ΑΠΟΨΗ

Για όλα φταίει ο σταθμάρχης!

Για όλα φταίει ο σταθμάρχης! Δημήτρης Χρήστου

«Γινόμαστε επιτέλους σοβαρό κράτος που σέβεται τον πολίτη και χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης. Το εγχείρημα της ψηφιακής διακυβέρνησης έχει τύχει πιστεύω καθολικής αναγνώρισης», ανέφερε πριν λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 14 Φεβρουαρίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σε εκδήλωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σε αυτό το σοβαρό κράτος, λοιπόν, μετά την τραγωδία των Τεμπών και τους δεκάδες αδικοχαμένους πολίτες, μάθαμε ότι στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τα τρένα διευθύνονται με χειροκίνητους μηχανισμούς μέσω ασυρμάτων! Πριν δύο χρόνια μάλιστα, στις 26 -5-21, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε εκδήλωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, δήλωνε ότι:

«Η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. Γι’ αυτό και η νέα γενιά των μεγάλων έργων ύψους 3,3 δις. ευρώ συμπεριλαμβάνει πλέον και τα σιδηροδρομικά δίκτυα». Φαίνεται ότι αναφερόταν στη δεύτερη τετραετία της κυβέρνησης…

Όπως 30 χρόνια πριν!

Μετά την επίσκεψή του στο χώρο της τραγωδίας, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε το δικό του πόρισμα για τα αίτια αναφέροντας πως: «Σε ανθρώπινο λάθος οφείλεται το δυστύχημα»! Λίγο μετά μάθαμε για “παροπλισμό” των βασικών μέσων ασφαλείας, που προλαμβάνουν ένα ατύχημα με τρένο, από τον Βασίλη Ζαβογιάννη, εκπρόσωπο των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποκάλυψε ότι:

«Δεν δουλεύει ούτε η σηματοδότηση, ούτε η τηλεδιοίκηση ενώ τα τρένα λειτουργούν, όπως ακριβώς πριν από 30 χρόνια. Σκεφτείτε πως χθες, επί 45 ολόκληρα λεπτά, έψαχναν να βρουν σε ποιο κομμάτι της διαδρομής βρίσκεται το τρένο». Από την πλευρά του ο Κώστας Γενιδούνης, Προέδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ, ανέφερε: «Αν λειτουργούσε έστω η φωτοσήμανση που δυστυχώς είναι σε δυσλειτουργία 20 χρόνια, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν, σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους».

Στην ερώτηση γιατί δεν λειτουργούν τα συστήματα απάντησε: «Ρωτήστε τους υπεύθυνους, γιατί δεν απαντούν σε εμάς. Η μόνιμη επωδός είναι ότι δεν λειτουργεί, πως θα το φτιάξουν, μετά μας λένε πως χάλασε, ότι θα κάνουν σύμβαση με εργολάβο, έπειτα ότι θα κάνουν σύμβαση με άλλο εργολάβο και ούτω καθ’ εξής». Και ενώ το δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη την Τρίτη αργά το βράδυ, ακόμα δεν γνωρίζουν οι “αρχιτέκτονες” του περίφημου ψηφιακού μας κράτους, πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες στην αμαξοστοιχία!

Γενική διάλυση…

Και η κατάσταση αυτή δεν αφορά μόνο για τις σιδηροδρομικές γραμμές. Παντού στο εθνικό οδικό δίκτυο δεν λειτουργούν τα ραντάρ ελέγχου της κυκλοφορίας και όσα τέλος πάντων λειτουργούν, δεν έχουν υποδοχείς για να εντοπίζουν τις παραβάσεις και να επιβάλουν ηλεκτρονικά τις ποινές. Οι έλεγχοι είναι σπάνιοι και όταν γίνονται εκτελούνται με χειροκίνητους μετρητές του ορίου ταχύτητας, από την περιορισμένη πλέον Τροχαία.

Τα πάντα στη χώρα δουλεύουν εκτός κανόνων, καθώς οι περισσότερες ελέγχουσες και ρυθμιστικές αρχές υπολειτουργούν και εμφανίζονται μετά από διαταγές της πολιτικής εξουσίας. Έρχεται λοιπόν ο αντικαταστάτης του Κώστας Καραμανλή στο υπουργείο Μεταφορών “κονσιλιέρε” Γεραπετρίτης και μας λέει ότι: «Θα φτάσουμε ως το τέλος και θα διερευνηθούν όλα»! Όπως στο σκάνδαλο Novartis, όπως στο σκάνδαλο των υποκλοπών;

Διεθνής διασυρμός

Γινόμαστε πάλι οι ρεζίληδες της ΕΕ καθώς στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο Δικαστήριο, επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής.

Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες, για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος. Και παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ.

Και ο διεθνής διασυρμός συνεχίζεται. Εκτενής είναι η κάλυψη παρέχουν τα διεθνή ΜΜΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη, με τη σύγκρουση με το BBC να εστιάζει στην απεργία των σιδηροδρομικών καθώς όπως αναφέρει η «οργή μεγαλώνει» χαρακτηρίζοντας το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας ότι είναι του «προηγούμενου αιώνα»!

Και ενώ δεν είχαν περάσει παρά μόνο μερικές ώρες από το τραγικό δυστύχημα, στη “Διαύγεια” ανέβηκε έγγραφο που ανήγγειλε προσλήψεις 73 σταθμαρχών, με σύμβαση έξι μηνών! Κατά τα άλλα για όλα φταίει ο σταθμάρχης, που ανέλαβε τα καθήκοντά του πριν 40 ημέρες!

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx