ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Εξεταστική για τα Τέμπη ζητά το ΚΚΕ – Κόντρα ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ για τον Σημίτη

Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη

Το ΚΚΕ φαίνεται ότι ενήργησε αστραπιαία και πρόλαβε ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ που όπως διαφαίνονταν στο θέμα της τραγωδίας των Τεμπών θα “συνέπλεαν” με κοινή στάση για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για το όλο θέμα που θα έφερνε το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ. Λίγο νωρίτερα στη Βουλή κατατέθηκε πρόταση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για τη “διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό”

Να σημειωθεί ότι κατά την χθεσινή συνάντηση Ανδρουλάκη – Κασσελάκη, ο κ. Ανδρουλάκης ενημέρωσε τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη κατάθεση εκ μέρους της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής αιτήματος σύστασης προανακριτικής επιτροπής για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη Σύμφωνα με τις  πληροφορίες μάλιστα  οι κ. κ. Ανδρουλάκης και Κασσελάκης συμφώνησαν να υπάρξει συνεννόηση προκειμένου να πέσει άπλετο φως τόσο στην τραγωδία των Τεμπών όσο και στην υπόθεση των υποκλοπών. Ωστόσο λίγο νωρίτερα σήμερα το ΚΚΕ κατέθεσε και επισήμως πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη.

Αναλυτικά το κείμενο της πρότασης αναφέρει: «Το έγκλημα των Τεμπών στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι, κυρίως νέοι και συγκλόνισε τη χώρα και τον λαό μας, επιβάλλεται να εξεταστεί σε βάθος και στην κατεύθυνση αυτή το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή υπογράμμισε ότι επιβάλλεται η διερεύνησή του με όλους τους τρόπους ώστε να αποδοθούν οι ευθύνες, πολιτικές και ποινικές, σε όλους τους υπεύθυνους, όπου αυτές υπάρχουν.

»Τα αναμφισβήτητα εγκληματικά λάθη και παραλείψεις των άμεσα εμπλεκομένων στο ατύχημα δεν μπορούν να κρύψουν τις βαθύτερες αιτίες που τροφοδοτούν τα εγκλήματα αυτά.

»Επανειλημμένα το ΚΚΕ προειδοποιούσε και μέσα στη βουλή για τους κινδύνους αυτούς από την πολιτική της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών που προωθούσε η ΕΕ. Γιατί είναι στα πλαίσια αυτής ακριβώς της πολιτικής που αυξήθηκαν τα σιδηροδρομικά ατυχήματα τα τελευταία χρόνια και έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για “ένα πιο μεγάλο δυστύχημα που έρχεται”, όπως προειδοποιούσε η συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ στον χώρο αυτόν, 20 μόλις μέρες πριν το έγκλημα των Τεμπών.

»Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ίδια την ΕΕ το 2021 έγιναν 1.389 σιδηροδρομικά ατυχήματα με 636 νεκρούς και 513 τραυματίες, ενώ τα 97 από τα ατυχήματα αυτά αφορούσαν συγκρούσεις τρένων.

»Ο πραγματικός ένοχος πίσω από το δυστύχημα στα Τέμπη είναι η ίδια η πολιτική της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους, η πολιτική της απελευθέρωσης των συγκοινωνιών, την οποία όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις την έχουν υλοποιήσει μέχρι κεραίας.

» Η προώθηση αυτής της ευρωενωσιακής πολιτικής έγινε σταδιακά και κάθε ελληνική κυβέρνηση είχε τη δική της συμμετοχή και ευθύνη στην υλοποίηση αυτών των επικίνδυνων σχεδιασμών.

»Η πρώτη πράξη του δράματος έγινε το 1997 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που προχώρησε στην προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας με την κοινοτική, εισάγοντας στο εθνικό δίκαιο τις ευρωπαϊκές οδηγίες 91/440, 95/18 και 95/19.

»Ένα χρόνο αργότερα, ο νόμος 2671/1998 για τον ΟΣΕ, υλοποίησε την εθνική πλέον νομοθεσία και προχώρησε στην εσωτερική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, εφαρμόζοντας το λογιστικό διαχωρισμό υποδομής και εκμετάλλευσης, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δραματική συνέχεια.

»Ακολουθεί το 2005, από την κυβέρνηση της ΝΔ, το ΠΔ 41/2005, με το οποίο υλοποιήθηκε η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το πρώτο σιδηροδρομικό πακέτο της ΕΕ.

»Τον ίδιο χρόνο, υλοποιείται η πρώτη μεγάλη αναδιάρθρωση του εταιρικού σχήματος του ΟΣΕ. Δημιουργείται η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως συνένωση της “ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΕ” (μιας ήδη υπάρχουσας θυγατρικής του ΟΣΕ) και των υπόλοιπων δραστηριοτήτων παροχής σιδηροδρομικών υπηρεσιών του ΟΣΕ. Αρχικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρέμεινε θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ.

»Το 2008 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανεξαρτητοποιείται από τον ΟΣΕ και τελικά η ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ολοκληρώνεται με το τελευταίο νομοθέτημα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που αναιρεί και τον τελευταίο εναπομείναντα συνδετικό κρίκο των δύο εταιριών, παραχωρώντας το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ στην κυριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αντικαθιστώντας το μέχρι τότε ισχύον καθεστώς ενοικίασης του υλικού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

»Η επόμενη πράξη του δράματος έγινε με τον νόμο του ΠΑΣΟΚ του 2010 για τους σιδηροδρόμους, που ήταν ο τελευταίος κρίκος μιας μακράς αλυσίδας αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων που, ως σύνολο, συνιστούν την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Αυτός ο νόμος υλοποιεί την ολοκλήρωση του διαχωρισμού ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον διαχωρισμό υποδομής και εκμετάλλευσης, ενώ προβλέπει μια εκτενή λειτουργική αναδιαμόρφωση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.

»Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στη συνέχεια, ήταν αυτή που προχώρησε στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους, ενώ στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης της ΝΔ, ολοκληρώθηκε η διαδικασία απορρόφησης της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

»Η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι κυριολεκτικά η συνταγή αύξησης της επικινδυνότητας, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους. Σε ένα σύστημα μεγάλης πολυπλοκότητας, μεγάλης ευαισθησίας και πολλών κινδύνων, δραστηριοποιούνται πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις, η κάθε μία απ’ τις οποίες στοχεύει στο μεγαλύτερο δυνατό κέρδος και τη μετακύληση του κόστους στις υπόλοιπες.

»Αυτή η κατάσταση οδήγησε στην όξυνση των προβλημάτων και στην αύξηση της επικινδυνότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Εδώ πρέπει να συνυπολογίσουμε και τον ανταγωνισμό από τους ομίλους που έχουν επενδύσει σε μεγάλους οδικούς άξονες και μια αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην κερδοφορία τους.

»Όλες οι παράμετροι που αφορούν την πρόληψη και τον περιορισμό των συνεπειών μεγάλων ατυχημάτων μπαίνουν στη ζυγαριά κόστους – οφέλους για τον κάθε όμιλο και για το κράτος του κεφαλαίου.

» Με γνώμονα την καπιταλιστική κερδοφορία λαμβάνονται οι αποφάσεις: Για τον αριθμό των προσλήψεων, τον ρυθμό και τις ώρες εργασίας, το ύψος των μισθών και την ουσιαστική εκπαίδευση των εργαζομένων.

»Με βάση τις δεσμεύσεις και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, και τη στρατηγική του κεφαλαίου, επιλέγει το αστικό κράτος ποιες επενδύσεις θα ιεραρχήσει και ποιο ύψος κονδυλίων θα διαθέσει. Έτσι δεν περισσεύουν κονδύλια στην Ελλάδα για τη συντήρηση και τη φύλαξη των γραμμών και του σιδηροδρομικού υλικού, για τον εξοπλισμό και για τον ουσιαστικό έλεγχο της λειτουργίας των σιδηροδρόμων, ενώ δίνονται πλουσιοπάροχα κονδύλια για το σχέδιο “Sea2Sea”, τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.

»Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οδυνηρή καθυστέρηση στη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης, που αποτελεί έναν από τους παράγοντες για την αποτροπή και τον περιορισμό των συνεπειών του όποιου ανθρώπινου λάθους στους σχετικούς χειρισμούς. Πρόκειται για την περιβόητη πλέον σύμβαση 717/2014 που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, 8,5 χρόνια μετά την ανάθεσή της, με ευθύνη των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ. Κυβερνήσεων, που αποδείχθηκαν πολύ ικανές να υλοποιήσουν με διαδικασίες fast-track πολλά κερδοφόρα επενδυτικά σχέδια των ομίλων, αλλά εδώ κινήθηκαν με ρυθμούς χελώνας, με καθυστερήσεις και πάγωμα των διαδικασιών για προβλέψιμα προβλήματα στα περισσότερα αντίστοιχα δημόσια έργα.

»Δυστυχώς δεν πρόκειται για τη μοναδική έλλειψη, τη μοναδική καθυστέρηση. Αρνητικό είναι το πρόσημο σε όλες τις κρίσιμες παραμέτρους που αφορούν την ασφάλεια των μεταφορών. Η υποστελέχωση και η υποβαθμισμένη λειτουργία των αρμόδιων κρατικών αρχών για τους σιδηροδρόμους είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

»Από όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνεται ότι με την πολιτική που βάζει στη ζυγαριά το κόστος – όφελος με κριτήριο τα συμφέροντα του κεφαλαίου και την καπιταλιστική κερδοφορία, θυσιάζονται οι ανάγκες, η ασφάλεια και η ζωή του λαού.

»Επομένως είναι επιβεβλημένη η συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής από τη Βουλή για να διερευνηθούν όλες οι πλευρές που σχετίζονται με το έγκλημα των Τεμπών σε συνδυασμό και με την παράλληλη διερεύνηση από την ποινική δικαιοσύνη καθώς και τη μήνυση που έχει υποβληθεί από τους συγγενείς των θυμάτων στην οποία περιέχονται σημαντικά στοιχεία.

»Παρά την αρνητική εμπειρία που υπάρχει από το παρελθόν από τη λειτουργία αυτών των Εξεταστικών Επιτροπών λόγω του συσχετισμού των δυνάμεων, το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι μπορεί για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και μέσα από τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής.

»Για τους λόγους αυτούς η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ:

»Προτείνει σύμφωνα με το άρθρο 68 παρ. 2 εδάφια γ και δ σε συνδυασμό με το άρθρο 144 παρ. 5 εδάφιο β του Κανονισμού της Βουλής τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής που θα διερευνήσει όλες τις παραπάνω πλευρές που σχετίζονται με το έγκλημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς και τους 85 και πλέον τραυματίες.

»Οι υπογράφοντες βουλευτές

ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΑΜΠΑΤΙΕΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΓΚΙΟΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΔΑΓΚΑ ΒΙΒΗ

ΔΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΔΙΓΕΝΗ ΣΕΜΙΝΑ

ΕΞΑΡΧΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΚΑΝΕΛΛΗ ΛΙΑΝΑ

ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΚΑΤΣΩΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΟΜΝΗΝΑΚΑ ΜΑΡΙΑ

ΚΤΕΝΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ

ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΩ

ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΕΤΑΞΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΠΑΦΙΛΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

ΣΤΟΛΤΙΔΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

ΤΣΟΚΑΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ».

Επίθεση ΠΑΣΟΚ σε Κασσελάκη

Tην ίδια στιγμή, ενώ χτες Κασσελάκης και Ανδρουλάκης είχαν συζητήσει κοινό μέτωπο για τα Τέμπη και τις υποκλοπέ, σήμερα έχουμε την εντεινόμενη αντιπαράθεση για τον Κώστα Σημίτη μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΠΑΣΟΚ. ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Θανάσης Γλαβίνας σχολίασε με καυστικό τρόπο τη δήλωση του κ. Κασσελάκη, με την οποία εξήγησε γιατί δεν πήγε στην εκδήλωση για το Κώστα Σημίτη, επικαλούμενος την “σπατάλη δισεκατομμυρίων του ελληνικού λαού” εκείνη την περίοδο.

«Φαίνεται ότι όχι μόνο δεν είχε κατασταλάξει ιδεολογικά στα 24 του χρόνια, αλλά αγνοεί και την πρόσφατη ιστορία της χώρας. Η προσφορά του πρώην Πρωθυπουργού και Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Κώστα Σημίτη, αναγνωρίζεται, ακόμη και από τους ορκισμένους ιδεολογικούς του αντιπάλους» ανέφερε ο κ. Γλαβίνας και υπογράμμισε:

«Ο πρώην Πρωθυπουργός πρωταγωνίστησε στα μεγάλα έργα υποδομών, που άλλαξαν την εικόνα της χώρας, προώθησε βαθιές μεταρρυθμίσεις στο κοινωνικό κράτος, πέτυχε την ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε. και ενίσχυσε το κράτος δικαίου και τα θεσμικά αντίβαρα με την ίδρυση των ανεξάρτητων αρχών, τις οποίες όψιμα ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προσποιείται πως υπερασπίζεται». Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τόνισε: «Επαναλαμβάνοντας τον χυδαίο λαϊκισμό κατά του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Κασσελάκης αποδεικνύει ότι μέντοράς του είναι ο κ. Πολάκης».

Ανάρτηση Διαμαντοπούλου

Επίθεση κατά του Στέφανου Κασσελάκη εξαπέλυσε μέσω ανάρτησής της στα social media και η Άννα Διαμαντοπούλου λέγοντας χαρακτηριστικά πως «το ότι δεν ήρθε και έβρισε χυδαία την διακυβέρνηση ΠΑΣΟΚ επί Σημίτη δημιουργεί αποστροφή στον κόσμο του κέντρου». Αναλυτικά η ανάρτηση:

«Αν στην εκδήλωση για τον Κώστα Σημίτη ερχόταν ο Σ. Κασσελάκης θα ήταν πολιτισμική ανατροπή. Αν απλά δεν ερχόταν ήταν αναμενόμενο. Το ότι δεν ήρθε και έβρισε χυδαία την διακυβέρνηση ΠΑΣΟΚ επί Σημίτη δημιουργεί αποστροφή στον κόσμο του κέντρου, αφού πριν έκανε το ίδιο με τον κόσμο της αριστεράς. Προσεχώς: ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ. Η ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ Thanasis Glavinas εξαιρετική» σημείωσε.

Ειρωνεία Κωνσταντινόπουλου

Με μια ειρωνική ανάρτηση σχολίασε ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος το “φλερτ” Κασσελάκη – Ανδρουλάκη μετά το σχόλιο του προέδρου του Σύριζα για τον Κώστα Σημίτη: «Είκοσι τέσσερις ώρες χρειάστηκαν για να σταματήσει το “ειδύλλιο” ΠΑΣΟΚ -ΣΥΡΙΖΑ. Προσωπικά το θεωρούσα αναμενόμενο και όσα γράφονταν μόνο στην φαντασία τους υπήρχαν!», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινόπουλος και προσθέτει:

«Όσοι τα πίστεψαν ακόμη χειρότερα!! Η πολιτική είναι μαραθώνιος απαιτεί στρατηγική και οι τακτικισμοί έχουν ημερομηνία λήξης. Το #πασοκ έχει μόνο ένα δρόμο, την πολιτική του αυτονομία, μέσα στην κοινωνία , μακριά απο γυρολόγους και γενίτσαρους».

Υπενθυμίζεται πως ο Στ. Κασσελάκης μιλώντας στον Ant1 είπε νωρίτερα σήμερα, απαντώντας γιατί δεν έδωσε το παρών στην εκδήλωση για τον Κώστα Σημίτη: «Τι δουλειά έχω εγώ με όσους έχουν σπαταλήσει τόσα δισεκατομμύρια ευρώ του ελληνικού λαού; Ξεχνάμε τη διαπλοκή αυτών των ετών; Μόνο εκσυγχρονισμός δεν ήταν. Ας αναλάβουν άλλοι τον μανδύα του χρέους της χώρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ σίγουρα δεν το προκάλεσε, αλλά διαχειρίστηκε πολύ επίπονα μνημόνια, μην ξεχνάτε ότι ο κ. Τσακαλώτος άφησε ‘μαξιλάρι’ 37 δισ. ευρώ». Η δήλωση Κασσελάκη προκάλεσε και την αντίδραση του κυβερνητικού εκπροσώπου που κάλεσε τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ “να διαβάσει την ιστορία της χώρας”, υπενθυμίζοντας το τρίτο Μνημόνιο.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι