ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ

Bonus 100.000.000 στο αφεντικό της εταιρείας που λατρεύουμε να μισούμε!

Bonus 100.000.000 στο αφεντικό της εταιρείας που λατρεύουμε να μισούμε! Όλγα Μαύρου

Αίσιο τέλος είχε χτες η “οδύσσεια” 100 Ελλήνων που επί 21 ώρες ήταν εγκλωβισμένοι στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης. Περί τις 15:30 πήραν το πολυπόθητο αεροπλάνο για την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Οι επιβάτες κατήγγειλαν πως επί ώρες δεν είχαν καμία ενημέρωση για την πτήση τους από την εταιρεία, ενώ εκπρόσωπος της ελληνικής πρεσβείας που τους συνάντησε στο αεροδρόμιο τους είχε ξεκαθαρίσει πως η πτήση τους ήταν αρμοδιότητα της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας που είχαν επιλέξει. Πρόκειται για την Ryanair.

«Είμαστε ακόμα στο αεροδρόμιο και δεν ξέρουμε πότε θα φύγουμε. Μας λένε για 13:40 μάλλον, αλλά κανείς δεν ξέρει. Από χθες ήταν να πετάξουμε 18:25. Μίλησα και με το προξενείο εδώ, αλλά δεν μπορούσε να μας βοηθήσει. Από τη Ryanair δεν έχει έρθει κανένας εκπρόσωπος να μας ενημερώσει. Χθες ήρθε η αστυνομία να μας βγάλει από το gate που ήμασταν για να βάλουν άλλη πτήση και φυσικά ο κόσμος άρχισε να φωνάζει. Στο τέλος απλά φύγαμε και περιφερόμαστε σε όλο το αεροδρόμιο» είναι μία μαρτυρία επιβάτιδας που δημοσιεύτηκε σε ελληνικά ΜΜΕ.

Υπάρχουν και χειρότερα: Στις αρχές του 2019 είχε δημιουργηθεί σάλος όταν η εταιρεία εγκατέλειψε λόγω κακοκαιρίας τους επιβάτες που ταξίδευαν από το Λονδίνο με προορισμό το αεροδρόμιο Μακεδονία στην Θεσσαλονίκη στην… Τιμισοάρα της Ρουμανίας! Τα social media είχαν τότε πάρει “φωτιά” και βροχή memes είχαν κατακλύσει το διαδίκτυο, με το “Ryanair: Σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι!” να είναι εκ των δημοφιλέστερων! Με ένα “γκουγκλάρισμα” διαπιστώνεις πως η αεροπορική εταιρεία χαμηλούς κόστους, που διαφημίζει «Φθηνά αεροπορικά εισιτήρια/Φθηνές λύσεις», είναι η αγαπημένη των social… παγκοσμίως, ενώ οι επίσημοι λογαριασμοί της εταιρείας μετέχουν στους διαδικτυακούς… τσακωμούς!

Πάντως για τον διευθύνοντα σύμβουλο της, Μάικλ Ο’ Λίρι, τα πράγματα δεν πάνε τόσο άσχημα: Όπως ανέφεραν οι Financial Times είναι έτοιμος να εξασφαλίσει bonus 100 εκατομμυρίων ευρώ(!) στην περίπτωση που συνεχιστεί η άνοδος των μετοχών της εταιρείας. Την Παρασκευή 15/12 αυτές έκλεισαν στο υψηλό ρεκόρ των 18,84 ευρώ. Μέχρι στιγμής δεν επηρεάζεται από δυσμενείς εξελίξεις, όπως τους πολέμους στην Γάζα και την Ουκρανία ή τις τιμές των καυσίμων. Την περίοδο των lockdown, την μεγάλη δοκιμασία για την ιρλανδική Ryanair και γενικότερα τις αεροπορικές εταιρείες (που ενισχύθηκαν με ουκ ολίγα δισ.) όταν ο Ο’ Λίρι είχε δηλώσει πως θα προχωρήσει σε απολύσεις, το σωματείο των εργαζομένων είχε αντιπροτείνει να περικόψει τον μισθό του. Ο Ο’ Λίρι είχε πει «ΟΚ, θα κόψω τα μισά» (έβγαζε 3,1 εκατομμύρια τον χρόνο).

Το δύστροπο αφεντικό της Ryanair

O Μάικλ Ο’ Λίρι, ο ισχυρός άνδρας της Ryanair, ήταν παιδί ενός όχι ιδιαίτερα πλούσιου ανθρώπου, αλλά σχετικά ευπόρου Ιρλανδού, συνεταίρου σε μονάδα υφαντουργίας. Σπούδασε οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων στην πατρίδα του. Και στην ιρλανδική εταιρεία που “σπάει τα ταμεία”, μπήκε ως απλός λογιστής να κρατάει τα τεφτέρια. Συγκεκριμένα, ο Ο’ Λίρι λίγο μετά την αποφοίτησή του, έτυχε το 1985 να γνωρίσει τον μετέπειτα ιδρυτή της Ryanair, τον 50άρη τότε  Tony Ryan, που ακόμα υπενοικίαζε με την ώρα αεροσκάφη για συγκεκριμένες πτήσεις και κάθε άλλο παρά μεγιστάνας ήταν. O 25χρονος λογιστής ειδικευόταν στα φορολογικά, αλλά έστηνε παράλληλα και περίπτερα.

Τυχοδιώκτες και “δαιμόνιοι” αμφότεροι, ταιριάξανε. Λίγα χρόνια αργότερα ο Mr Raynair προσλαμβάνει τον  Ο’ Λίρι ως λογιστή. Όμως ο λογιστής έχει ιδέες και ο Ryan τις θέλει. Γρήγορα ο Ο’ Λίρι γίνεται επικεφαλής του λογιστηρίου και μετά μπαίνει στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας. Σήμερα πλέον είναι ο γενικός κουμανταδόρος της (CEO). Το 2007 ο Ryan πέθανε από παγκρεατικό καρκίνο, αλλά ο Ο’ Λίρι έμεινε και αύξησε και το εισόδημά του.

Θεωρείται ένας από τους πιο κακότροπους μάνατζερ, που συνηθίζει να βρίζει πολιτικούς, τους επιδημιολόγους την περίοδο της καραντίνας, ακόμα και επιβάτες της εταιρείας του! «Κανείς δεν θέλει να κάθεται δίπλα από κάποιον χοντρό στο αεροπλάνο. Έχουμε ειλικρινά εκπλαγεί απ’ τον αριθμό των πελατών που όχι μόνο θα φορολογούσαν παραπάνω τους χοντρούς, αλλά θα τους βασάνιζαν ευχαρίστως», είχε πει για την έξτρα χρέωση στους ευτραφείς επιβάτες, ενώ έχει βρίσει ακόμα και πελάτες που ζήτησαν αποζημιώσεις από την εταιρεία! «Αυτό με τις 14 μέρες είναι μια σαχλαμάρα που δεν μπορεί να εφαρμοστεί», έχει πει για το lockdown.

Σήμα κατατεθέν της εταιρείας, εκτός των  φθηνών εισιτηρίων, είναι οι κάθε λογής έξτρα χρεώσεις που επιβάλλει, μεταξύ άλλων το ένα ευρώ για την… τουαλέτα, πρόταση που τελικά δεν υλοποιήθηκε! Για τον διεθνή Τύπο, η Ryanair έχει μετατραπεί στην εταιρεία που “αγαπάμε να μισούμε”…

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι