Τέμπη: “Η κυβέρνηση γνώριζε για το ξυλόλιο” σύμφωνα με δημοσίευμα

Τέμπη: “Η κυβέρνηση γνώριζε για το ξυλόλιο” σύμφωνα με δημοσίευμα

Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Dnews.

Ο ενημερωτικός ιστότοπος Dnews προχώρησε στην εξής αποκάλυψη: Σύμφωνα με ρεπορτάζ του, οι αρχές γνώριζαν ότι βρέθηκε ξυλόλιο σε δείγματα που είχαν ληφθεί από την εμπορική αμαξοστοιχία. Το δημοσίευμα αποδεικνύει αυτό που υποστηρίζουν και οι εμπειρογνώμονες των οικογενειών των 57 θυμάτων, ότι υπάρχουν στοιχεία πως το εμπορικό τρένο μετέφερε εύφλεκτα υλικά και ξυλόλιο.

Θυμίζουμε πως το πρωί της Πέμπτης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έπειτα από τις επίμονες ερωτήσεις του Γιώργου Παπαδάκη στον ΑΝΤ1, πρώτη φορά παραδέχθηκε ότι «δεν μπορούμε να αποκλείσουμε» την ύπαρξη ξυλολίου. Ανέφερε συγκεκριμένα πως: «Θα το κρίνει ο πραγματογνώμονας αυτό οριστικά», αλλά και ότι «δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε, αλλά εγώ πολύ καλά γνωρίζω ένα πράγμα: ότι δεν υπήρχε καμία συγκάλυψη. Αυτό το γνωρίζω πάρα πολύ καλά και θα σας επαναλάβω αυτό το οποίο είπα στη Βουλή και είναι βαριά, ξέρετε, προσβλητικό και δύσκολο για εμένα, τη στιγμή που κλήθηκα να διαχειριστώ τη μεγαλύτερη τραγωδία που μπορούσε κάποιος να διανοηθεί εκείνο το βράδυ, ότι το μυαλό μας θα ήταν στο να συγκαλύψουμε, τι ακριβώς; Κάτι το οποίο στη συνέχεια μάθαμε, χωρίς να υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι ουσιαστικά στα Τέμπη συναντήθηκε το ανθρώπινο λάθος με χρόνιες παθογένειες της δημόσιας διοίκησης; Κάτι το οποίο δεν το έκρυψα ποτέ».

Ταυτόχρονα, η φράση αυτή του πρωθυπουργού προκάλεσε την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανου Κασσελάκη, στην συνέντευξή του στο Mega. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην ανακοίνωσή του σημειώνει μεταξύ άλλων: «Η επιμονή του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανου Κασσελάκη, έκαμψε ακόμη μια πρωθυπουργική “βεβαιότητα”. Η κατηγορηματική και παρατεταμένη διάψευση του πρωθυπουργού, Κυρ. Μητσοτάκη, για την μεταφορά εύφλεκτων υλικών, όπως το ξυλόλιο, από την μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία των Τεμπών, σήμερα έγινε μια θεαματική παραδοχή ότι “δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε”». Και προσθέτει: «Καθώς ο πρωθυπουργός πιάστηκε να λέει ψέματα για πολλοστή φορά, η κατηγορηματική διαβεβαίωσή του μετατράπηκε σε κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί. Δεν είναι η πρώτη φορά, δεν φαίνεται ότι θα είναι η τελευταία. Άραγε, πόσα ψέματα θα ειπωθούν ακόμη, για πόσα πράγματα, για πόσο καιρό

Τι λένε τα έγγραφα

Το ρεπορτάζ του Dnews παρουσιάζει έγγραφα από την πρώτη έκθεση πραγματογνωμοσύνης που διενεργήθηκε με εντολή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας και η οποία ξεκίνησε στις 2/3/2023 και παραδόθηκε τον Ιούνιο του 2023. Σύμφωνα με τα έγγραφα του Χημείου του Κράτους, στο οποίο και εστάλησαν τα δείγματα που ελήφθησαν, μεταξύ των ουσιών που ταυτοποιήθηκαν ήταν και το ξυλόλιο. Αναφέρει ότι, τα δείγματα ελήφθησαν από την Χημική Υπηρεσία Λάρισας, στις 29/3/2023, ένα μήνα μετά το δυστύχημα, και παρελήφθησαν από το Γενικό Χημείο του Κράτους στις 6/4/2023. Σύμφωνα με το έγγραφο, στα δείγματα από την εξωτερική επιφάνεια της εμπορικής αμαξοστοιχίας ταυτοποιήθηκαν, εκτός άλλων, κυκλικά μεθυλοσιλοξάνια και ξυλόλιο, ενώ στο δεύτερο δείγμα, το οποίο ελήφθη επίσης στις 29/3/2023 και ήταν μέρος από τον υαλοβάμβακα της πρώτης ηλεκτράμαξας της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας ταυτοποιήθηκε, επίσης, ξυλόλιο.

Την ύπαρξη ξυλολίου επιβεβαιώνουν ακόμη τέσσερα έγγραφα, τα οποία αποδεικνύουν ότι οι αρχές, ήξεραν από τις 3 Μαΐου την ταυτοποίηση του ξυλόλιου. Μέχρι σήμερα, οι αρχές και η κυβέρνηση ισχυρίζονται ότι δεν γνώριζαν. Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο του ρεπορτάζ είναι ότι, σύμφωνα με την έκθεση, από τις ηλεκτράμαξες των δύο τρένων, ανακτήθηκε το καταγραφικό μόνον της εμπορικής αμαξοστοιχίας, καθώς αυτό της επιβατικής, όπως σημειώνεται, δεν βρέθηκε ποτέ και πως, από την ανάλυση του καταγραφικού, διαπιστώθηκε ότι «το συγκεκριμένο καταγραφικό ήταν απενεργοποιημένο από τις 19/06/2018, όταν ήταν και η τελευταία ημερομηνία καταγραφής δεδομένων».

Η έκθεση είναι καταπέλτης και για τα συστήματα ασφαλείας, καθώς επισημαίνει ότι δεν λειτουργούσαν στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα. Όπως αναφέρεται, «τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση αυτών, ενώ ήταν εγκατεστημένα, δεν λειτουργούσαν», με συνέπεια «να μην λειτουργεί επίσης και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει Κεντρικός Χειριστής που να επιτηρεί τον Σταθμάρχη Λάρισας και να μπορεί να παρέμβει, σε περίπτωση λανθασμένων χειρισμών. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας ή βλάβης του συστήματος ελέγχου, κατάληψης πεδίου γραμμής, για να μην διακινδυνεύσει η ασφάλεια των συρμών, τα πεδία “μπαίνουν”, αυτόματα σε κατάσταση κατειλημμένου και φωτοσημαίνονται ερυθρά, έως ότου αρθεί η βλάβη. Για το λόγο αυτό, η κίνηση των συρμών, στο συγκεκριμένο κομμάτι σιδηροδρομικής γραμμής, γίνονταν με εντολή υπέρβασης ερυθρών φωτοσημάτων, από τον εκάστοτε σταθμάρχη».

Και προσθέτει ένα σημαντικό στοιχείο, που αποδεικνύει ότι, αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα: «Ο μηχανοδηγός, είναι αναγκασμένος, με εντολή σταθμάρχη, να κινείται κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών. Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανση και η συμμόρφωση του μηχανοδηγού με τους κανόνες κυκλοφορίας συρμών, θα απέτρεπαν το συμβάν».

Πηγή: efsyn

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι