Οι “ευνοούμενοι” φαβορί για τα ελληνικά Όσκαρ
20/02/2019Ποια “Ευνοούμενη” βασίλισσα του Λάνθιμου; Εδώ, έχουμε τους “Ευνοούμενους” πολιτικούς. Και αν η ταινία σπάει ταμεία (λέμε τώρα…), οι δικοί μας αδειάζουν ταμεία! Όχι, δεν είναι κλέφτες. Δανειολήπτες είναι, όπως και οι μισοί Έλληνες. Μόνο που οι πολιτικοί μας φαίνεται πως είναι πιο καπάτσοι. Έτσι, όχι μόνο παίρνουν πιο πολλά δανεικά και με μικρότερη δόση, αλλά δεν τους τα ζητούν και πίσω οι τράπεζες, σε περίπτωση αδυναμίας εξόφλησης. Ειλικρινά, μπράβο τους!
Κι αν η ταινία του Λάνθιμου είναι υποψήφια για επτά Όσκαρ, η ταινία “Οι ευνοούμενοι” της “Bank Film” είναι το μεγάλο φαβορί για όλα τα ελληνικά Όσκαρ, γνωστά και ως… Μόσχαρ (φόρος τιμής στον Έλληνα ψηφοφόρο). Πρόκειται για μια σπονδυλωτή ταινία με αυτοτελείς ιστορίες που τις συνδέει η αγάπη των πρωταγωνιστών για την εξουσία. Είναι κωμωδία, μόνο που δεν γελούν οι θεατές αλλά οι πρωταγωνιστές εις βάρος μας. Ειδικότερα, βραβεία και υποψήφιοι είναι:
- Α’ ανδρικού ρόλου για τον Παύλο Πολάκη στην ιστορία “Ο μάγκας με το δάνειο”. Όταν κανείς δεν μπορεί να πάρει ούτε τηλέφωνο για δάνειο, αυτός παίρνει 100.000 ευρώ. Η σκηνή στην οποία, αφού έχει πάρει τα λεφτά βρίζει το τραπεζικό κατεστημένο, θα μείνει στην ιστορία του κινηματογραφικού αμοραλισμού.
- Β’ ανδρικού ρόλου για τον Άδωνι Γεωργιάδη στην ιστορία “Κοίτα ποιος μιλάει”. Είναι αυτός που καταγγέλλει τον Πολάκη για τα 100 χιλιάρικα, όταν ο ίδιος έχει πάρει δάνεια 800.000 ευρώ. Ευρηματική η σκηνή στην οποία λέει: “Όσο εγώ δανείζομαι, εσείς παραγγέλνετε”.
- Α’ γυναικείου ρόλου για τη Μαρία Σπυράκη στην ιστορία “Δανείστηκα για το παιδί μου”. Μια χτυπημένη από τη μοίρα γυναίκα, η οποία αναγκάστηκε να γίνει ευρωβουλευτής και να δανειστεί 600.000 ευρώ, για να τα βγάλει πέρα. Η σκηνή που σφουγγαρίζει με 500ευρα τα σκαλοπάτια της Κομισιόν σου σπαράζει την καρδιά.
- Οπτικών εφέ από κοινού σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για την ιστορία “Δανεικά κι αγύριστα”. Παρότι χρωστούν δάνεια μισού δισ. ευρώ, καταφέρνουν να τα εξαφανίσουν και στη συνέχεια καταγγέλλουν τους μπαταχτσήδες, που απειλούν τη βιωσιμότητα των τραπεζών.
Κορυφαία σκηνή κινηματογραφικού νεορεαλισμού, όταν η κάμερα εστιάζει σε άστεγο που έχει χάσει το σπίτι του και ο οποίος ακούγοντας τη Φώφη Γεννηματά να δηλώνει: “Εμείς πληρώσαμε τα λάθη μας”, μονολογεί: “Μετρητοίς ή με δόσεις;”.
“Οι ευνοούμενοι” διεκδικούν και το Όσκαρ πρωτοτυπίας, επειδή δεν πληρώνουμε για να πάμε να τους δούμε, αλλά τους βλέπουμε, θέλουμε δε θέλουμε, και πληρώνουμε τα δανεικά τους…