Τουρκικές κατασκευαστικές αναλαμβάνουν την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

Τουρκικές κατασκευαστικές αναλαμβάνουν την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

Τουρκία και Ουκρανία υπέγραψαν συμφωνία που θα επιτρέψει σε τουρκικές κατασκευαστικές εταιρείες να συμμετάσχουν στην ανοικοδόμηση ουκρανικών υποδομών που έχει υποστεί ζημιές από τον πόλεμο, ανακοίνωσαν σήμερα οι δύο χώρες.

Όπως αναφέρουν τουρκικά μέσα ενημέρωσης «η Τουρκία μοιράζεται θαλάσσια σύνορα τόσο με την Ουκρανία όσο και με τη Ρωσία στη Μαύρη Θάλασσα και διατηρεί καλούς δεσμούς και με τις δύο χώρες. Η Άγκυρα συνεργάστηκε με τα Ηνωμένα Έθνη για τη σύναψη μιας συμφωνίας για την ασφαλή εξαγωγή σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας. Αντιτίθεται στη ρωσική εισβολή, όπως όμως και στις κυρώσεις της Δύσης κατά της Μόσχας. Οι εμπορικές συναλλαγές με την Ουκρανία συνεχίζονται αδιάκοπα».

Σε συνάντηση στην Κωνσταντινούπολη, ο Τούρκος υπουργός Εμπορίου Ομέρ Μπολάτ, ο υπουργός Μεταφορών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου και ο Ουκρανός υπουργός Υποδομών Αλεξάντρ Κουμπράκοφ υπέγραψαν ένα έγγραφο που καθορίζει τις παραμέτρους για μια «Τουρκο-Ουκρανική Ομάδα Ανοικοδόμησης».

Ο Μπολάτ δήλωσε ότι οι τρεις υπουργοί συζήτησαν τον ρόλο που «θα αναλάβει η Τουρκία στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας» και πρόσθεσε ότι οι δύο χώρες θα χρησιμοποιήσουν την ειδική αυτή ομάδα, η οποία συγκροτήθηκε στο πλαίσιο ενός μνημονίου κατανόησης του 2022 για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, για να καθορίσουν τα έργα στην Ουκρανία και την αξιολόγηση των συνθηκών χρηματοδότησης.

«Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε και με τρίτες χώρες», είπε μετά την υπογραφή του εγγράφου ο Μπουλάτ.

Ο Ουκρανός υπουργός ανέφερε ότι οι βασικοί τομείς που χρήζουν ανοικοδόμησης είναι της στέγασης, των μεταφορών (τα οδικά δίκτυα, οι γέφυρες και το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ άλλων). «Είναι υψίστης σημασίας για τη χώρα μας η προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε υποδομές», δήλωσε ο Ουκρανός υπουργός Υποδομών.

Η συμφωνία είναι παρόμοια με την αντίστοιχη που υπέγραψε η Τουρκία με την κυβέρνηση της δυτικής Λιβύης όταν έπαυσαν οι συγκρούσεις μεταξύ του ανατολικού και δυτικού τμήματος της χώρας, αν και εκεί μεγάλο μερίδιο στις κατασκευαστικές είχε και διατηρεί η Ιταλία.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι