ΑΝΑΛΥΣΗ

Δικτύωση: Το φιλί της ζωής για τις ψυχορραγούσες επιχειρήσεις

Δικτύωση: Το φιλί της ζωής για τις ψυχορραγούσες επιχειρήσεις, Ηρακλής Γωνιάδης

Η θεωρία θέτει ερωτήματα και η πράξη δίνει απαντήσεις για την ισχύ της ή την ανάγκη βελτιώσεων και αλλαγών καθιστώντας πληρέστερη την πρώτη και πιο στοχευμένη τη δεύτερη. Από τη μεταξύ του διαλεκτική, δηλαδή, ωφελούνται αμφότερες καθώς η μία διορθώνει ή συμπληρώνει την άλλη με μικρότερο, συνήθως, κόστος για τις επιχειρήσεις από το ταξίδι στον πλανήτη Άρη, όχι μόνο λόγω των μεγεθών αλλά και των –σημαντικότατων– χρόνων ανταπόκρισης.

Συνεπώς, η ευκολία την οποία υποδηλοί η φράση “αυτά είναι θεωρία” ανατρέπεται όταν προσεγγίζεται με προσεκτικά βήματα ώστε να μην διακυβευθούν πόροι κατά την εφαρμογή της πρότασής μας για μια χαμηλού κόστους αλλά υψηλής απόδοσης διαδικασία μάρκετινγκ ισχυρού αποτυπώματος, όπως η δικτύωση. Η συγχώνευση επιχειρήσεων δεν είναι απορριπτέα όταν βρίσκονται ήδη σε τροχιά… πέψης λόγω των προηγηθέντων γευμάτων εργασίας και της ώσμωσης των εταίρων τους που, προφανώς, έλαβαν υπόψη όλες τις παραμέτρους μιας συγχώνευσης (υλική/άυλη περιουσία, ποσοστά συμμετοχής, στυλ και ρόλοι διοίκησης, κατάργηση ή δημιουργία θέσεων εργασίας κλπ.).

Συνεκτίμησαν, επίσης, το συνεπαγόμενο κόστος τριβής συμπεριλαμβανομένης της πρόσθετης φορολόγησής της (15%;) σκεπτόμενοι ότι αυξάνεται το βάρος τους στην αγορά, αλλά και ότι η ταχύτητα νικά τη βαρύτητα ώστε να επενδύσουν στην ευελιξία του νέου “σωματότυπου”. Κοντολογίς, πέρα από δύσκολη είναι και χρονοβόρα διαδικασία την οποία δεν έχουν την πολυτέλεια να υποστηρίξουν παρά μόνο ελάχιστοι από τους μικρομεσαίους, ακόμη και με κομματικούς όρους.

Δοθέντος ότι η δυσκολία του άλλου δε συνεπάγεται κατ’ ανάγκη την ευκολία σου, ούτε και η ένταξη σε ένα υφιστάμενο δίκτυο είναι εύκολη, πόσο μάλλον το χτίσιμό του παρότι από την έναρξη της λειτουργίας και κατά την επιδίωξη των στόχων της, η επιχείρηση δημιουργεί ερείσματα πάνω στα οποία μπορεί να στηρίξει τους πυλώνες του. Με άλλα λόγια, η όποια εμπειρία δημιουργίας σχέσεων με επιχειρήσεις του κλάδου ή διαφορετικές, με προμηθευτές και επενδυτές ή πελάτες μέχρι τώρα, αποτελεί μια καλή βάση εκκίνησης μιας συστηματικότερης προσέγγισης με στόχο την παγίωση καθεστώτος εμπιστοσύνης και αμοιβαίας συνεισφοράς κάθε “κόμβου-επιχείρησης” του δικτύου, ώστε να διασφαλιστεί ένα ελάχιστο θετικό αποτέλεσμα.

Τι προσφέρει η δικτύωση

Σαν διαδικασία η δικτύωση έχει τη δυσκολία της, καθώς απαιτεί χρόνο και καταξίωση των σχέσεων μέχρι να αποφέρει καρπούς, δικαιώνοντάς τη ως μια αξιόλογη επένδυση μέσω της οποίας καθίσταται ορατή η μάρκα, αυξάνεται η βάση των γνώσεων, ενισχύονται πόροι και πωλήσεις με ταυτόχρονο εμπλουτισμό των ευκαιριών της ενισχύοντας, παράλληλα, την άποψη ότι your network is your net worth!

Επιπροσθέτως, μέσω της δικτύωσης είναι δυνατό να επιτευχθεί σημαντική προσωπική βελτίωση και επαγγελματική εξέλιξη αποδεικνυόμενη ως μια από τις πλέον αξιόλογες χρήσεις του χρόνου. Οι συχνές διαπροσωπικές επαφές και συζητήσεις βελτιώνουν τη διανοητική λειτουργία καθώς “το μυαλό με μυαλό ακονίζεται”, αλλά και γιατί είναι ευφυής η προσφυγή στη σοφία και την τεχνογνωσία ανθρώπων ίδιου “μήκους κύματος ή γεωγραφικού πλάτους δράσης”.

