Προβληματισμός για χαριστικούς βαθμούς στα σχολεία
28/08/2025
Το υπουργείο ανέθεσε στην Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) έρευνα για την αξιοπιστία των βαθμών και του Απολυτηρίου
Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, εξέφρασε στη Βουλή έντονο προβληματισμό για τα υψηλά ποσοστά μαθητών που λαμβάνουν βραβεία Αριστείας και υψηλούς βαθμούς προαγωγής σε όλες τις βαθμίδες, από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Όπως υπογράμμισε, η υπερβαθμολόγηση θέτει ζήτημα αξιοπιστίας για τον παιδαγωγικό ρόλο των σχολικών βαθμών και των τίτλων σπουδών, όπως αναφέρει το alfavita.gr
Η ίδια ανακοίνωσε ότι έχει ανατεθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) μελέτη για τις διαδικασίες προαγωγής και αποφοίτησης, με στόχο μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα ενισχύει τη μορφωτική και παιδαγωγική αξία του Απολυτηρίου Λυκείου. Η κ. Ζαχαράκη σημείωσε ότι η βαθμολόγηση δεν είναι απλή τυπική διαδικασία, αλλά εργαλείο ανατροφοδότησης για μαθητές, οικογένειες και εκπαιδευτικούς, ενώ παράλληλα προσφέρει σημαντικά στοιχεία για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών.
Η υπουργός δεσμεύτηκε ότι οι προτάσεις της ΑΔΙΠΠΔΕ θα στοχεύουν στην αντικειμενικότητα των κριτηρίων και στη διασφάλιση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, έτσι ώστε το Απολυτήριο να αντανακλά το πραγματικό μορφωτικό επίπεδο των αποφοίτων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ΕΠΑΛ, όπου το απολυτήριο συνδέεται άμεσα με επαγγελματικά δικαιώματα, όπως ορίζει ο νόμος 4763/2020. Εντούτοις, δεν είναι σαφές πώς θα ελεγχθεί η βαθμολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία και γενικά με ποια κριτήρια θα γίνει η αξιολόγηση της βαθμολογίας και στα δημόσια.
Πηγή: ethnos.gr και alfavita,gr