Πως αλλάζει το μάρκετινγκ στη ψηφιακή εποχή
27/07/2021Η επέλαση των σόσιαλ μίντια, η τεχνολογία και η παγκοσμιοποίηση έχουν προκαλέσει τεκτονικές κοινωνικοοικονομικές αλλαγές σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Αυτό δεν θα μπορούσε να μην καθορίσει και το μέλλον του μάρκετινγκ, το οποίο αναμένεται να αλλάξει ακόμα πιο στο προσεχές μέλλον.
Οι λεγόμενοι ινφλουένσερς και μπλόγκερς θα αναδειχθούν σε βασικό εργαλείο του μάρκετινγκ. Εξάλλου, στο μέλλον αυτό που θα επιχειρεί να πουλήσει κανείς θα είναι η εμπειρία καθαυτή και όχι τόσο το προϊόν ή την υπηρεσία. Τί καλύτερο λοιπόν από ένα άτομο, το οποίο θα μεταδίδει αυτή την εμπειρία; Αναμένεται, λοιπόν, να αναδειχθούν στρατιές νέων ατόμων μέσω του διαδικτυακού μάρκετινγκ, τα οποία θα έχουν την απήχηση και τις απολαβές σταρ του Χόλυγουντ.
Η φωνητική αναζήτηση θα πρωταγωνιστήσει στο μάρκετινγκ. Ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες θα αναζητούν πληροφορίες σε απευθείας σύνδεση αλλάζει. Όλο και περισσότεροι θα χρησιμοποιούν τη φωνητική αναζήτηση στα smartphones και τα τάμπλετ τους για πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η φωνητική αναζήτηση είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τύπος αναζήτησης. Ήδη το 55% των εφήβων και το 41% των ενηλίκων χρησιμοποιούν φωνητική αναζήτηση σε καθημερινή βάση και ο αριθμός αυτός συνεχώς αυξάνεται. Τα επόμενα χρόνια τα ποσοστά αυτά αναμένεται να αυξηθούν πολύ.
Οι διαφημιστικές τεχνικές του μέλλοντος θα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα δεδομένα που είναι διαθέσιμα στο Διαδίκτυο, στις μηχανές αναζήτησης, αλλά και σε ψυχολογικές έρευνες για στοχευμένες διαφημίσεις. Τα συγκεκριμένα δεδομένα θα βασίζονται όχι μόνο σε επικαιροποιημένα δημογραφικά στοιχεία, αλλά και σε στοιχεία από τη διαδικτυακή συμπεριφορά του κάθε χρήστη. Τα διαθέσιμα στοιχεία θα συμπληρώνονται συχνά μέσα από την προσφυγή σε ομοιότητες με άλλους χρήστες ή πελάτες που έχουν μεγαλύτερο ψηφιακό αποτύπωμα δεδομένων.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα καταστήσει το παραπάνω ευκολότερο. Οι αλγόριθμοι AI θα παρακολουθούν ολοένα και περισσότερα εκατομμύρια δεδομένα στο Διαδίκτυο, προκειμένου να κατανοήσουν τις κύριες τάσεις. Απώτερος στόχος είναι η παροχή εξατομικευμένης εμπειρίας στους χρήστες του Διαδικτύου, προβάλλοντας τους περιεχόμενο βασισμένο στη δραστηριότητα τους σε διαδικτυακό επίπεδο και στα δημογραφικά τους στοιχεία.
Η εικονική πραγματικότητα
Η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality) θα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μάρκετινγκ του μέλλοντος, περισσότερο ο τομέας της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality). Νέες εφαρμογές έρχονται με περισσότερα χαρακτηριστικά και δυνατότητες που θα επιτρέπουν στον καταναλωτή να δοκιμάζει ρούχα, κοσμήματα και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς από την οθόνη του κινητού του.
Η αποδοτική λειτουργία των εφαρμογών απαιτεί εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας που αρχικά δεν είναι οικονομικά προσβάσιμος σε όλους. Τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν νέες τάσεις στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, οι οποίες θα διευκολύνουν την εμπειρία του χρήστη και συγκεκριμένα του χρήστη κινητών συσκευών. Οι σχεδιαστές τους θα αναγκαστούν να προσαρμόσουν τα πάντα στις μικρές οθόνες.
Ανοίγει ο δρόμος για μια εντελώς ψηφιακή αγοραστική εμπειρία. Θέλετε να μάθετε από πού προέρχεται ένα ελαιόλαδο; Απλώς, δείξτε με το δάχτυλό σας το μπουκάλι στο ράφι και διαβάστε σε ειδικούς διαδραστικούς πίνακες τις πληροφορίες για την προέλευσή του. Είστε αλλεργικοί στους ξηρούς καρπούς; Δηλώστε το στον διαδραστικό πίνακα και θα σας υποδείξει ποια προϊόντα μπορείτε να αγοράσετε με ασφάλεια. Με όχημα την τεχνολογία αναμένεται να απογειωθούν οι καθημερινές αγορές, όπως μία επίσκεψη στο μανάβη.
Δημογραφικοί και γεωγραφικοί παράμετροι
Τα σόσιαλ μίντια δεν πρόκειται να αποδυναμωθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία. Συγκεκριμένα, το μάρκετινγκ θα είναι διαδικτυακό και θα αφορά τις πλατφόρμες των σόσιαλ μίντια. Έτσι, οι διαφημιστές θα συνδέονται με όλα τα είδη των ομάδων κοινού σε όλο τον κόσμο, ενώ η συμπεριφορά των καταναλωτών θα υπερβαίνει τα όρια της γλώσσας, των δημογραφικών και των γεωγραφικών παραγόντων.
Οι ειδικοί προτείνουν στους διαφημιστές να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τις συνδεδεμένες συσκευές και τις νέες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα τα έξυπνα ρολόγια. Σκοπός είναι να μπορούν να φτάσουν στον πελάτη ανά πάσα στιγμή. Πλέον, έχουμε κατακτήσει τις οθόνες αφής. Θα αλλάξει, όμως, ακόμα περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο αλληλοεπιδρούν οι χρήστες με τις μηχανές, τα δεδομένα ακόμα και ο ένας με τον άλλον. Αυτό θα επηρεάσει το μάρκετινγκ, το οποίο μπορεί να επενδύσει όλο και περισσότερο στα ολογράμματα.