Πόσα “Τέμπη” γλιτώσαμε; – “Εμφύλιος” ΟΣΕ ΚΑΙ Hellenic Train

Πόσα “Τέμπη” γλιτώσαμε; – “Εμφύλιος” ΟΣΕ ΚΑΙ Hellenic Train

Σύμφωνα με ρεπορτάζ εφημερίδων, πάνω από τρία περιστατικά τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει αντιληπτά, όπου αποφεύχθηκε στο “παρά πέντε” σύγκρουση τρένων ή πάντως σοβαρό ατύχημα. Εν τω μεταξύ φαίνεται πως έχει ξεσπάσει “εμφύλιος” μεταξύ του ΟΣΕ και της Hellenic Train, με αποτέλεσμα η συνεργασία τους να είναι υποτυπώδης και το υπουργείο να παρεμβαίνει για να αρχίσουν να συνεννοούνται, ειδικά στα ζητήματα ασφαλείας. Παράλληλα εκφράζονται και σκέψεις να μπει “ερωτηματικό” στη σύμβαση και να γίνει νέα διαπραγμάτευση με τους Ιταλούς.

Υπενθυμίζεται ότι έγινε γνωστό πρόσφατα ένα σοβαρό περιστατικό που είχε συμβεί παραμονές Χριστουγέννων στις Αχαρνές, όταν αμαξοστοιχία παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και αποφεύχθηκε σύγκρουση και εκτροχιασμός χάρη στον επόπτη που “έβαλε τις φωνές” και τότε ο μηχανοδηγός που είχε παραβιάσει το κόκκινο, πάτησε φρένο. Ο μηχανοδηγός υποστηρίζει ότι είχε ήδη πατήσει το φρένο αλλά το τρένο συνέχιζε να γλιστρά στις ράγες.

Ομως ήρθε στη δημοσιότητα και άλλο περιστατικό που δείχνει ότι οι σιδηρόδρομοι, παρά το τραγικό πάθημα στα Τέμπη, δεν διδάχθηκαν και πολλά. Το περασμένο Σάββατο υπήρξε εκ νέου παραβίαση του κόκκινου στο δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια. Επίσης τέλη Φεβρουαρίου, κάμερες ασφαλείας κατέγραφαν λάμψη και εκκωφαντικό κρότο κατά τη διέλευση τρένου από την Λάρισα και διερευνάται αν είχαν ξεχαστεί κλειδιά σε λάθος θέση.

Παράλληλα υπάρχει μεγάλη ένταση στις σχέσεις με την Hellenic Train, σε βαθμό να συζητείται η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης μεταξύ της σιδηροδρομικής εταιρίας και του Ελληνικού Δημοσίου. Το υπουργείο αλλά και Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζήτησαν από τον ΟΣΕ και την Hellenic Train να συνεργάζονται καλύτερα σε όλους τους τομείς και ειδικά σε όποιον άπτεται της σιδηροδρομικής ασφάλειας.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να διερευνηθούν όλα τα περιστατικά που έχουν αναφερθεί (και σίγουρα είναι πολύ περισσότερα από όσα έγιναν γνωστά στους δημοσιογράφους) και να ενισχυθεί το προσωπικό σε σταθμάρχες και κλειδούχους. Επίσης αποφασίσθηκε να επαναξιολογηθούν οι κανονισμοί ασφαλείας του ΟΣΕ και της Hellenic Train, να επανεκπαιδευθούν μηχανοδηγοί και σταθμάρχες αλλά και όσοι απασχολούνται στον σημαντικότατο τομέα της συντήρησης του τροχαίου υλικού.

Επίσης ζητήθηκε να παρακολουθούνται πιο στενά οι ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών ώστε να διασφαλίζεται η ορθή και βάσει πρωτοκόλλου επικοινωνία μεταξύ τους, καθώς πολλοί ανατριχιάζουν με όσα ακούγονται στις επικοινωνίες αυτές.

Στη σύσκεψη υπό τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, συμμετείχαν η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, η προέδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου και από την Hellenic Train οι Roberto Rinaudo, Country Manager και Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, διευθυντής λειτουργίας της εταιρείας.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι