Βέτο της Τουρκίας για το Πατριαρχείο που συνυπέγραψε το ανακοινωθέν της ελβετικής διάσκεψης

Βέτο της Τουρκίας για το Πατριαρχείο που συνυπέγραψε το ανακοινωθέν της ελβετικής διάσκεψης

Σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης, μεγάλη αναστάτωση προκάλεσε το γεγονός ότι στην διάσκεψη Ειρήνης για την Ουκρανία που πραγματοποιήθηκε στην Ελβετία ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος συνυπέγραψε το κοινό ανακοινωθέν με τον τίτλο του και ότι η υπογραφή αυτή προστέθηκε λίγες ημέρες μετά το τέλος της διάσκεψης, τη στιγμή που το Πατριαρχείο, όπως και το Βατικανό (που δεν υπέγραψε) μετείχαν ως παρατηρητές.

Η Τουρκία απαίτησε να αφαιρεθεί η υπογραφή από την διακήρυξη, με το επιχείρημα ότι η ενέργεια του πατριάρχη δεν ήταν πρέπουσα, μετείχε ως παρατηρητής και η υπογραφή έχει μια σημειολογία που αντίκειται στη Συνθήκη της Λωζάνης. Όπως γράφει η εφημερίδα Sabah, οι ελβετικές και ουκρανικές αναγκάσθηκαν να δημοσιεύσουν νέα λίστα με τις υπογραφές του ανακοινωθέντος, χωρίς να περιλαμβάνεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας αντέδρασε άμεσα στο όλο ζήτημα. Όπως γράφουν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, η Τουρκία ως χώρα είχε υπογράψει το κοινό ανακοινωθέν. «Για ποιο λόγο λοιπόν προστέθηκε εκ των υστέρων η υπογραφή του Έλληνα “Οικουμενικού Πατριάρχη” σε λίστα που περιλαμβάνει την Δημοκρατία της Τουρκίας; Πώς ο Πατριάρχης υπέγραψε σε μια διάσκεψη όπου αυτό και ο Βατικανό ήταν παρατηρητές;»

Στο κείμενο αναφέρεται ότι οι ισχυρισμοί του Ελληνικού Πατριαρχείου στο Φανάρι περί οικουμενικότητας ​​δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια. Έγιναν αναφορές στο καθεστώς στη Συνθήκη της Λωζάνης. Ως προς την “οικουμενικότητα” γράφουν ότι είναι μια λέξη που «χρησιμοποιείται περισσότερο στον χριστιανικό κόσμο αποσκοπώντας στην εδραίωση της ενότητας μεταξύ διαφορετικών θρησκευτικών ομάδων ή και αιρέσεων. Ορθόδοξοι, Καθολικοί και Προτεστάντες ερμηνεύουν διαφορετικά τις έννοιες του Οικουμενισμού. Για παράδειγμα ενώ η παροχή βασικής θρησκευτικής ενότητας ήταν επαρκής για τους Προτεστάντες, οι Καθολικοί απαίτησαν να μπουν όλες οι εκκλησίες κάτω από τη στέγη τους», γράφουν οι Τούρκοι και προσθέτουν:.

«Αλλά και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί αντιτίθενται στον οικουμενισμό και ισχυρίζονται ότι είναι η μόνη σωστή εκκλησία και θέλουν όλες οι εκκλησίες να συνδέονται με αυτούς», και τονίζουν πικρόχολα ότι το Φανάρι «είναι μια μικρή περιοχή στην Κωνσταντινούπολη και ο οικουμενισμός που επικαλείται το Πατριαρχείο δεν έχει πλέον καμία ουσία στην πράξη».

Και συνεχίζουν: «Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης σχετικά με τις μειονότητες, αυτές δεν έχουν ειδικά προνόμια αλλά θεωρουνται ίσες με την κοινότητα των μουσουλμάνων ενώπιον του νόμου. Οι μειονότητες υπόκεινται στους τουρκικούς νόμους όπως και οι μουσουλμάνοι και δεν μπορούν να έχουν κανένα προνόμιο. Το Πατριαρχείο δεν έχει πλέον καμία εξουσία στις μειονότητες της Τουρκίας γιατί αυτές προστατεύονται από το κράτος μας, αλλά δεν έχει και καμία ιδιότητα να αναφέρεται στις παγκόσμιες υποθέσεις. Στα άρθρα της Συνθήκης της Λωζάνης υπό τον τίτλο «Προστασία των Μειονοτήτων», το Ελληνικό Πατριαρχείο δεν περιλαμβανόταν ούτε ονομαστικά ούτε συγκεκριμένα. Τα εν λόγω άρθρα σχετίζονται με την ελευθερία της θρησκείας και της λατρείας των μη μουσουλμάνων Τούρκων πολιτών και της θρησκείας και των τόπων λατρείας τους», γράφουν οι Τούρκοι.

Πηγή: Sabah, ODATV

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx