταξύ τους). Θα τα προκαθορίζει με άυλη συνταγογράφηση με τον ΑΜΚΑ και τη δηλωμένη διεύθυνση κατοικιας του ατόμου, αρχής γενομένης από τους πλέον ευάλωτους.
Αν ο πολίτης δεν εξυπηρετείται από αυτό το ραντεβού (π.χ. το νοσοκομείο στο οποίο τον στέλνουν είναι μακριά από την κατοικία του ή τη συγκεκριμένη ημέρα έχει μια σοβαρή υποχρέωση ή θα λείπει εκτός Ελλάδος), θα μπορεί να το αλλάξει είτε ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής πλατφόρμας που στήνεται είτε με την φυσική του παρουσία σε σημεία που θα καθοριστούν. Το ραντεβού που μπορεί να αλλάξει είναι το πρώτο όμως, γιατί η χρονική απόσταση μεταξύ των δύο δόσεων δεν πρέπει να αλλάξει.
Σε αυτά τα κέντρα ενημέρωσης θα μπορεί να πάει εξαρχής και για να ενημερωθεί για το αν έχει κλειστεί ραντεβού ή όχι για εκείνον, σε περίπτωση που δεν έχει λάβει SMS ή e-mail για την ημερομηνία εμβολιασμού του.
Τι είπε ο Περρακάκης
«Ο τρόπος θα είναι εξαιρετικά απλός», υποστήριξε ο ίδιος. «Θα χρησιμοποιήσουμε ψηφιακά μέσα. Έχουμε ήδη μιλήσει για πλατφόρμες για το emvolio.gov.gr, για την άυλη συνταγογράφηση που είναι η κορωνίδα μίας στρατηγικής. Αυτό το οποίο θα ήθελα να πω για την πλατφόρμα είναι το ότι θα μοιάζει πάρα πολύ με τις αντίστοιχες πλατφόρμες που μπορεί κανείς να κλείσει ένα αεροπορικό εισιτήριο. Δηλαδή εμείς θα κλείσουμε τα δύο ραντεβού εξαρχής με βάση τη διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι πολίτες -τη διαθέσιμη διεύθυνση που έχουμε- στα διάφορα συστήματα του κράτους», δήλωσε ο κ .Πιερρακάκης.
Όπως τόνισε «θα κλείσουμε εξαρχής και τα δύο ραντεβού γιατί το εμβόλιο έχει δύο δόσεις και πάνω σε αυτές τις δύο δόσεις θα προτείνουμε ραντεβού στους πολίτες. Τα οποία φυσικά θα μπορούν να τα αλλάξουν στην πορεία γιατί πάντοτε η διεύθυνση που έχουμε εμείς δεν είναι το σημείο στο οποίο ένας πολίτης κατοικεί αυτή τη στιγμή, μπορεί κάποιος να βρίσκεται στο χωριό του, να βρίσκεται σε κάποια άλλη πόλη. Από εκεί και πέρα θα διαμορφώσουμε κανάλια εξυπηρέτησης για τους πολίτες που δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες».