Πρώτη μετεκλογική κόντρα για την δημοσιονομική έκθεση της Κομισιόν
24/05/2023Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Άκης Σκέρτσος χαρακτηρίζει ως «καραμπινάτο fake news του ΣΥΡΙΖΑ» τα όσα διακινήθηκαν τις τελευταίως ώρες από στελέχη του, ότι οι μισθοί “παγώνουν” την επόμενη διετία, επικαλούμενη έκθεση της Κομισιόν. Ο κ. Σκέρτσος σημειώνει σε ανακοίνωσή του ότι τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επικαλούνται αποσπασματικά δημοσίευμα καθημερινής εφημερίδας και έκθεση της Κομισιόν και επαναλαμβάνει ότι με απειλές και ψέματα εκλογές δεν κερδίζονται.
«Ο “Πινόκιο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για “πάγωμα μισθών” – άλλο ένα καραμπινάτο fake news του ΣΥΡΙΖΑ και των στελεχών του λίγες μόλις μέρες μετά την οριστική καταδίκη των υπολοίπων ψευδών τους στην κάλπη Η δύσπεπτη για τον ΣΥΡΙΖΑ σύγκρισή του με τη ΝΔ -που αποδεικνύει ότι οι εργαζόμενοι είχαν υπερδιπλάσιο μισθολογικό όφελος από την κυβέρνηση της ΝΔ σε σχέση με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- τον οδηγεί σε νέα τερατώδη ψέματα.
Έτσι πρωτοκλασάτα στελέχη του, όπως η κα. Ακρίτα και ο κ. Πολάκης, διαδίδουν ψευδώς ότι οι μισθοί “παγώνουν” την επόμενη διετία επικαλούμενοι αποσπασματικά δημοσίευμα καθημερινής εφημερίδας και έκθεση της Κομισιόν. Ας φρεσκάρουμε τη μνήμη τους με τα ακόλουθα αδιαμφισβήτητη δεδομένα: κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η ανεργία παραδόθηκε στο 17,5% ενώ περισσότεροι από 700.000 εργαζόμενοι στη χώρα μας αμείβονταν με μισθό χαμηλότερο των 700 ευρώ/μήνα ενώ. Το αποτέλεσμα ήταν να διευρυνθεί περαιτέρω το μισθολογικό χάσμα μεταξύ ελληνικών και ευρωπαϊκών εισοδημάτων. Επί ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή οι Έλληνες έγιναν φτωχότεροι από τους υπόλοιπους ευρωπαίους.
Αντιθέτως, την περίοδο 2019-2023, η ανεργία μειώθηκε κατά 5 επιπλέον μονάδες, ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από την προηγούμενη τετραετία, κατά +20%, από τα 650 στα 780 ευρώ, ενώ σύμφωνα με την Εργάνη, οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό κάτω των 700 ευρώ μειώθηκαν κατά >250.000 ή κατά 35%, και σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί κατά 2 μονάδες και ο πληθυσμός που βρίσκεται στα όρια της φτώχειας.
Με βάση αυτή την καλύτερη πορεία της οικονομίας, της απασχόλησης, των επενδύσεων και των εισοδημάτων, η ΝΔ έχει δεσμευθεί για νέα αύξηση του κατώτατου και του μέσου μισθού κατά 25% έως το 2027 και διπλάσια αύξηση του ΑΕΠ από την υπόλοιπη Ευρώπη σε ετήσια βάση.
Αυτό που αποκρύπτουν σκοπίμως τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να συσκοτίσουν και εντέλει να παραπλανήσουν τους πολίτες, είναι ότι το δημοσίευμα δεν αναφέρεται στην αύξηση του κατώτατου μισθού που ήδη συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει, αλλά στην επαναφορά των “τριετιών”, αφού πέσει η ανεργία κάτω από το 10%. Κάτω, δηλαδή, από το ποσοστό που ορίζει ο νόμος του 2012 που εφάρμοσε πιστά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015-2019.
Αυτό που δεν ομολογούν είναι ότι η κυβέρνηση παγίως τα τελευταία 4 χρόνια κάνει συντηρητικές εκτιμήσεις στις επίσημες προβλέψεις της για την πορεία οικονομίας, ΑΕΠ, επενδύσεων, ανεργίας κοκ και παγίως τα τελικά αποτελέσματα είναι καλύτερα των εκτιμήσεων μας. Αυτό άλλωστε μαρτυρά η πτώση της ανεργίας κατά >5 μονάδες την τετραετία 2019-2023 αλλά και ο διπλάσιος ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας από την υπόλοιπη Ευρώπη, η μεγαλύτερη πτώση δημοσίου χρέους στην ΕΕ κοκ. Πράγμα που σημαίνει ότι μόνο η δική μας πολιτική μπορεί να εγγυηθεί ακόμη πιο δυναμική αύξηση του ΑΕΠ και ταχύτερη του προσδοκώμενου πτώση της ανεργίας κάτω από 10% και τα επόμενα χρόνια.
Στον αντίποδα της κυβέρνησης, βρίσκεται μονίμως ο «Πινόκιο» ΣΥΡΙΖΑ που τάζει λαγούς με πετραχήλια, όπως το πρόγραμμα των 83 δις ευρώ, το οποίο αν ποτέ εφαρμοζόταν, θα οδηγούσε τη χώρα μας αυτομάτως σε νέο καθεστώς υπερβολικού ελλείμματος, αποκλεισμού από τις αγορές, νέων μνημονίων, βαθιάς ύφεσης, υπερφορολόγησης και απώλειας εισοδημάτων και θέσεων εργασίας.
Με απειλές και ψέματα εκλογές δεν κερδίζονται. Φαίνεται για άλλη μια φορά όμως ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του ούτε έμαθαν ούτε και θα μπορέσουν ποτέ να καταλάβουν γιατί ηττήθηκαν στις κάλπες της Κυριακής».
Η έκθεση
Η έκθεση περιλαμβάνει συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημοσιονομική πολιτική της Ελλάδας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, αναφέρονται στις ανισορροπίες που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και εφιστούν την προσοχή για τη συνέχιση των μέτρων ενεργειακής στήριξης, που θα ισχύουν έως το τέλος του 2023.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν συστήνει τον τερματισμό των μέτρων ενεργειακής στήριξης που ισχύουν έως το τέλος του 2023, με στόχο να αξιοποιηθούν οι σχετικές εξοικονομήσεις για τη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος.
Σε περίπτωση που οι ανανεωμένες αυξήσεις των τιμών της ενέργειας απαιτούν μέτρα στήριξης, η Επιτροπή συστήνει τα μέτρα αυτά να στοχεύουν στην προστασία των ευάλωτων νοικοκυριών και επιχειρήσεων, να είναι οικονομικά προσιτά και να διατηρούν τα κίνητρα για την εξοικονόμηση ενέργειας.
“Συνετή δημοσιονομική πολιτική”
Συγκεκριμένα, για το 2024, η Επιτροπή ζητά τη διασφάλιση μιας “συνετής δημοσιονομικής πολιτικής” με τον περιορισμό της ονομαστικής αύξησης των καθαρών πρωτογενών δαπανών που χρηματοδοτούνται σε εθνικό επίπεδο, όχι περισσότερο από 2,6%.
Σύμφωνα με την Επιτροπή χρειάζεται, επίσης, να διατηρηθούν οι δημόσιες επενδύσεις που χρηματοδοτούνται σε εθνικό επίπεδο και να διασφαλιστεί η αποτελεσματική απορρόφηση των επιχορηγήσεων της Διευκόλυνσης Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) και άλλων κονδυλίων της ΕΕ, ιδίως για την προώθηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης.
Σταδιακή και βιώσιμη εξυγίανση
Για την περίοδο μετά το 2024, η Επιτροπή συστήνει στην Ελλάδα να συνεχίσει να ακολουθεί μια μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική σταδιακής και βιώσιμης εξυγίανσης, σε συνδυασμό με επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις που συμβάλλουν σε μια υψηλότερη βιώσιμη ανάπτυξη και στην επίτευξη μιας συνετής μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής θέσης.
Με βάση τις μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν ως μέρος του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η Επιτροπή συστήνει ένα φορολογικό σύστημα πιο φιλικό για τις επενδύσεις, με την εισαγωγή ενός συστήματος προκαταβολής φόρου, τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, συμπεριλαμβανομένης της αναθεώρησης της τρέχουσας φορολογικής δομής για τους αυτοαπασχολούμενους και την ενίσχυση της φορολογίας συμμόρφωσης με την επέκταση της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Συστήνεται, επίσης, η διατήρηση και αύξηση της αυτονομίας της φορολογικής αρχής επεκτείνοντας την εντολή της για την ανάπτυξη και διαχείριση των πληροφοριακών συστημάτων και του ανθρώπινου δυναμικού της.
Επιπλέον, κρίνεται σημαντική η αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι μπορεί να προσελκύσει τις κατάλληλες δεξιότητες και διατηρώντας τη συνέπεια με το ενιαίο μισθολογικό πλέγμα.
Συστήνεται, ακόμη, η συνέχιση της μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων και η περαιτέρω βελτίωση της λειτουργίας της δευτερογενούς αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Όσον αφορά την εφαρμογή του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, η Επιτροπή ζητά να διατηρηθεί η “δυναμική” και “σταθερή” εφαρμογή του, και να ολοκληρωθεί γρήγορα το κεφάλαιο REPowerEU που αφορά την ενέργεια, με σκοπό την ταχεία έναρξη της εφαρμογής του. Ζητείται, επίσης, η συνέχιση της ταχείας εφαρμογής των προγραμμάτων της πολιτικής συνοχής, σε στενή συμπληρωματικότητα και συνέργεια με το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας.
Περιορισμός στα ορυκτά καύσιμα
Σχετικά με την ενέργεια, η Επιτροπή συστήνει τη μείωση της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα και την περαιτέρω επιτάχυνση της διαφοροποίησης των οδών παροχής ενέργειας, με την περαιτέρω επέκταση της ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με την ολοκλήρωση και την επιβολή των νέων νομικών πλαισίων για τη διαδικασία αδειοδότησης και για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, την αύξηση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και της χωρητικότητας αποθήκευσης, την προώθηση της αποκεντρωμένης παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη θέσπιση νομοθετικών πλαισίων για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου και βιομεθανίου.
Ούτως ή άλλως, προκειμένου να εξασφαλιστεί επαρκής και ισότιμη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, η Επιτροπή ζητά να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του πλαισίου πρωτοβάθμιας περίθαλψης και να υιοθετηθούν ισχυρότερα κίνητρα για την εγγραφή επαρκούς αριθμού οικογενειακών γιατρών, προκειμένου να επιτευχθεί πλήρης πληθυσμιακή κάλυψη.
Τέλος, επισημαίνεται η ανάγκη ολοκλήρωσης της μεταρρύθμισης του κτηματολογίου με την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης και την ίδρυση και λειτουργία του Ελληνικού Οργανισμού Κτηματογράφησης.