ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αυξημένα κατά 40% τα εισιτήρια πλοίων σε σύγκριση με πέρυσι

Αυξημένα κατά 40% τα εισιτήρια πλοίων σε σύγκριση με πέρυσι, Όλγα Μαύρου

Τρεις ανατιμήσεις έγιναν μέσα σε 40 μέρες στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, με αποτέλεσμα αυτά να είναι από 20% έως 40% ακριβότερα από πέρσι. Αρχικά οι ναύλοι αυξήθηκαν περίπου κατά 10%-15% τον Απρίλη, πήραν άλλο ένα 10% -12% στα μέσα Ιουνίου και τώρα “τσίμπησαν” πάλι από 5-12%. Οι πλοιοκτήτες επικαλούνται την αύξηση της τιμής των καυσίμων, όμως και αυτό το κόστος μετακυλίεται στον καταναλωτή. Φορείς διοργανώνουν επί τούτου για μεθαύριο Δευτέρα, συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Η αύξηση στην τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων έχει ανεβάσει το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου της ακτοπλοΐας στο 70% των λειτουργικών δαπανών του από το 40% πριν από έναν χρόνο, δηλαδή “πήρε πάνω” 30% επιπλέον σε σύγκριση με το γενικότερο κόστος λειτουργίας των εφοπλιστικών ή πλοιοκτητριών εταιρειών. Ομως οι εταιρείες έλαβαν και κατά 50% υψηλότερες επιδοτήσεις σε σύγκριση με το 2019.

«Η κυβέρνηση προσπαθεί το τελευταίο διάστημα με στοχευμένες παρεμβάσεις και με μέτρα πάνω από 6 δισ. ευρώ σε τομείς της ενέργειας των καυσίμων να αντιμετωπίσει το θέμα. Σε κάθε όμως περίπτωση κάθε ευρώ που μπορούμε να το διαθέσουμε για τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας θα το κάνουμε» είπε σχετικά ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό. Πρόσθεσε επίσης ότι η ακτοπλοΐα τα τελευταία τρία χρόνια «έχει υποφέρει πραγματικά», αλλά αναφέρθηκε και στην μεγάλη αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές από 90 εκατ. ευρώ το 2019 σε 130 εκατ. ευρώ το 2021, 2022 και 2023.

Αύξηση στα εισιτήρια πλοίων

Στο “δια ταύτα” όμως, δηλαδή αν θα προστατευθεί ο πολίτης από νέα αύξηση των εισιτηρίων μέσα στο καλοκαίρι, ο υπουργός τόνισε «όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία της ενεργειακής κρίσης. Το κόστος πάντως τελικά μεταφέρθηκε και πάλι στον καταναλωτή. Ο δε Έλληνας τουρίστας που δεν έχει εξοχικό σε κάποιο θέρετρο, αντιμετωπίζει και τις αυξημένες τιμές σε όλα τα αγαθά στα νησιά, από την ακριβότερη βενζίνη μέχρι το απρόσιτο ξενοδοχείο.

Άλλο ένα πρόβλημα ή παράπλευρη απώλεια λόγω της εισροής πολλών τουριστών από το εξωτερικό, είναι το γεγονός ότι η πολιτεία δεν έλαβε μέτρα και κανένας ξενοδόχος δεν προσφέρθηκε για να υπάρχουν διαθέσιμες μονάδες για καραντίνα φορέων. Φέτος οι φορείς που δεν χρειάζονται νοσοκομείο, απλά τριγυρνούν στα μπαρ και στα εστιατόρια.

Τέλος, αν και οι επιχειρηματίες στα θέρετρα θέλουν να γεμίζουν τις κλίνες τους με “γερά πορτοφόλια”, και άρα με τουρίστες από άλλες χώρες, εντούτοις ο εσωτερικός τουρισμός πάντα στήριζε και τον τουριστικό κλάδο στη χώρα μας. Φέτος οι Έλληνες δεν έχουν την δυνατότητα για πακέτα διακοπών και αυτό ερμηνεύει το γεγονός ότι παρά την άφιξη πολλών αλλοδαπών τουριστών, η κάλυψη σε κλίνες δεν φτάνει του 2019, δηλαδή… τω καιρώ εκείνω που πήγαιναν διακοπές και οι Έλληνες.

Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δεν έχουν πρόβλημα με τις τιμές της Ελλάδας, αλλά το ελληνικό πορτοφόλι δεν αντέχει τις φετινές αυξήσεις με αποτέλεσμα τα αιτήματα φέτος για τον λεγόμενο “κοινωνικό τουρισμό” να έχουν εκτοξευθεί, κι ας δίνει το κράτος μόνο 150-300 ευρώ για το “πακέτο” των διακοπών. Μία τετραμελής οικογένεια που θέλει να πάει π.χ. σε ένα κυκλαδίτικο νησί, θα χρειαστεί μόνο για τα εισιτήρια (μετ΄επιστροφής) και για τη μεταφορά του ΙΧ της 650 ευρώ, ενώ για ξενοδοχείο θα δώσει το λιγότερο 90 ευρώ τη βραδιά.

Ακριβά τα ταξίδια

Αν η  οικογένεια διανοηθεί Ιούλιο μήνα να πάει μάλιστα στην Πάρο, δεν θα βρει κατάλυμα με λιγότερο από 160 τη βραδιά για το ζευγάρι και τα παιδιά. Αλλά και ένα ζευγαράκι που θα διανοηθεί να πάει για τριεις-τέσσερεις μέρες στη Σαντορίνη, θα πρέπει να λογαριάζει για ξενοδοχείο 160 τη βραδιά, συν 500 ευρώ για τα εισιτήρια και το ΙΧ του. Αυτές οι τιμές δε είναι οι φθηνότερες διαθέσιμες.

Όμως και οι νησιώτες έχουν πρόβλημα με τις τιμές μεταφοράς. Φορείς (συνδικάτα και παροικιακές οργανώσεις νησιωτών Ικαρίας και Λέσβου) διοργανώνουν για τη Δευτέρα, 4 Ιουλίου, συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας και ζητούν να τεθεί όριο στις ανατιμήσεις των αγαθών και των εισιτηρίων. Στη σχετική ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι οι ναύλοι πρέπει να μειωθούν χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους πλοιοκτήτες και στους εφοπλιστές.

«Μια οικογένεια που λεηλατείται το εισόδημά της από τις δυσβάσταχτες αυξήσεις σε ενέργεια και προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης, δεν μπορεί να πάρει ούτε μια ανάσα ξεκούρασης με διακοπές, γιατί χρειάζεται να πληρώσει αν είναι τετραμελής 728 ευρώ για να πάει στη Ρόδο χωρίς ΙΧ, ή  565 ευρώ για τη Σάμο, 468 ευρώ για την Ικαρία και 456 ευρώ για τη Λέσβο», αναφέρουν οι διοργανωτές. Ζητούν επίσης μειωμένα εισιτήρια για φοιτητές, στρατευμένους, αναπληρωτές και συνταξιούχους. Ως λύση συνολικά προτείνουν να καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα “πράσινα” χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα. Επίσης ζητούν να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι