Χωρίς ταξί η Αττική στις 28 και 29 Μαΐου
22/05/2025
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου των ταξιτζήδων στην Αττική (ΣΑΤΑ), η 48ωρη απεργία του κλάδου θα πραγματοποιηθεί από τις 6 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαίου έως τις 6 το πρωί της Παρασκευής 29 Μαίου. Καταγγελλουν οτι ο υπουργός δεν τους δέχεται προφασιζόμενος ότι προτιμά να «κάνει διάλογο με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί».
Το σωματείο ανακοινωσε ότι προχωρά σε απεργία επειδή οι διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τις οποίες ανέμενε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Ατττικής (ΣΑΤΑ) εδώ και περίπου δύο μήνες δεν ξεκίνησαν ποτέ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, «ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Κυρανάκης επιμένει να αρνείται να κάνει διάλογο με το προεδρείο του ΣΑΤΑ παρότι αποστέλλουμε καθημερινά αιτήματα για συνάντηση μαζί του, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ. Αντί να ικανοποιήσει τα αιτήματά μας, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να δηλώσει ότι ακυρώνει την απόφαση για διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας. Η Ομοσπονδία αρνείται να συνεργαστεί με το ΣΑΤΑ για την λύση των προβλημάτων. Υπουργείο και Ομοσπονδία θέλουν να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς. Δεν είναι τυχαία η εγκατάσταση παράνομης πιάτσας της Uber δίπλα στη νόμιμη πιάτσα των Ταξί στο “ Ελ. Βενιζέλος” ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Κυρανάκη.»
Μεταξύ των αιτημάτων του ΣΑΤΑ είναι και τα εξής: 1) Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026. 2) Απάντηση από την κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη. 3) Να γινει ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες ο διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. 4) Να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για την πειρατεία. 4) Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί. 5) Κατάργηση των διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ 6) Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.7) Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.9) Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των ταξί.