Οι σχέσεις οι οποίες καλλιεργούνται αποτελούν κεφάλαιο και ένα εξαιρετικά πολύτιμο μέσο επιτυχημένης λειτουργίας. Δημιουργούν ένα περιουσιακό στοιχείο με μόνη απαίτηση την εσκεμμένη, προσεκτική και επίμονη προσπάθεια “προσηλυτισμού” όσο το δυνατόν περισσοτέρων από τους κοινωνικούς εταίρους της μικρομεσαίας επιχείρησης. Πόσο μάλλον όταν είναι πολύ πιθανόν η ανταγωνιστικότητα να μη βασίζεται εφεξής στο τι κατέχει αλλά σε εκείνα στα οποία έχει πρόσβαση, καθιστώντας τη δικτύωση ως συγκριτικό της πλεονέκτημα. Συνεπώς, η ισχύς δε βρίσκεται μόνο στην ένωση, η αποτυχία της οποίας οδηγεί σε κατάρρευση, αλλά στη δικτύωση που αν δεν ευδοκιμήσει απλά λύνεται μολονότι μέσω αυτής:

  • Προκύπτουν υποδείξεις, συστάσεις ή συμβουλές των μελών, ευκαιρίες επέκτασης ή ενίσχυσης της δραστηριότητας, ανταλλαγές απόψεων και μετάγγιση γνώσεων.
  • Βελτιώνεται το προφίλ, ενισχύεται η εμπιστοσύνη και η επιρροή, δυναμώνουν οι δεσμοί φιλίας και προωθούνται η συνέργειες ή οι στρατηγικές συνεργασίες.
  • Αντλείται ικανοποίηση από την προσφορά ή τη συνδρομή στο συνάνθρωπο με την αλληλεγγύη να λειτουργεί ανταποδοτικά, περνώντας από το ζεϊμπέκικο στον καλαματιανό με όρους ομαδικότητας.
  • Εντοπίζονται βέλτιστες πρακτικές και εμπλουτίζεται –σχεδόν ανέξοδα– η δεξαμενή νέων ιδεών ικανών να εξελιχθούν σε καινοτομία.
  • Διαχέονται οι γνώσεις με συνεχή ροή πληροφοριών για τον ανταγωνισμό, των τάσεων και των επικείμενων αλλαγών που διευκολύνουν τη λήψη αποφάσεων και ενισχύουν την ευελιξία.
  • Διασφαλίζεται η διαρκής παρουσία στο επιχειρηματικό οικοσύστημα, ο εντοπισμός και η προσέλκυση ικανών στελεχών μέσω οποίων ενισχύεται η πιθανότητα για βιώσιμη ανάπτυξη και αειφόρο πορεία.

Οι φίλοι πάνω απ’ τις μάρκες

Με την εδραίωση ισότιμων σχέσεων δημιουργούνται ομάδες υποστήριξης οι οποίες παρέχουν χρησιμότατες συμβουλές, πολλές εκ των οποίων –και να ήθελε– δε θα ήταν δυνατό να τις αγοράσει κανείς, είτε αφορούν άμεσα στην επιχείρησή του, είτε άλλου είδους δραστηριότητα από την οποία είναι δυνατό να αποκτήσει μια διαφορετική προοπτική. Μέσω αυτών έρχεται σε επαφή με σημαντικά κέντρα επιρροής του κλάδου και της αγοράς τα οποία έχουν τη δυνατότητα θετικού επηρεασμού των συμφερόντων της επιχείρησης ανοίγοντάς της πόρτες τις οποίες θα ήταν δύσκολο αν όχι αδύνατο να επιτύχει μόνη της.

Αν δε, ληφθεί υπόψη η έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης –προ δύο ετών περίπου– σύμφωνα με τα αποτελέσματα της οποίας «μόνο το 14% των ανθρώπων εμπιστεύονται τις μάρκες, με το 78% να εμπιστεύονται τους φίλους τους», καθίσταται ακόμη πιο ορατή η δύναμη της δικτύωσης και των δεσμών της. Χωρίς δόση υπερβολής, σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει σημασία ποιους γνωρίζει κανείς αλλά ποιοι τον γνωρίζουν (έχοντας κερδίσει την εκτίμηση και το ενδιαφέρον τους) και προωθούν την εικόνα του σε τρίτους, μεγεθύνοντας το “κοινωνικό κεφάλαιο”, αλλά και διατηρώντας “ανοιχτές τις θύρες” πρόσβασης.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια, ποιος άραγε θα μπορούσε να είναι ο ρόλος ενός συνδικαλιστικού φορέα (επιμελητηρίου ή συλλόγου) απαλλαγμένου από το σύνδρομο του κομματικού σωτήρα; Ενός προεδρείου το οποίο εστιάζοντας στο σύνολο των μελών του δικτύου κι όχι στα στενά συμφέροντα μιας δράκας ανθρώπων θα διασφαλίσει τη δική του ύπαρξη; Πόσα θα μπορούσε να μάθει ερευνώντας καλές πρακτικές ώστε να επιταχύνει στο στήσιμο του δικού της δικτύου δίνοντας πνοή σε ψυχορραγούσες επιχειρήσεις; Ενδιαφέρεται κανείς;

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx