Τέμπη: Η κατάθεση του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ για την τραγωδία

Τέμπη: Η κατάθεση του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ για την τραγωδία

Τί κατέθεσε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ

Την άποψη ότι το τραγικό ατύχημα των Τεμπών «δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης» και μάλιστα σε διπλή γραμμή, διατύπωσε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ (2015-2017), Αθανάσιος Βούρδας, καταθέτοντας ως μάρτυς στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

«Για εμένα είναι πολύ ξεκάθαρο ότι το σύνολο των εμπλεκομένων στην κυκλοφορία εκείνο το χρονικό διάστημα δεν εφάρμοσε τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, και όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν» είπε ο κ. Βούρδας διευκρινίζοντας ότι «η κυκλοφορία έχει συγκεκριμένους υπεύθυνους, είτε ανά σταθμό είτε εκεί που γίνεται η έναρξη ενός δρομολογίου ή η λήξη, είτε στην κεντρική παρακολούθηση. Θεωρώ ότι υπήρχαν παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. (Αυτό αποτελεί) αξιολογική κρίση, διότι δεν ήμουν σε αυτή τη διαδικασία. Αλλά δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης, να συμβεί ένα τέτοιο τραγικό ατύχημα, και μάλιστα σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή» είπε ο κ. Βούρδας.

Όσο για τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας, είπε ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν πλήρως αυτοματοποιημένο δίκτυο: «Έχουμε τις κεντρικές γραμμές και όλοι υπόλοιποι άξονες κινούνται με έναν γενικό κανονισμό κίνησης, που προβλέπει ποιοι είναι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν από τους έχοντες την ευθύνη. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Όπως είπε, στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης περιγράφεται ποιες είναι οι ενέργειες του προσωπικού της κυκλοφορίας όταν έχει τηλεδιοίκηση, ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει τηλεδιοίκηση. «Ποιες είναι οι ενέργειες όταν έχει σηματοδότηση και ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει σηματοδότηση. Ποιες όταν έχει ECTS (European Traffic Control System) και πoιες όταν δεν έχει. Άρα, ξέρουν, πώς οφείλουν να λειτουργήσουν σε κάθε περίπτωση, είτε έχουν ένα σύστημα είτε δεν το έχουν», είπε ο κ. Βούρδας.

Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι «τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων. Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι